Dnešní kvalifikace vyšla nejlépe Verstappenovi, který svými časy dominoval ve všech třech částech a je tak o krok blíže k zisku svého druhého titulu mistra světa. Ztráta Ferrari na dalších dvou pozicích byla minimální - Leclerc mohl dokonce porazit Verstappena, ale nakonec mu nevyšel třetí sektor. Dařilo se i jezdcům Alpine, kteří byli rychlí hlavně na rovinkách.
Po začátku kvalifikace jsme na trati viděli pouze 3 jezdce - Gasly, Latifi a domácí Cunoda, přičemž své měřené kolo zajel nejlépe domácí rodák - 1:31,6. Další jezdci začali svá rychlá kola rozjíždět až po této trojici - ku příkladu Norris, který porazil Cunodu o 2 desetiny. Další to zkusili jezdci Mercedesu, ale překvapením bylo, že oba zajeli své časy na středních pneumatikách a na trať museli znovu. Náročnost okruhu poznal Norris, který na výjezdu z 9. zatáčky skončil ve štěrkové zóně. Problémy měli i piloti AlphaTauri - Gasly reportoval problém s brzdami a Cunoda v závěru okruhu hodně probrzdil.
GAS 📻: "Problem with the brakes... what is going on?"Both AlphaTauri drivers are struggling with brakes, but they're both inside the top 15 as things stand#JapaneseGP #F1 pic.twitter.com/dVyoT3FHCj
— Formula 1 (@F1) October 8, 2022Stříbrné šípy to zkusily znovu - tentokrát již na nejměkčí sadě a oba vozy jsme mohli vidět v TOP 10. Nejlepší čas se povedl zajet Verstappenovi, kterému s rozdílem desetiny sekundoval Sainz a Leclerc. Alonso s Pérezem už ztráceli desetiny tři. Kdo ovšem nepostoupil byl Albon, Gasly, Magnussen, Stroll a Latifi.
Q2Svá měřená kola odjela nejdříve obě Ferrari - Sainz byl s časem 1:30,444 rychlejší o 42 tisícin než Leclerc, ale oba přeskočil Verstappen. Nejrychlejší první sektor zajel stejně jako v Q1 Norris, ale ve zbylých dvou třetinách okruhu svůj náskok ztratil a ztratil 6 desetin. Ovšem se dařilo Ricciardovi, který zajížděl konkurenceschopná kola a se ztrátou 3 desetin byl prozatím pátý. Dařilo se i jezdcům Alpine, kteří profitovali hlavně na rovinkách. Posledním pokusům dominoval Pérez - ten poskládal ideální kolo a o 4 desetiny přeskočil svého týmového kolegu. Krásná kola se povedla zajet i Alpinům - 2. a 4. místo. K postupu do Q3 měl blízko i Ricciardo, ale nakonec byl o 3 tisíciny pomalejší než Vettel a tak společně s Bottasem, Cunodou, Zhouem a Schumacherem nepostoupil do závěrečné časti.
Q3První kolo rozjel Ocon s časem 1:31,106, přičemž se dojížděním dalších jezdců posouval pořadím níže. Na chvíli se na P1 ocitl Leclerc, ale nejrychlejší kolo vybojoval opět Verstappen - s náskokem 253 tisícin. K hrozivě vypadajícímu incidentu mohlo dojít mezi Verstappenem a Norrisem - oba byli v procesu přípravy rychlého kola, přičemž Norris zrychlil a chtěl se v závěru okruhu dostat před Verstappena - tomu se ovšem při sešlápnutí plynového pedálu smýkl monopost přímo do stopy Landa Norrise. Tento incident se naštěstí obešel beze škod.
That was close! 🙈Lando Norris just avoids Max Verstappen, who gets a huge kick of oversteer coming into the final chicane No contact is made and they both continue#JapaneseGP #F1 pic.twitter.com/L0sztfX65N
— Formula 1 (@F1) October 8, 2022Poslední pokusy měl nejlépe rozjeté Leclerc - ten byl ve druhém sektoru o 2 desetiny rychlejší než Verstappen, ale svůj náskok ztratil a nakonec mu jediná setina nestačila na zisk pole position.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.
Sedminásobný mistr světa Lewis Hamilton se v lednu podruhé setkal s monopostem Ferrari F1, když si vyzkoušel jízdu s modelem roku 2023 na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya.
Lewis Hamilton, jak jistě všichni fanoušci F1NEWS.cz již vědí, přechází do Ferrari pro sezónu 2025 Formule 1, což vyvolává velkou pozornost veřejnosti. Jde o novou etapu jeho kariéry, kterou odstartuje Velká cena Austrálie od 14. do 16. března 2025.