Ve třetím tréninku zajel nejrychlejší čas Max Verstappen s Red Bullem a zdá se, že boj o pole postion pro start zítřejšího závodu se odehraje mezi ním a piloty Ferrari.
Ještě před startem třetího tréninku byl potvrzen přesun, o kterém se dlouho spekulovalo. Nyck de Vries bude příští rok závodit za AlphaTauri, kdežto Pierre Gasly míří k Alpine.
Hned od úvodu třetích tréninkových jízd byl na trati k vidění značný provoz. Týmy chtěly po propršeném včerejšku získat co největší počet dat na suché trati. Do čela se v úvodu dostali jezdci Red Bullu. Max Verstappen zajel čas 1:32, 050. Sergio Pérez ztrácel na svého kolegu vteřinu. I tak mu to stačilo na průběžné druhé místo.
A little bit of Saturday traffic for George Russell 😣The Brit was pushing, but Seb was in the way at the chicane #JapaneseGP #F1 pic.twitter.com/0l8euHxHsL
— Formula 1 (@F1) October 8, 2022Spokojenost nepanovala u Mercedesu. Obzvláště Hamilton si stěžoval na problémy s větrem a tím způsobenou nestabilitu zadní části vozu. Ferrari kroužilo v úvodu na středně tvrdých pneumatikách. Za nejrychlejšími časy se v této fázi tréninku Scuderia nehnala. To se změnilo dvacet minut před koncem, kdy jak Sainz, tak i Leclerc obuli červené pneumatiky.
A bylo to znát. Sainz zajel kolo v hodnotě 1:30,9, které ho katapultovalo na první příčku. Leclerc byl o čtyři desetiny pomalejší. V samém závěru předvedl Verstappen kolo v hodnotě 1:30,6. Právě díky němu Max vedl. Slušně vypadal také čtvrtý Alonso. Stříbrným šípům patřila šestá a sedmá pozice. Dobře na tom nebyla AlphaTauri. Gasly skončil v rámci třetího tréninku poslední.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.