Ve třetím tréninku zajel nejrychlejší čas Max Verstappen s Red Bullem a zdá se, že boj o pole postion pro start zítřejšího závodu se odehraje mezi ním a piloty Ferrari.
Ještě před startem třetího tréninku byl potvrzen přesun, o kterém se dlouho spekulovalo. Nyck de Vries bude příští rok závodit za AlphaTauri, kdežto Pierre Gasly míří k Alpine.
Hned od úvodu třetích tréninkových jízd byl na trati k vidění značný provoz. Týmy chtěly po propršeném včerejšku získat co největší počet dat na suché trati. Do čela se v úvodu dostali jezdci Red Bullu. Max Verstappen zajel čas 1:32, 050. Sergio Pérez ztrácel na svého kolegu vteřinu. I tak mu to stačilo na průběžné druhé místo.
A little bit of Saturday traffic for George Russell 😣The Brit was pushing, but Seb was in the way at the chicane #JapaneseGP #F1 pic.twitter.com/0l8euHxHsL
— Formula 1 (@F1) October 8, 2022Spokojenost nepanovala u Mercedesu. Obzvláště Hamilton si stěžoval na problémy s větrem a tím způsobenou nestabilitu zadní části vozu. Ferrari kroužilo v úvodu na středně tvrdých pneumatikách. Za nejrychlejšími časy se v této fázi tréninku Scuderia nehnala. To se změnilo dvacet minut před koncem, kdy jak Sainz, tak i Leclerc obuli červené pneumatiky.
A bylo to znát. Sainz zajel kolo v hodnotě 1:30,9, které ho katapultovalo na první příčku. Leclerc byl o čtyři desetiny pomalejší. V samém závěru předvedl Verstappen kolo v hodnotě 1:30,6. Právě díky němu Max vedl. Slušně vypadal také čtvrtý Alonso. Stříbrným šípům patřila šestá a sedmá pozice. Dobře na tom nebyla AlphaTauri. Gasly skončil v rámci třetího tréninku poslední.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.