První japonský trénink nabídl mokré podmínky, se kterými si nejlépe poradil Fernando Alonso. Druhá a třetí příčka patřila pilotům Ferrari.
F1 se do Japonska vrací poprvé od roku 2019, kdy začal úřadovat covid. Nutno však říct, že první trénink toho moc nenabídl. Kvůli počasí. Většinu času totiž pršelo. Jako první vyrazili na trať Magnussen a Cunoda, kteří měli nazuty pneumatiky do extrémního mokra. Japonec svému týmu reportoval, že na trati je "několik řek". Poté provoz na trati ustal. Jako další vyrazil vstříc měřeným kolům Stroll, ovšem až po dvaceti minutách.
Následovalo pozvolné přezouvání na přechodné pneumatiky, se kterým započali piloti Red Bullu. To ukázali, že zeleně označené gumy byly pro aktuální podmínky panující na Suzuce ideální volbou. V jejich příkladu tak logicky pokračovali další.
Leclerc goes off at Spoon as conditions become more and more treacherous 🌧️#JapaneseGP #F1 pic.twitter.com/o7cplkPML0
— Formula 1 (@F1) October 7, 2022K vidění bylo rovněž několik incidentů. Postarali se o ně Ricciardo či Latifi, kteří vyjeli mimo trať. Nejednalo se však o nic drastického. Zdaleka největší krizovku měl Leclerc. Monačan netrefil zatáčku a v poměrně velké rychlosti vyjel do únikové zóny. Před kontaktem s bariérou jej uchránil štěrk.
Zajížděné časy přirozeně nikterak směrodatné nebyly. Nejrychleji zajel Alonso - 1:42,248. Za Španěla se zařadili Leclerc a Sainz. Následovali Ocon, Verstappen, Magnussen a Schumacher. Závěr tréninkových jízd přinesl další zhoršení podmínek na trati. Začalo totiž opět víc pršet, kvůli čemuž provoz na trati prakticky ustal. O největší vzrušení se postaral Schumacher paradoxně až po konci prvního tréninku. V kole, kdy se vracel do boxů, totiž poměrně tvrdě boural. Na závěr zmiňme, že sobotní kvalifikace i nedělní závod by měly být odjety za suchých podmínek.
Big crash for @SchumacherMick after he'd done a practice start at the end of the session and was on his way back to the pits: pic.twitter.com/9Jgbq9vUGR
— Adam Cooper (@adamcooperF1) October 7, 2022
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.