První japonský trénink nabídl mokré podmínky, se kterými si nejlépe poradil Fernando Alonso. Druhá a třetí příčka patřila pilotům Ferrari.
F1 se do Japonska vrací poprvé od roku 2019, kdy začal úřadovat covid. Nutno však říct, že první trénink toho moc nenabídl. Kvůli počasí. Většinu času totiž pršelo. Jako první vyrazili na trať Magnussen a Cunoda, kteří měli nazuty pneumatiky do extrémního mokra. Japonec svému týmu reportoval, že na trati je "několik řek". Poté provoz na trati ustal. Jako další vyrazil vstříc měřeným kolům Stroll, ovšem až po dvaceti minutách.
Následovalo pozvolné přezouvání na přechodné pneumatiky, se kterým započali piloti Red Bullu. To ukázali, že zeleně označené gumy byly pro aktuální podmínky panující na Suzuce ideální volbou. V jejich příkladu tak logicky pokračovali další.
Leclerc goes off at Spoon as conditions become more and more treacherous 🌧️#JapaneseGP #F1 pic.twitter.com/o7cplkPML0
— Formula 1 (@F1) October 7, 2022K vidění bylo rovněž několik incidentů. Postarali se o ně Ricciardo či Latifi, kteří vyjeli mimo trať. Nejednalo se však o nic drastického. Zdaleka největší krizovku měl Leclerc. Monačan netrefil zatáčku a v poměrně velké rychlosti vyjel do únikové zóny. Před kontaktem s bariérou jej uchránil štěrk.
Zajížděné časy přirozeně nikterak směrodatné nebyly. Nejrychleji zajel Alonso - 1:42,248. Za Španěla se zařadili Leclerc a Sainz. Následovali Ocon, Verstappen, Magnussen a Schumacher. Závěr tréninkových jízd přinesl další zhoršení podmínek na trati. Začalo totiž opět víc pršet, kvůli čemuž provoz na trati prakticky ustal. O největší vzrušení se postaral Schumacher paradoxně až po konci prvního tréninku. V kole, kdy se vracel do boxů, totiž poměrně tvrdě boural. Na závěr zmiňme, že sobotní kvalifikace i nedělní závod by měly být odjety za suchých podmínek.
Big crash for @SchumacherMick after he'd done a practice start at the end of the session and was on his way back to the pits: pic.twitter.com/9Jgbq9vUGR
— Adam Cooper (@adamcooperF1) October 7, 2022Během dešťového přerušení na Velké ceně Belgie si Nico Rosberg připomněl divokou historku z dětství s Lewisem Hamiltonem. Ukázalo se, že jejich rivalita začala ještě dávno předtím, než se střetli jako soupeři na trati.
Média po celém světě reagovala na odloženou Velkou cenu Belgie ve Spa-Francorchamps. Závod, který se nakonec rozjel, však nesplnil očekávání divoké mokré podívané.
Zatímco nejmladší jezdec startovního pole procházel během belgického víkendu těžkým obdobím jak na trati, tak mimo ni, jeho předchůdce v týmu Mercedes promluvil s dávkou zkušeností a nabídl cenné rady.
Lewis Hamilton po závodě v Belgii zůstává optimistou i přes sedmé místo, kterého dosáhl díky skvělému návratu v poli. Oceňuje svůj výkon a věří, že tým Mercedes postupně najde cestu zpět k předním příčkám.
George Russell potvrdil, že ho tento týden čeká klíčové jednání s Mercedesem kvůli nedávnému ústupu týmu z formy. Cílem bude najít řešení a vrátit se zpět do boje o přední příčky.
Max Verstappen zůstává i nadále vázán smlouvou s Red Bullem, protože letní přestávku tráví mezi nejlepší trojicí šampionátu. Tím nesplnil podmínku pro aktivaci výkonnostní klauzule.
Lewis Hamilton kritizoval odklad startu Velké ceny Belgie, který považoval za zbytečný. Podle něj se tím situace na trati nijak nezlepšila a chyběla konzistence v rozhodování.
Lando Norris sportovně uznal, že Oscar Piastri si vítězství ve Spa plně zasloužil. Přiznal, že ani bezchybný výkon by nestačil, protože Australan zvládl klíčové momenty lépe a celý závod měl pod kontrolou.
Oscar Piastri skvěle odstartoval do proměnlivé Velké ceny Belgie a dravým manévrem překonal Landa Norrise, čímž znovu získal převahu v týmovém souboji o titul a zajistil si výhru v belgickém Spa-Francorchamps.
Velká cena Belgie F2 ve Spa přinesla nečekaný zvrat, když byli oba původní vítězové hlavního závodu penalizováni za technická pochybení. Vítězství tak připadlo Romanu Staňkovi, který slaví svůj první triumf v hlavním závodě Formule 2.
Helmut Marko věří, že Max Verstappen stále může získat titul mistra světa pro rok 2025. Samotný jezdec ale zůstává skeptický a optimismu se brání.
Lewis Hamilton, Fernando Alonso a Andrea Kimi Antonelli nasadili ve Spa nové pohonné jednotky pro sezonu 2025. Carlos Sainz mezitím upravil nastavení vozu po nevydařené kvalifikaci.