Fernando Alonso je po posledním závodě v Singapuru pěkně naštvaný poté, co kvůli nespolehlivost vozu opět nedojel do cíle. Kvůli ní je v šampionátu mnohem níže, než by mohl být.
Španěl předváděl minulý víkend na okruhu Marina Bay velmi dobré výkony, když v kvalifikaci v některých chvílích zajížděl dokonce nejrychlejší kola. Nakonec obsadil pátou příčku na roštu, zatímco jeho týmový kolega Estaban Ocon nepostoupil ani do prostřední části.
Jenže neděle mu už tolik radosti nepřinesla, když ze svého 350. závodu kariéry musel po závadě pohonné jednotky odstoupit. Do cíle nedojel ani druhý vůz Alpine, který také doplatil na motor. Francouzský tým se tak v šampionátu propadl na pátou příčku za McLaren odvážející si ze Singapuru 22 bodů.
"Myslím, že jsem měl o 50 bodů méně, nyní k tomu přibylo dalších 8. Takže mínus 58 nebo mínus 60 bodů ročně, to je u mého auta něco opravdu nepřijatelného!" štve Alonsa vysoký počet promrhaných bodů kvůli selhání techniky.
"Kdybyste mi v tabulce připočítali o 60 bodů více a ostatním ubrali zhruba 10 bodů, protože bych je o ty body také obral, tak by můj šampionát vypadal mnohem lépe - dokonce bych byl blízko Mercedesu," pokračuje španělský pilot, jemuž po 17. letošním podniku patří v průběžném pořadí s 59 body až devátá příčka.
"To by byl přesnější obrázek o výkonnosti, kterou předvádíme v tomto roce a na kterou jsem velmi hrdý. I dnes jsme bojovali o umístění v první pětce či šestce. Ale pořadí neodpovídá výkonnosti," hájí svou pozici Alonso přestupující po sezóně ke konkurenčnímu Aston Martinu.
Alpine se rozhodlo v Belgii nenasazovat novou pohonnou jednotku jako jeho soupeři, 43letý jezdec však toto rozhodnutí týmu svého týmu nekritizuje: "Myslím, že ujeté kilometry motoru byly v pořádku. I Esteban měl problém, a to měl nový motor. Takže si nemyslím, že by to bylo tím."
"Ale určitě budu muset v příštích několika závodech nasadit nový motor. Ještě uvidíme kdy. Takže to budou další body, o které přijdeme," popisuje další ztrátu, která přijde po penalizaci na startovním roštu, jelikož svůj povolený příděl pohonných jednotek pro letošní rok již vyčerpal.
Fernando is leading the way with 350 race starts in F1! 🔝#F1 @alo_oficial pic.twitter.com/UfypkF48gV
— Formula 1 (@F1) October 3, 2022Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.
Po závodě v Bahrajnu měl Lewis Hamilton konečně důvod k optimismu. Jeho vyjádření zněla výrazně povzbudivěji než po předchozích Grand Prix v Japonsku a Číně, kde se potýkal s frustrací a zklamáním.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.