Fernando Alonso je po posledním závodě v Singapuru pěkně naštvaný poté, co kvůli nespolehlivost vozu opět nedojel do cíle. Kvůli ní je v šampionátu mnohem níže, než by mohl být.
Španěl předváděl minulý víkend na okruhu Marina Bay velmi dobré výkony, když v kvalifikaci v některých chvílích zajížděl dokonce nejrychlejší kola. Nakonec obsadil pátou příčku na roštu, zatímco jeho týmový kolega Estaban Ocon nepostoupil ani do prostřední části.
Jenže neděle mu už tolik radosti nepřinesla, když ze svého 350. závodu kariéry musel po závadě pohonné jednotky odstoupit. Do cíle nedojel ani druhý vůz Alpine, který také doplatil na motor. Francouzský tým se tak v šampionátu propadl na pátou příčku za McLaren odvážející si ze Singapuru 22 bodů.
"Myslím, že jsem měl o 50 bodů méně, nyní k tomu přibylo dalších 8. Takže mínus 58 nebo mínus 60 bodů ročně, to je u mého auta něco opravdu nepřijatelného!" štve Alonsa vysoký počet promrhaných bodů kvůli selhání techniky.
"Kdybyste mi v tabulce připočítali o 60 bodů více a ostatním ubrali zhruba 10 bodů, protože bych je o ty body také obral, tak by můj šampionát vypadal mnohem lépe - dokonce bych byl blízko Mercedesu," pokračuje španělský pilot, jemuž po 17. letošním podniku patří v průběžném pořadí s 59 body až devátá příčka.
"To by byl přesnější obrázek o výkonnosti, kterou předvádíme v tomto roce a na kterou jsem velmi hrdý. I dnes jsme bojovali o umístění v první pětce či šestce. Ale pořadí neodpovídá výkonnosti," hájí svou pozici Alonso přestupující po sezóně ke konkurenčnímu Aston Martinu.
Alpine se rozhodlo v Belgii nenasazovat novou pohonnou jednotku jako jeho soupeři, 43letý jezdec však toto rozhodnutí týmu svého týmu nekritizuje: "Myslím, že ujeté kilometry motoru byly v pořádku. I Esteban měl problém, a to měl nový motor. Takže si nemyslím, že by to bylo tím."
"Ale určitě budu muset v příštích několika závodech nasadit nový motor. Ještě uvidíme kdy. Takže to budou další body, o které přijdeme," popisuje další ztrátu, která přijde po penalizaci na startovním roštu, jelikož svůj povolený příděl pohonných jednotek pro letošní rok již vyčerpal.
Fernando is leading the way with 350 race starts in F1! 🔝#F1 @alo_oficial pic.twitter.com/UfypkF48gV
— Formula 1 (@F1) October 3, 2022
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.