Třetí volný trénink byl ve velkém měřítku poznamenán deštěm. Odpočet byl sice spuštěn, ale první půl hodinu nemohl nikdo z jezdců na trať. Poté se na osychající trati dařilo nejvíce Leclercovi.
Singapurský déšť ve velkém poznamenal třetí volný trénink, poněvadž byla celá trať pokryta vodou. Díky dvouhodinové pauze mezi FP3 a kvalifikací nemohl být trénink posunut, tudíž byl odpočet spuštěn, ale na konci boxové uličky svítilo červené světlo.
🛑 RED LIGHT 🛑FP3 has started but due to weather conditions the pit exit is currently closedLive updates ⬇️#SingaporeGP #F1
— Formula 1 (@F1) October 1, 2022Na okruhu probíhaly procesy k vysušení trati, což vedlo k rozsvícení zeleného světla na konci boxové uličky. Jezdcům zbývala přesně půl hodina z FP3.
Na osychající trati to jako první zkusil Pierre Gasly, který nastartoval vláček za sebou jedoucích jezdců na mokrých pneumatikách. Ovšem podmínky v Singapuru napomáhají k rychlému vysoušení tratě, takže jsme po 10 minutách již mohli vidět přechodné pneumatiky.
Jedno z rychlých kol na přechodných zajel Verstappen (2:06,872), ovšem díky zrychlování trati dokázal zajet Gasly o 7 desetin rychlejší čas. Holanďan si při dalším pokusu vzal prvenství zpět a v TOP 3 je doplnil Sergio Pérez.
S oznámením 10 minut do konce se dostávalo do popředí i Ferrari a začalo přetahování mezi Leclercem a Verstappenem o nejrychlejší kolo. Oběma jezdcům se při kvalifikačních simulacích povedlo utrhnout ostatním a nakonec se z vítězství radoval Charles Leclerc.
Lando Norris zazářil ve druhém tréninku GP Itálie v Monze, když zajel nejlepší čas a potvrdil konkurenceschopnost McLarenu. Druhý skončil Charles Leclerc na Ferrari. Kimi Antonelli opět v problémech.
Charles Leclerc přiznal, že po nehodě na GP Nizozemska zůstal sedět na svahu, protože jediná cesta zpět do garáže Ferrari vedla přes zaplněnou tribunu. Podle něj šlo o pragmatické a bezpečné rozhodnutí, aby se vyhnul riziku mezi diváky.
Lewis Hamilton a Charles Leclerc začali domácí Grand Prix Ferrari ve velkém stylu, když obsadili první dvě místa v úvodním tréninku. Tímto výsledkem potěšili tisíce fanoušků na tribunách a ukázali, že tým má na startu víkendu výraznou sílu.
Krátce poté, co byl jmenován prvním testovacím jezdcem Cadillacu pro F1, udělal Colton Herta další významný krok směrem ke svému cíli závodit v šampionátu Formule 1.
Max Verstappen varuje před přílišnými změnami formátu F1, včetně kratších závodů a více sprintů. Podle něj je třeba zachovat tradiční podobu šampionátu.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali naznačil, že sport může v budoucnu čekat výrazná úprava podoby závodních víkendů. Cílem má být větší zapojení fanoušků, přičemž Domenicali tvrdí, že většina účastníků je těmto plánům nakloněna.
Liam Lawson po incidentu s Carlosem Sainzem na Velké ceně Nizozemska uvedl, že nechápe, proč je Španěl rozrušený, protože šlo o běžný závodní souboj.
Isack Hadjar z týmu Racing Bulls přiznal, že i přes nejistotu ohledně své budoucnosti před sezonou Formule 1 v roce 2026 zůstává klidný a vyrovnaný.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali potvrdil, že tři stávající okruhy projevily zájem vrátit se do závodního kalendáře.
Jacques Villeneuve varuje, že Ferrari před domácí Monzou čelí velkému tlaku. Podle něj mohou očekávání tifosi ovlivnit výkony týmu.
Lando Norris musel v Zandvoortu předčasně odstoupit kvůli úniku oleje, zatímco se snažil dotáhnout na týmového kolegu Oscara Piastriho. Nadějný závod se tak proměnil v hořké zklamání pro britského jezdce.
Lewis Hamilton přiznal, že Ferrari čelí před domácím závodem v Monze obrovskému tlaku, a to zejména on sám. Podle něj půjde kromě výkonu vozu i o zvládnutí emocí a očekávání fanoušků.