Třetí volný trénink byl ve velkém měřítku poznamenán deštěm. Odpočet byl sice spuštěn, ale první půl hodinu nemohl nikdo z jezdců na trať. Poté se na osychající trati dařilo nejvíce Leclercovi.
Singapurský déšť ve velkém poznamenal třetí volný trénink, poněvadž byla celá trať pokryta vodou. Díky dvouhodinové pauze mezi FP3 a kvalifikací nemohl být trénink posunut, tudíž byl odpočet spuštěn, ale na konci boxové uličky svítilo červené světlo.
🛑 RED LIGHT 🛑FP3 has started but due to weather conditions the pit exit is currently closedLive updates ⬇️#SingaporeGP #F1
— Formula 1 (@F1) October 1, 2022Na okruhu probíhaly procesy k vysušení trati, což vedlo k rozsvícení zeleného světla na konci boxové uličky. Jezdcům zbývala přesně půl hodina z FP3.
Na osychající trati to jako první zkusil Pierre Gasly, který nastartoval vláček za sebou jedoucích jezdců na mokrých pneumatikách. Ovšem podmínky v Singapuru napomáhají k rychlému vysoušení tratě, takže jsme po 10 minutách již mohli vidět přechodné pneumatiky.
Jedno z rychlých kol na přechodných zajel Verstappen (2:06,872), ovšem díky zrychlování trati dokázal zajet Gasly o 7 desetin rychlejší čas. Holanďan si při dalším pokusu vzal prvenství zpět a v TOP 3 je doplnil Sergio Pérez.
S oznámením 10 minut do konce se dostávalo do popředí i Ferrari a začalo přetahování mezi Leclercem a Verstappenem o nejrychlejší kolo. Oběma jezdcům se při kvalifikačních simulacích povedlo utrhnout ostatním a nakonec se z vítězství radoval Charles Leclerc.
Odchod Helmuta Marka znamená pro Red Bull i Maxe Verstappena konec klíčové kapitoly moderní éry týmu. Muž, který stál u zrodu týmu současné dominance, zanechává výraznou stopu.
Jack Doohan měl náročný start v Super Formuli a během testů v Suzuce havaroval dva dny po sobě v zatáčce Degner 2. Debut tedy rozhodně neprobíhal podle jeho očekávání.
Lewis Hamilton má za sebou první rok u Ferrari, který se od předsezónních očekávání výrazně lišil. Pro slavného jezdce to byla náročná sezóna, jež ostře kontrastovala s jeho ambiciózním příchodem do Maranella.
Bývalý pilot Formule 1 Ralf Schumacher se vyjádřil k budoucnosti jednoho z jezdců Aston Martinu a otevřeně komentoval jeho postavení v šampionátu.
Yuki Tsunoda pogratuloval Landu Norrisovi k zisku titulu v sezóně 2025. Britský pilot z McLarenu porazil svého týmového kolegu z Red Bullu Maxe Verstappena.
Šéf Ferrari Fred Vasseur se nenechává znepokojit veřejnými komentáři svých jezdců a zdůrazňuje, že jeho hlavním zájmem je práce týmu a příprava na další sezonu.
Lando Norris představil svůj krátký, ale nabitý program zimní přestávky, zahrnující týmové rozbory, odpočinek s rodinou a přáteli a tradiční akce McLarenu.
Helmut Marko po dvou desetiletích v Red Bullu oznámil, že na konci roku tým opustí, přestože měl smlouvu i pro sezonu 2026. Jeho odchod vyvolává otázky o dopadu na Maxe Verstappena a budoucí strategii týmu.
Post-season testy v Abú Zabí jsou u konce, na trati se objevilo 25 jezdců. Společně absolvovali přes 2 500 kol v rámci příprav na sezonu 2025.
Pneumatiky Pirelli pro Formuli 1 budou příští rok vypadat trochu jinak. Změny se týkají hlavně designu a připravují týmům nové možnosti strategie.
Po sezóně plné kritiky si Sergio Pérez na konci roku 2025 může oddechnout. Statistiky ukázaly, že jeho výkony byly v porovnání s nástupci výrazně lepší, což potvrzuje jeho schopnosti a přínos týmu.
Lando Norris po zisku svého premiérového titulu ve Formuli 1 v Abú Zabí promluvil s nebývalou upřímností a otevřeností o emocích a okolnostech, které jeho cestu na vrchol provázely.