Třetí volný trénink byl ve velkém měřítku poznamenán deštěm. Odpočet byl sice spuštěn, ale první půl hodinu nemohl nikdo z jezdců na trať. Poté se na osychající trati dařilo nejvíce Leclercovi.
Singapurský déšť ve velkém poznamenal třetí volný trénink, poněvadž byla celá trať pokryta vodou. Díky dvouhodinové pauze mezi FP3 a kvalifikací nemohl být trénink posunut, tudíž byl odpočet spuštěn, ale na konci boxové uličky svítilo červené světlo.
🛑 RED LIGHT 🛑FP3 has started but due to weather conditions the pit exit is currently closedLive updates ⬇️#SingaporeGP #F1
— Formula 1 (@F1) October 1, 2022Na okruhu probíhaly procesy k vysušení trati, což vedlo k rozsvícení zeleného světla na konci boxové uličky. Jezdcům zbývala přesně půl hodina z FP3.
Na osychající trati to jako první zkusil Pierre Gasly, který nastartoval vláček za sebou jedoucích jezdců na mokrých pneumatikách. Ovšem podmínky v Singapuru napomáhají k rychlému vysoušení tratě, takže jsme po 10 minutách již mohli vidět přechodné pneumatiky.
Jedno z rychlých kol na přechodných zajel Verstappen (2:06,872), ovšem díky zrychlování trati dokázal zajet Gasly o 7 desetin rychlejší čas. Holanďan si při dalším pokusu vzal prvenství zpět a v TOP 3 je doplnil Sergio Pérez.
S oznámením 10 minut do konce se dostávalo do popředí i Ferrari a začalo přetahování mezi Leclercem a Verstappenem o nejrychlejší kolo. Oběma jezdcům se při kvalifikačních simulacích povedlo utrhnout ostatním a nakonec se z vítězství radoval Charles Leclerc.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.
Po závodě v Bahrajnu měl Lewis Hamilton konečně důvod k optimismu. Jeho vyjádření zněla výrazně povzbudivěji než po předchozích Grand Prix v Japonsku a Číně, kde se potýkal s frustrací a zklamáním.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.