Fernando Alonso vybízí svůj tým, aby do závěrečného boje s McLarenem o čtvrtou příčku mezi konstruktéry dal vše. Oba v Singapuru nasadí velké novinky ve snaze uspět ve víkendové velké ceně.
Francouzská stáj letos zatím nasbírala 125 bodů, v šampionátu tedy má náskok 18 bodů před svým rivalem z Wokingu, který svůj boj nevzdává. Do Singapuru přivezl nejen nové zbarvení, ale také nové bočnice, které se inspirují řešením Red Bullu.
Alpine nechce zůstat pozadu, svůj monopost A522 také vylepšuje: "Netestoval jsem ji na simulátoru, ale tým sem přivezl novou podlahu. Uvidíme tedy, jestli ji během volných tréninků řádně otestujeme a potvrdíme, že jde o krok vpřed. Myslíme si, že ano a že s ní budeme závodit," uvádí Alonso.
"Možná tady v Singapuru bude těžké vidět všechny ty přínosy, protože se trať rychle vyvíjí. Pro testování je velmi náročnou. Řekněme, že možná budeme muset vyrazit do Suzuky. Myslím si však, že půjde o pokrok. A pro tento souboj s McLarenem potřebujeme všechno, co tým může nasadit, protože to bude až do Abú Zabí velmi těsné," domnívá se španělský jezdec.
"Některé týdny budou rychlejší oni a jiné zase my. Pro mě tedy jde o prioritu. Když to budeme brát závod od závodu, tak to bude velmi zajímavé, pokud se v některých naskytne příležitost, když budou mít dva či tři vozy vpředu nějaký problém či nedojedou do cíle. Pokud budeme mít možnost se přiblížit pódiu, tak to bude fantastické. Ale na to budeme potřebovat pomoc lidí zepředu," pokračuje Alonso, který po sezóně odejde k Aston Martinu.
Jeho současný týmový kolega Esteban Ocon si pochvaluje úsilí Alpine neustále vylepšovat svůj vůz: "Jde o fantastickou práci týmu s vývojem vozu od počátku roku. Pokaždé, když něco přišlo, tak jsme dosáhli velkého pokroku!"
"Proto se těším na to, co nám to [nová podlaha] přinese. Jde o celkem velké vylepšení, ale opět: pro nás je důležité odjet čistý víkend a co nejlépe ho zvládnout," připomíná mladý Francouz.
A zatímco McLaren po Singapuru už žádné větší vylepšení nechystá, technický ředitel Alpine Pat Fry slibuje další novinky: "Vizuálně se toho na povrchu moc nezmění, většina vývoje je ukryta dole. I přesto by mělo jít o významné vylepšení naší výkonnosti."
"V posledních závodech se nám podařilo na vůz nasadit několik vývojový sad a všechny fungovaly dle očekávání. Máme několik dalších vylepšení pro tuto sezónu, než to kolem Austinu na konci října utlumíme. Všichni v Enstone pracují výjimečně dobře na plnění vývojových cílů, všichni zainteresovaní si tedy zaslouží za svou tvrdou práci pochvalu," uzavírá Fry.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.
Nico Rosberg po Velké ceně Španělska prohlásil, že Lewis Hamilton se ve Ferrari nachází v opravdu těžké situaci, která zdaleka neodpovídá jeho očekáváním.
Felipe Drugovich je připraven vzdát se startu v Le Mans, aby mohl případně zaskočit za Lance Strolla při domácí Velké ceně Kanady. Brazilský rezervní jezdec Aston Martinu tím dává jasně najevo, že Formule 1 má pro něj absolutní prioritu.
Max Verstappen nezvládl vypjatý závěr Velké ceny Španělska 2025, která pro něj skončila penalizací a propadem na desáté místo.
Juan Pablo Montoya kritizoval napjatou spolupráci mezi Lewisem Hamiltonem a jeho inženýrem Riccardem Adamim a vyzval britského jezdce, aby se „naštval“ a vyžádal si změnu.
Zak Brown označil double McLarenu v Barceloně za odměnu díky tvrdé práci celého týmu a důkaz potenciálu letošního vozu. Podle něj McLaren tímto výsledkem potvrdil, že je letos seriózním kandidátem na titul.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem a přistál na letišti v Praze.
Přestože McLaren slavil vítězství, průběh závodu rozhodně nebyl bezstarostný. Napětí v garáži výrazně stouplo ve chvíli, kdy začala být zřejmá Verstappenova strategie tří zastávek. V táboře papájových se v tu chvíli rozhodně nedýchalo klidně.
Mistr světa Max Verstappen se během Velké ceny Španělska dostal do sporu kvůli kolizi s Georgem Russellem, kterou nejprve bagatelizoval. Později však na sociálních sítích přiznal, že „to se nemělo stát“, což ukazuje jeho schopnost uznat chybu.