Šéf závodní stáje Red Bull Christian Horner nevychází z údivu kvůli tomu, jak moc letos zaostává mistrovský Mercedes poté, co si v předchozích osmi sezónách počínal ve Formuli 1 naprosto suverénně.
Mercedes kraloval Formuli 1 od přechodu na hybridní motory a do letošní sezóny vstupoval jako osminásobný šampion. Zcela nová pravidla, která v F1 opět umožnila využívání přísavného efektu, jej však překvapivě rozhodila. Letošní vůz W13 už v předsezónních testech divoce poskakoval, což se týmu podařilo zkrotit až v polovině sezóny.
V posledních závodech předvedl zlepšení, doposud se mu však nepodařilo zvítězit v ani jedné velké ceně, což je jeho letošním cílem. Do konce sezóny přitom zbývá už jen šest podniků. Pokud by na první místo nedosáhl, bylo by to poprvé od roku 2011.
"Ano je to pro mě překvapením. Protože se loni začali brzy věnovat pravidlům pro rok 2022, dělali kvůli tomu hodně povyku, jako to narušilo jejich loňský boj o titul a jak velmi brzy přešli na auto pro rok 2022," popisuje Horner.
"Pak když poprvé odhalili svůj vůz, obzvlášť ten vylepšený s ultra-úzkými bočnicemi, tak vypadal zcela odlišně. Zkrátka jste vzhledem k jeho předchozí dominanci očekávali, že bude ve velmi podobné pozici," pokračuje šéf Red Bullu, který letos vystřídal Mercedes na čele šampionátu.
"Samozřejmě, že je to loni bolelo, když prohráli [boj o titul], ale my jsme cítili, že se letos vrátí s obnovenou touhou po pomstě. Je tedy pozoruhodné, že po dominanci, kterou oplývali v předchozích osmi letech, letos ještě nevyhráli ani jednu velkou cenu," komentuje překvapený Horner.
Poté vzpomíná na okamžiky, kdy v druhém předsezónním testu spatřil konkurenční vůz téměř bez bočnic: "Prvním otázkou bylo: 'Je vůbec legální?' Protože šlo o zcela odlišnou interpretaci. A samozřejmě byl. Kluci byli ale celkem brzy přesvědčeni, že by to nefungovalo v rámci architektury, kterou jsme vytvořili."
"Uvnitř jsme věřili, že jsme zvolili tu správnou cestu. Když se začaly zajíždět první časy v tom testu v Bahrajnu a mohli jste vozy pozorovat na trati, tak to nevypadalo, že by měli raketovou loď nebo že by nám něco základního scházelo," přibližuje Horner.
Jeho tým vévodí šampionátu s náskokem 138 bodů před druhým Ferrari, Stříbrné šípy ztrácejí dalších 35 bodů. Ve zbytku sezóny se Mercedes bude snažit porazit Scuderii a obsadit alespoň druhé místo. A nejlepší možnost pro vítězství se jim naskytne zřejmě v americkém Austinu, který by měl jejich vozu velmi dobře sedět.
Charles Leclerc byl po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie na sebe velmi naštvaný. Podle něj jeho výkon výrazně zaostal za očekáváním.
Oscar Piastri získal podporu od bývalého pilota F1 Jolyonna Palmera po penalizaci, která ho na Silverstonu připravila o vítězství. Palmer označil trest za příliš přísný a Piastriho manévr za férový.
Ferrari prožívá těžkou sezonu a italská média hlásí rostoucí tlak na šéfa týmu Freda Vasseura. Výsledky zaostávají za očekáváními, což vyvolává spekulace o nutnosti změn v řízení stáje. Vasseur tak čelí výzvě, jak tým rychle vrátit zpět na vrchol.
Red Bull má ve svých řadách talentovaného Arvida Lindblada, který se poprvé objevil ve světě F1 po boku Maxe Verstappena v Silverstonu. Mladý jezdec z F2 tak udělal významný krok směrem k možné budoucnosti v královně motorsportu.
George Russell potřebuje novou smlouvu na příští sezónu. Güenther Steiner se obává, že jeho požadavky komplikují Mercedesu cestu za získáním Maxe Verstappena.
Adrian Newey zůstává plně koncentrován na projekt vozu Aston Martin pro sezonu 2026, a to i navzdory potížím, které aktuálně tým potkávají. Legendární inženýr tak potvrzuje, že dlouhodobá strategie má pro něj prioritu před krátkodobými výsledky.
Laurent Mekies musí v Red Bullu co nejdříve vyřešit nejistou budoucnost Maxe Verstappena. Jeho rozhodnutí může zásadně ovlivnit nejen tým, ale i rozložení sil v celé Formuli 1.
Christian Horner se během Velké ceny Británie ostře pohádal s Josem Verstappenem. Incident přišel právě v době, kdy Horner čelil spekulacím o konci ve funkci šéfa Red Bullu.
Finský závodník Valtteri Bottas se tento týden znovu posadil za volant vozu Mercedes – na jihu Španělska, na okruhu v Jerezu, absolvuje soukromý test.
Cadillac představil požadavky na své jezdce pro sezonu 2026, zatímco v paddocku propuká tvrdý boj o jejich podpisy. Šéf týmu Dan Towriss přiznal, že vyjednávání jsou plná napětí a rivality.
Zak Brown tvrdí, že vztah mezi Norrisem a Piastrim je pro McLaren spíše radostí než problémem. Doufá, že jejich zdravá rivalita vydrží až do konce sezóny.
Martin Brundle naznačuje, že za koncem Christiana Hornera mohl stát tlak ze strany blízkého okolí Maxe Verstappena. Podle něj sehrál Verstappenův tým v rozhodnutí Red Bullu klíčovou roli.