Šéf závodní stáje Red Bull Christian Horner nevychází z údivu kvůli tomu, jak moc letos zaostává mistrovský Mercedes poté, co si v předchozích osmi sezónách počínal ve Formuli 1 naprosto suverénně.
Mercedes kraloval Formuli 1 od přechodu na hybridní motory a do letošní sezóny vstupoval jako osminásobný šampion. Zcela nová pravidla, která v F1 opět umožnila využívání přísavného efektu, jej však překvapivě rozhodila. Letošní vůz W13 už v předsezónních testech divoce poskakoval, což se týmu podařilo zkrotit až v polovině sezóny.
V posledních závodech předvedl zlepšení, doposud se mu však nepodařilo zvítězit v ani jedné velké ceně, což je jeho letošním cílem. Do konce sezóny přitom zbývá už jen šest podniků. Pokud by na první místo nedosáhl, bylo by to poprvé od roku 2011.
"Ano je to pro mě překvapením. Protože se loni začali brzy věnovat pravidlům pro rok 2022, dělali kvůli tomu hodně povyku, jako to narušilo jejich loňský boj o titul a jak velmi brzy přešli na auto pro rok 2022," popisuje Horner.
"Pak když poprvé odhalili svůj vůz, obzvlášť ten vylepšený s ultra-úzkými bočnicemi, tak vypadal zcela odlišně. Zkrátka jste vzhledem k jeho předchozí dominanci očekávali, že bude ve velmi podobné pozici," pokračuje šéf Red Bullu, který letos vystřídal Mercedes na čele šampionátu.
"Samozřejmě, že je to loni bolelo, když prohráli [boj o titul], ale my jsme cítili, že se letos vrátí s obnovenou touhou po pomstě. Je tedy pozoruhodné, že po dominanci, kterou oplývali v předchozích osmi letech, letos ještě nevyhráli ani jednu velkou cenu," komentuje překvapený Horner.
Poté vzpomíná na okamžiky, kdy v druhém předsezónním testu spatřil konkurenční vůz téměř bez bočnic: "Prvním otázkou bylo: 'Je vůbec legální?' Protože šlo o zcela odlišnou interpretaci. A samozřejmě byl. Kluci byli ale celkem brzy přesvědčeni, že by to nefungovalo v rámci architektury, kterou jsme vytvořili."
"Uvnitř jsme věřili, že jsme zvolili tu správnou cestu. Když se začaly zajíždět první časy v tom testu v Bahrajnu a mohli jste vozy pozorovat na trati, tak to nevypadalo, že by měli raketovou loď nebo že by nám něco základního scházelo," přibližuje Horner.
Jeho tým vévodí šampionátu s náskokem 138 bodů před druhým Ferrari, Stříbrné šípy ztrácejí dalších 35 bodů. Ve zbytku sezóny se Mercedes bude snažit porazit Scuderii a obsadit alespoň druhé místo. A nejlepší možnost pro vítězství se jim naskytne zřejmě v americkém Austinu, který by měl jejich vozu velmi dobře sedět.
Yuki Tsunoda stojí před rozhodujícím obdobím své kariéry u Red Bullu. Jezdec i tým potvrdili, kdy padne definitivní rozhodnutí.
Bývalý mechanik Red Bullu, Calum Nicholas, odhalil nové a zajímavé detaily o dění během kontroverzní Velké ceny Abu Dhabi 2021.
Guenther Steiner se po Velké ceně Mexika opět dostal do centra pozornosti, když vyzdvihl skvělý výkon Olivera Bearmana.
Italská média naznačují, že George Russell by se mohl objevit na radaru Ferrari, pokud by se v týmu uvolnilo místo po Hamiltonovi nebo Leclercovi. I když je v Mercedesu spokojený, jeho schopnosti z něj činí lákavou možnost pro budoucnost Maranella.
Liam Lawson zažil v úvodu Velké ceny Mexika okamžik, který vyděsil celý paddock. Krátce po startu se ocitl v nečekané a znepokojivé situaci, jež znovu připomněla, jak křehká může být bezpečnost ve Formuli 1.
Bývalý jezdec F1 Christijan Albers zpochybnil, že Lando Norris a Oscar Piastri patří mezi největší talenty současného motorsportu.
Lewis Hamilton se otevřeně podělil o své dojmy z nové kapitoly své kariéry a popsal ji jako mimořádně silný moment.
Po působivém výkonu Olivera Bearmana v Mexiku Martin Brundle vyzdvihl jeho talent a rychlý rozvoj. Podle něj patří mladý Brit mezi jezdce, kteří by mohli zaujmout, pokud se objeví nové šance ve špičkových týmech.
George Russell po podpsisu nové smlouvy s Mercedesem prozradil detaily i ohledně jeho manažeerského týmu.
Valtteri Bottas absolvoval 112 kol na okruhu Autódromo Hermanos Rodríguez při testovacím programu s týmem Mercedes. Pro finského závodníka šlo o důležitou příležitost znovu usednout do monopostu Formule 1 před novou sezonou s Cadillacem.
Mexická národní sportovní autorita OMDAI poskytla komentář k události z minulého závodního víkendu, kdy Liam Lawson zažil nebezpečný moment na trati.
Felipe Massa zahájil u londýnského Nejvyššího soudu spor o 82 milionů dolarů kvůli aféře „Crashgate“ z roku 2008.