Budoucnost Daniela Ricciarda je nahnutá. Zkušený Australan přiznává, že ve hře je varianta s nuceným volnem od Formule 1.
Přitom rodák z Perthu přicházel před dvěma lety do McLarenu jakožto velká posila. Měl se stát klíčovým prvkem, který povede britskou stáj na cestě vzhůru. Omyl. Ricciardo byl poražen Norrisem a jeho pracně vybudované renomé utrpělo. Daniel sice ještě může skončit u Haasu, Williamsu, Alfy Romeo nebo Alpine, ale všechny tyto varianty se zdají být málo pravděpodobnými.
„Abych byl upřímný, tak nevím, jak to se mnou příští rok bude. Smlouvu každopádně nikde nemám. Ale věřím, že se to ještě může podařit. Pořád věřím, že ve F1 mohu zůstat. Mým cílem pořád je být na roštu. Chci se i nadále poměřovat s těmi nejlepšími," praví Ricciardo.
A zároveň dodává: „Není to o tom, že bych příští rok nutně musel být na roštu. Neupínám se k tomu ve stylu všechno nebo nic. Prostě počkáme a uvidíme, jak všechno dopadne. Řeším také své možnosti pro rok 2024. Takže pokud bych měl udělat jeden krok vzad, abych poté mohl udělat dva kroky dopředu," určitě bych o takové možnosti přemýšlel," uzavírá.
Lando Norris zazářil ve druhém tréninku GP Itálie v Monze, když zajel nejlepší čas a potvrdil konkurenceschopnost McLarenu. Druhý skončil Charles Leclerc na Ferrari. Kimi Antonelli opět v problémech.
Charles Leclerc přiznal, že po nehodě na GP Nizozemska zůstal sedět na svahu, protože jediná cesta zpět do garáže Ferrari vedla přes zaplněnou tribunu. Podle něj šlo o pragmatické a bezpečné rozhodnutí, aby se vyhnul riziku mezi diváky.
Lewis Hamilton a Charles Leclerc začali domácí Grand Prix Ferrari ve velkém stylu, když obsadili první dvě místa v úvodním tréninku. Tímto výsledkem potěšili tisíce fanoušků na tribunách a ukázali, že tým má na startu víkendu výraznou sílu.
Krátce poté, co byl jmenován prvním testovacím jezdcem Cadillacu pro F1, udělal Colton Herta další významný krok směrem ke svému cíli závodit v šampionátu Formule 1.
Max Verstappen varuje před přílišnými změnami formátu F1, včetně kratších závodů a více sprintů. Podle něj je třeba zachovat tradiční podobu šampionátu.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali naznačil, že sport může v budoucnu čekat výrazná úprava podoby závodních víkendů. Cílem má být větší zapojení fanoušků, přičemž Domenicali tvrdí, že většina účastníků je těmto plánům nakloněna.
Liam Lawson po incidentu s Carlosem Sainzem na Velké ceně Nizozemska uvedl, že nechápe, proč je Španěl rozrušený, protože šlo o běžný závodní souboj.
Isack Hadjar z týmu Racing Bulls přiznal, že i přes nejistotu ohledně své budoucnosti před sezonou Formule 1 v roce 2026 zůstává klidný a vyrovnaný.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali potvrdil, že tři stávající okruhy projevily zájem vrátit se do závodního kalendáře.
Jacques Villeneuve varuje, že Ferrari před domácí Monzou čelí velkému tlaku. Podle něj mohou očekávání tifosi ovlivnit výkony týmu.
Lando Norris musel v Zandvoortu předčasně odstoupit kvůli úniku oleje, zatímco se snažil dotáhnout na týmového kolegu Oscara Piastriho. Nadějný závod se tak proměnil v hořké zklamání pro britského jezdce.
Lewis Hamilton přiznal, že Ferrari čelí před domácím závodem v Monze obrovskému tlaku, a to zejména on sám. Podle něj půjde kromě výkonu vozu i o zvládnutí emocí a očekávání fanoušků.