Kompletní složení startovního roštu 2023 je zase o kousek blíže. AlphaTauri potvrdila setrvání Jukiho Cunody.
Všeobecně se takový krok očekával, třebaže Cunoda nepodává přesvědčivé výkony. Na začátku letošní sezony sice zajel pár dobrých závodů, ale poté opět upadl do slabého průměru. Ostatně jako celý tým. Na Cunodově straně je však značná podpora Hondy, která hrála v jeho setrvání ve Formuli 1 dost možná klíčovou roli.
A tak budeme moci peprné vysílačky temperamentního Japonce poslouchat i nadále. „Chtěl bych poděkovat Red Bullu, AlphaTauri i Hondě za to, že mi i nadále věří a že budu moci ve Formuli 1 závodit i v sezoně 2023. Nejdříve se ale pokusíme získat co nejlepší výsledky ve zbytku letošního ročníku, ve kterém stále bojujeme s ostatními týmy ve středu pole." říká Cunoda.
Spokojen s Cunodovým pokračováním je také šéf AlphaTauri Franz Tost, „V poslední době se zlepšil a tempo, které má ukazuje, že si své místo ve Formuli 1 zaslouží. Vždy říkám, že aby si jezdec na F1 zvykl, tak potřebuje tři sezony. Z tohoto důvodu jsem rád, že Juki dostane možnost ukázat svůj plný potenciál. Zároveň je evidentní, že Helmut Marko a jeho mládežnický program dokáží s těmito mladými talenty dobře pracovat."
Stále však není jasné, kdo bude závodit vedle Jukiho Cunody. Platnou smlouvu sice má Pierre Gasly, ale ten by mohl při splnění požadovaných podmínek zamířit k Alpine, jak dříve prozradil sám Helmut Marko. Gaslyho místo by poté mohl obsadit Nyck de Vries, který potvrdil, že je s AlphaTauri v kontaktu. Některé spekulace nicméně mluví také o Micku Schumacherovi.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.
FIA a Formule 1 oznámily novou terminologii pro sezonu 2026 a zároveň představily první vizualizace monopostů nové generace. Ty naznačují směr, kterým se technická podoba šampionátu v následujících letech ubere.
Lando Norris oslavil svůj premiérový titul mistra světa ve Formuli 1 při závěrečném závodě sezony v Abu Dhabi, přičemž jeho výkon ocenili i samotní soupeři.
Maurizio Arrivabene varoval, že Lewis Hamilton posíláním podrobných „dokumentací“ Ferrari může naznačovat, že jeho vztah s týmem je napjatý. Takový krok často signalizuje, že komunikace a důvěra mezi jezdcem a týmem jsou ohroženy.
Koji Watanabe, prezident Honda Racing Corporation, prozradil, že jeho debaty se záhy nastupujícím šéfem Aston Martinu Adrianem Neweym jsou často velmi živé a intenzivní. Diskuse podle něj slouží k hledání optimálních řešení a posouvání týmu vpřed.
McLaren před závěrečnou Velkou cenou sezony zvolil neobvyklý způsob, jak podpořit svého jezdce Landa Norrise. Na startovní pásku se objevila drobná, osobní zpráva, která měla Norrisovi dodat klid a motivaci v okamžiku, kdy šlo o hodně.
Max Verstappen se ani po skončení sezóny F1 nezastavil a už se objevil za volantem závodního vozu. Zdá se, že jeho vášeň pro rychlost stále hoří naplno.
Formule 1 se po letech vrací na portugalskou půdu. Fanoušky čeká návrat atraktivní destinace, která se v sezonách 2027 a 2028 znovu objeví v kalendáři královny motorsportu.
Charles Leclerc se ohlíží za sezonou 2025 s kombinací spokojenosti a kritického pohledu. Poté přinesl svůj pohled na budoucnost.
První sezona Lewise Hamiltona ve Ferrari byla poznamenána výzvami a adaptací na nový tým, přičemž výrazné úspěchy se objevily jen zřídka. Insideři odhalili, jaký je skutečný stav vztahů a atmosféra uvnitř týmu.
Třídenní akce McLaren F1 Teamu a společnosti Allwyn proměnila pražské Holešovice v interaktivní centrum Formule 1. Fanouškům nabídla bezplatný a otevřený pohled do světa F1.
Honda Racing poprvé poodhalila zvukovou identitu své pohonné jednotky pro Formuli 1 od roku 2026. Krátká zvuková ukázka nabízí autentický náhled na to, jaký projev budou mít monoposty nové generace