Kompletní složení startovního roštu 2023 je zase o kousek blíže. AlphaTauri potvrdila setrvání Jukiho Cunody.
Všeobecně se takový krok očekával, třebaže Cunoda nepodává přesvědčivé výkony. Na začátku letošní sezony sice zajel pár dobrých závodů, ale poté opět upadl do slabého průměru. Ostatně jako celý tým. Na Cunodově straně je však značná podpora Hondy, která hrála v jeho setrvání ve Formuli 1 dost možná klíčovou roli.
A tak budeme moci peprné vysílačky temperamentního Japonce poslouchat i nadále. „Chtěl bych poděkovat Red Bullu, AlphaTauri i Hondě za to, že mi i nadále věří a že budu moci ve Formuli 1 závodit i v sezoně 2023. Nejdříve se ale pokusíme získat co nejlepší výsledky ve zbytku letošního ročníku, ve kterém stále bojujeme s ostatními týmy ve středu pole." říká Cunoda.
Spokojen s Cunodovým pokračováním je také šéf AlphaTauri Franz Tost, „V poslední době se zlepšil a tempo, které má ukazuje, že si své místo ve Formuli 1 zaslouží. Vždy říkám, že aby si jezdec na F1 zvykl, tak potřebuje tři sezony. Z tohoto důvodu jsem rád, že Juki dostane možnost ukázat svůj plný potenciál. Zároveň je evidentní, že Helmut Marko a jeho mládežnický program dokáží s těmito mladými talenty dobře pracovat."
Stále však není jasné, kdo bude závodit vedle Jukiho Cunody. Platnou smlouvu sice má Pierre Gasly, ale ten by mohl při splnění požadovaných podmínek zamířit k Alpine, jak dříve prozradil sám Helmut Marko. Gaslyho místo by poté mohl obsadit Nyck de Vries, který potvrdil, že je s AlphaTauri v kontaktu. Některé spekulace nicméně mluví také o Micku Schumacherovi.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.
Martin Brundle naznačil, že v Red Bullu zřejmě nastane čas na zásadní interní diskuse. Po nepřesvědčivém začátku sezony podle něj tým čekají „vážné rozhovory“, které by mohly odhalit hlubší problémy uvnitř úspěšné stáje.
George Russell označil druhé místo v Bahrajnu za důkaz, že Mercedes zvládá i podmínky, které mu dříve nesedly, ale šance na titul podle něj zůstávají malé.
Na začátku kariéry čelil Lewis Hamilton kritice za svůj styl oblékání, dnes je z něj módní ikona paddocku. Každý víkend ve Formuli 1 využívá jako přehlídkové molo a bez ostychu ukazuje svůj cit pro módu i originalitu.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur nehodil Lewise Hamiltona přes palubu. Po slabé kvalifikaci v Bahrajnu mu nabídl podporu a povzbuzení.
Carlos Sainz zažil po slibném začátku v Bahrajnu náročný závod. Po nejlepší kvalifikaci ve službách Williamsu, kde si vybojoval osmou příčku, se během neděle potýkal s nepříznivým vývojem a různými komplikacemi, které mu znemožnily proměnit solidní start v výraznější výsledek.
Lewis Hamilton si z Bahrajnu odvezl dosud nejlepší výsledek ve službách Ferrari. Po startu z devátého místa dojel pátý a sám přiznal, že konečně zjistil, jak dostat ze svého monopostu maximum. "Začíná to dávat smysl," vzkázal po závodě spokojený britský šampion.
Šéf Red Bullu Christian Horner vysvětlil, že za problémy při zastávkách v boxech v Bahrajnu mohl vadný kabelový svazek v boxovém vybavení. Ten způsobil poruchu semaforu, což tým připravilo o cenné sekundy.
Max Verstappen vyjádřil zklamání nad výkonem Red Bullu ve Velké ceně Bahrajnu, kde skončil na šesté pozici, a přiznal, že tým aktuálně nemá na boj o titul. Kvůli technickým problémům a špatnému tempu auta se objevily spekulace o možné změně týmu na konci sezóny.