Red Bull v nynější fázi sezony dominuje. Ferrari však situaci ještě nevzdává a chce vybojovat další vítězství. Italům ke splnění takového cíle mají pomoci rozsáhlé aktualizace.
S informací přišla italská verze Motorsport.com, která bývá ohledně stáje z Maranella vždy dobře informovaná. Ferrari v Monze porovnávalo dvě různé verze podlahy, přičemž výsledky jsou pozitivní. Právě proto Scuderia vývoj letošního vozu nezabalí a připraví další nové díly. Nutno říct, že už na Monze byl vidět posun. Max Verstappen si sice jel vlastní ligu, nicméně tempo Ferrari vypadalo také slušně. Lépe než v Belgii či Holandsku.
V Singapuru by měl nebo spíše mohl přijít zlom, který Verstappenovi procházku růžovou zahradou ztíží. Italští novináři tvrdí, že Maranello chystá velký balík úprav. Ten se prý bude týkat nové podlahy a nových křídel. Ferrari si od dílů pro vysoký přítlak údajně hodně slibuje. Zdroj z týmu měl novinářům prozradit, že "signály jsou velmi pozitivní." Cílem červených vozů je získat na městském okruhu pole position, jež je zde zásadní.
Technické novinky navíc mají představovat výrazný pokrok v oblasti práce s pneumatikami, ve které Ferrari během posledních závodů zaostávalo. To podle všeho způsobila nová směrnice FIA, kdy týmy musely své vozy mírně zvednout, na což červené vozy reagovaly citlivě. Singapurská vylepšení však nebudou posledními. Další aktualizace Ferrari přiveze do Mexika. Umožňuje mu to nevyčerpaný rozpočtový strop. Navíc inženýři mohou vyvinuté prvky přenést rovněž na vůz pro příští rok, neboť pravidla zůstávají stabilní.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.
Nico Rosberg po Velké ceně Španělska prohlásil, že Lewis Hamilton se ve Ferrari nachází v opravdu těžké situaci, která zdaleka neodpovídá jeho očekáváním.
Felipe Drugovich je připraven vzdát se startu v Le Mans, aby mohl případně zaskočit za Lance Strolla při domácí Velké ceně Kanady. Brazilský rezervní jezdec Aston Martinu tím dává jasně najevo, že Formule 1 má pro něj absolutní prioritu.
Max Verstappen nezvládl vypjatý závěr Velké ceny Španělska 2025, která pro něj skončila penalizací a propadem na desáté místo.
Juan Pablo Montoya kritizoval napjatou spolupráci mezi Lewisem Hamiltonem a jeho inženýrem Riccardem Adamim a vyzval britského jezdce, aby se „naštval“ a vyžádal si změnu.
Zak Brown označil double McLarenu v Barceloně za odměnu díky tvrdé práci celého týmu a důkaz potenciálu letošního vozu. Podle něj McLaren tímto výsledkem potvrdil, že je letos seriózním kandidátem na titul.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem a přistál na letišti v Praze.
Přestože McLaren slavil vítězství, průběh závodu rozhodně nebyl bezstarostný. Napětí v garáži výrazně stouplo ve chvíli, kdy začala být zřejmá Verstappenova strategie tří zastávek. V táboře papájových se v tu chvíli rozhodně nedýchalo klidně.
Mistr světa Max Verstappen se během Velké ceny Španělska dostal do sporu kvůli kolizi s Georgem Russellem, kterou nejprve bagatelizoval. Později však na sociálních sítích přiznal, že „to se nemělo stát“, což ukazuje jeho schopnost uznat chybu.