Red Bull v nynější fázi sezony dominuje. Ferrari však situaci ještě nevzdává a chce vybojovat další vítězství. Italům ke splnění takového cíle mají pomoci rozsáhlé aktualizace.
S informací přišla italská verze Motorsport.com, která bývá ohledně stáje z Maranella vždy dobře informovaná. Ferrari v Monze porovnávalo dvě různé verze podlahy, přičemž výsledky jsou pozitivní. Právě proto Scuderia vývoj letošního vozu nezabalí a připraví další nové díly. Nutno říct, že už na Monze byl vidět posun. Max Verstappen si sice jel vlastní ligu, nicméně tempo Ferrari vypadalo také slušně. Lépe než v Belgii či Holandsku.
V Singapuru by měl nebo spíše mohl přijít zlom, který Verstappenovi procházku růžovou zahradou ztíží. Italští novináři tvrdí, že Maranello chystá velký balík úprav. Ten se prý bude týkat nové podlahy a nových křídel. Ferrari si od dílů pro vysoký přítlak údajně hodně slibuje. Zdroj z týmu měl novinářům prozradit, že "signály jsou velmi pozitivní." Cílem červených vozů je získat na městském okruhu pole position, jež je zde zásadní.
Technické novinky navíc mají představovat výrazný pokrok v oblasti práce s pneumatikami, ve které Ferrari během posledních závodů zaostávalo. To podle všeho způsobila nová směrnice FIA, kdy týmy musely své vozy mírně zvednout, na což červené vozy reagovaly citlivě. Singapurská vylepšení však nebudou posledními. Další aktualizace Ferrari přiveze do Mexika. Umožňuje mu to nevyčerpaný rozpočtový strop. Navíc inženýři mohou vyvinuté prvky přenést rovněž na vůz pro příští rok, neboť pravidla zůstávají stabilní.
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.
Martin Brundle ocenil, že Lewis Hamilton působil během domácí Velké ceny Ferrari spokojeněji než obvykle. „Bylo vidět, že se opravdu baví a užívá si víkend,“ uvedl Brundle.
Po Velké ceně Itálie byl Lance Stroll při rozhovorech zcela zdrženlivý. Šéf Aston Martinu Mike Krack uvedl možné důvody jeho frustrace.
Toto Wolff nadále stojí za mladíkem Kimim Antonellim, ale zdá se, že tým už začíná měnit přístup a místo bezmezné ochrany nováčka před kritiky hledá vyváženější cestu jak ho připravit na realitu F1.
Williams po Monze stojí za Carlosem Sainzem, který projel cílem až na 11. místě, a zdůrazňuje potřebu týmové podpory. Šéf James Vowles věří, že se tým dokáže zlepšit v kvalifikaci a v Baku opět bodovat.
Damon Hill vtipně na adresu Mclarenu poznamenal, že se obává, že by po něm Renault mohl chtít, aby své vítězství na GP Itálie 1993 přenechal Alanu Prostovi. Jeho tehdejší týmový kolega totiž kvůli poruše motoru nedokončil závod a Hill zvítězil.
Šéf týmu Fred Vasseur věří, že Lewis Hamilton se ještě během sezony vrátí na pódiové umístění. Podle něj návrat Britovy radosti a motivace v Monze slibuje, že se sedminásobný mistr světa brzy znovu prosadí mezi nejlepšími.
Podle poradce Red Bullu se Max Verstappen znovu plně zapojil do Formule 1 díky rychlejšímu vozu, možnosti prosazovat vlastní nastavení a přesvědčivé výhře na Monze.