Kvalifikaci na italské půdě ovládl Charles Leclerc před Maxem Verstappenem a Carlosem Sainzem. Do pořadí na startu ovšem promluví nemálo penalizací.
První kvalifikační čas si na Monze zapsal Lance Stroll (1:24,231), ten byl ale odsunut přijíždějícím vláčkem složeným z obou vozů Haas a Jukiho Cunody. Ztráta Kanaďana stála i za menší chybou na výjezdu z 5. zatáčky. Přetahování o nejrychlejší časy jsme mohli vidět u Red Bullu a Ferrari. Nejdříve svá rychlá kola odjel Red Bull, na který najeli jezdci Ferrari náskok 7 desetin, ovšem Verstappen zůstal s Pérezem na trati a Holanďan se dostal s náskokem 358 tisícin před Leclerca. Skvělé výkony podával i náhradník pro tento víkend Nyck de Vries. Mladému jezdci se i přes škrtnutý čas povedlo postoupit z 15. pozice, čímž porazil i svého týmového kolegu. Dále jsme již nemohli počítat s Latifim, Vettelem, Strollem, Magnussenem a Schumacherem.
Q2Druhou část odstartoval svými časy vláček jezdců, kterému vévodil Max Verstappen. Holanďan tedy jel bez tzv. slipstreamu, čehož využil Carlos Sainz a zajel čas o hodnotě 1:20,878. Leclerc při svém prvním pokusu chyboval a zůstal tedy na trati. Při svém druhém pokusu zajel čas téměř totožný s Verstappenem.
Onboard with Leclerc who goes second fastestHis team mate Sainz is currently setting the pace in Q2#ItalianGP #F1 pic.twitter.com/SZu5tpf43M
— Formula 1 (@F1) September 10, 2022Druhé pokusy rozjeli jezdci opět ve vláčku, tentokrát byl první de Vries. Ten zaznamenal v prvním sektoru sice zlepšení, ale zablokovala se mu zadní kola před 4. zatáčkou a musel své rychlé kolo vypustit. Žezlo tedy převzal Valtteri Bottas, ten ale také neměl štěstí a společně s Oconem, de Vriesem, Zhouem a Cunodou nepostoupil do závěrečné části.
Q3V závěrečné části jsme mohli vidět jezdce stájí Ferrari, Red Bull, Mercedes a McLaren. Služeb svých týmových kolegů ovšem nemohl využít Alonso s Gaslym. Po prvních pokusech vévodil pořadí Carlos Sainz, kterého potáhl Leclerc, ten byl o 186 tisícin pomalejší. Za touto dvojicí byl tandem z Red Bullu a TOP 5 uzavíral George Russell, který si stěžoval na své pneumatiky. Druhé pokusy rozjel Carlos Sainz, který sice zrychlil, ale zrychlení Leclerca s Verstappenem bylo v druhém sektoru vyšší a dokázali španělského jezdce přeskočit. Za ním skončil již s větším rozestupem Pérez a Hamilton.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.
Nico Rosberg po Velké ceně Španělska prohlásil, že Lewis Hamilton se ve Ferrari nachází v opravdu těžké situaci, která zdaleka neodpovídá jeho očekáváním.
Felipe Drugovich je připraven vzdát se startu v Le Mans, aby mohl případně zaskočit za Lance Strolla při domácí Velké ceně Kanady. Brazilský rezervní jezdec Aston Martinu tím dává jasně najevo, že Formule 1 má pro něj absolutní prioritu.
Max Verstappen nezvládl vypjatý závěr Velké ceny Španělska 2025, která pro něj skončila penalizací a propadem na desáté místo.
Juan Pablo Montoya kritizoval napjatou spolupráci mezi Lewisem Hamiltonem a jeho inženýrem Riccardem Adamim a vyzval britského jezdce, aby se „naštval“ a vyžádal si změnu.
Zak Brown označil double McLarenu v Barceloně za odměnu díky tvrdé práci celého týmu a důkaz potenciálu letošního vozu. Podle něj McLaren tímto výsledkem potvrdil, že je letos seriózním kandidátem na titul.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem a přistál na letišti v Praze.
Přestože McLaren slavil vítězství, průběh závodu rozhodně nebyl bezstarostný. Napětí v garáži výrazně stouplo ve chvíli, kdy začala být zřejmá Verstappenova strategie tří zastávek. V táboře papájových se v tu chvíli rozhodně nedýchalo klidně.
Mistr světa Max Verstappen se během Velké ceny Španělska dostal do sporu kvůli kolizi s Georgem Russellem, kterou nejprve bagatelizoval. Později však na sociálních sítích přiznal, že „to se nemělo stát“, což ukazuje jeho schopnost uznat chybu.
Nico Hülkenberg ze šestnáctého místa v závodě vylepšil pozici až na pátou a předjel i Lewisa Hamiltona, což podpořilo skvělé tempo Sauberu a výhoda čerstvých pneumatik po restartu. Vyzdvihl také zásluhu nedávných vylepšení vozu.