Kvalifikaci na italské půdě ovládl Charles Leclerc před Maxem Verstappenem a Carlosem Sainzem. Do pořadí na startu ovšem promluví nemálo penalizací.
První kvalifikační čas si na Monze zapsal Lance Stroll (1:24,231), ten byl ale odsunut přijíždějícím vláčkem složeným z obou vozů Haas a Jukiho Cunody. Ztráta Kanaďana stála i za menší chybou na výjezdu z 5. zatáčky. Přetahování o nejrychlejší časy jsme mohli vidět u Red Bullu a Ferrari. Nejdříve svá rychlá kola odjel Red Bull, na který najeli jezdci Ferrari náskok 7 desetin, ovšem Verstappen zůstal s Pérezem na trati a Holanďan se dostal s náskokem 358 tisícin před Leclerca. Skvělé výkony podával i náhradník pro tento víkend Nyck de Vries. Mladému jezdci se i přes škrtnutý čas povedlo postoupit z 15. pozice, čímž porazil i svého týmového kolegu. Dále jsme již nemohli počítat s Latifim, Vettelem, Strollem, Magnussenem a Schumacherem.
Q2Druhou část odstartoval svými časy vláček jezdců, kterému vévodil Max Verstappen. Holanďan tedy jel bez tzv. slipstreamu, čehož využil Carlos Sainz a zajel čas o hodnotě 1:20,878. Leclerc při svém prvním pokusu chyboval a zůstal tedy na trati. Při svém druhém pokusu zajel čas téměř totožný s Verstappenem.
Onboard with Leclerc who goes second fastestHis team mate Sainz is currently setting the pace in Q2#ItalianGP #F1 pic.twitter.com/SZu5tpf43M
— Formula 1 (@F1) September 10, 2022Druhé pokusy rozjeli jezdci opět ve vláčku, tentokrát byl první de Vries. Ten zaznamenal v prvním sektoru sice zlepšení, ale zablokovala se mu zadní kola před 4. zatáčkou a musel své rychlé kolo vypustit. Žezlo tedy převzal Valtteri Bottas, ten ale také neměl štěstí a společně s Oconem, de Vriesem, Zhouem a Cunodou nepostoupil do závěrečné části.
Q3V závěrečné části jsme mohli vidět jezdce stájí Ferrari, Red Bull, Mercedes a McLaren. Služeb svých týmových kolegů ovšem nemohl využít Alonso s Gaslym. Po prvních pokusech vévodil pořadí Carlos Sainz, kterého potáhl Leclerc, ten byl o 186 tisícin pomalejší. Za touto dvojicí byl tandem z Red Bullu a TOP 5 uzavíral George Russell, který si stěžoval na své pneumatiky. Druhé pokusy rozjel Carlos Sainz, který sice zrychlil, ale zrychlení Leclerca s Verstappenem bylo v druhém sektoru vyšší a dokázali španělského jezdce přeskočit. Za ním skončil již s větším rozestupem Pérez a Hamilton.
Liam Lawson připouští, že jezdci Formule 1 často využívají mezer v pravidlech ve svůj prospěch. Zároveň vyzývá k jejich zpřísnění, aby se zvýšila férovost na trati.
Mick Schumacher jedná s týmem Cadillac o své možné návratu do Formule 1 v sezóně 2026. Po období nejistoty a hledání nové příležitosti se zdá, že mladý závodník má reálnou šanci znovu se objevit na startovním roštu díky ambicióznímu projektu nováčka mezi týmy F1.
Odchod Jonathana Wheatleyho z Red Bullu přišel jako velké překvapení, protože ve týmu působil téměř dvě desetiletí na klíčových pozicích. Jeho rozhodnutí odchodu odráželo skryté napětí uvnitř stáje a naznačilo významné personální změny v konkurenčním prostředí formule 1.
Toto Wolff uvedl, že přátelství mezi ním a Lewisem Hamiltonem přestup do Ferrari nijak neovlivnil. Podle něj jejich vztah přesahuje hranice sportovní spolupráce a zůstává pevný i mimo týmové barvy.
Martin Brundle vyjádřil podporu Laurentovi Mekiesovi v jeho nové roli šéfa a výkonného ředitele Red Bullu. Podle něj má Mekies potřebné zkušenosti a autoritu, aby tým úspěšně vedl i v náročném období.
Fernando Alonso upozorňuje na velké výkonnostní rozdíly v poli F1, které podle něj zůstanou až do změny pravidel v roce 2026. Bez revoluce v technických předpisech podle něj nelze očekávat, že se týmy výrazněji srovnají.
Carlos Sainz výrazně ovlivnil kulturu i přístup uvnitř týmu Williams, říká sportovní ředitel Sven Smeets. Podle něj přinesl profesionalitu a technickou preciznost, která motivuje celý tým ke zrychlení vývoje.
Toto Wolff s humorem přiznal, že dodávat motory McLarenu možná nebylo jeho nejchytřejší rozhodnutí. McLaren nyní dominuje, zatímco tým Mercedesu zaostává.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal naplnit očekávání po přesunu do Red Bullu, což vyvolává pochybnosti o jeho budoucnosti ve Formuli 1. Jeho výkonnost zaostává a tlak na japonského jezdce stále roste.
Zak Brown znovu rozdmýchal spekulace o budoucnosti Maxe Verstappena a jeho možném odchodu z Red Bullu. Šéf McLarenu naznačil, že přestup k Mercedesu není mimo hru, čímž opět rozvířil dění v paddocku.
Oliver Bearman otevřeně promluvil o finančních obětech, které jeho rodina podstoupila, aby mu umožnila nastartovat závodní kariéru. Zároveň sdílel, jaký zlomový moment mu přinesl klíčovou příležitost a jak se musel psychicky připravit na náročnou debutovou sezónu ve Formuli 1 s týmem Haas.
Adrian Newey od svého příchodu do Aston Martinu před sezonou 2025 nezná odpočinek a pracuje naplno. Jeho cílem je co nejrychleji posunout tým mezi špičku formule 1.