Kvalifikaci na italské půdě ovládl Charles Leclerc před Maxem Verstappenem a Carlosem Sainzem. Do pořadí na startu ovšem promluví nemálo penalizací.
První kvalifikační čas si na Monze zapsal Lance Stroll (1:24,231), ten byl ale odsunut přijíždějícím vláčkem složeným z obou vozů Haas a Jukiho Cunody. Ztráta Kanaďana stála i za menší chybou na výjezdu z 5. zatáčky. Přetahování o nejrychlejší časy jsme mohli vidět u Red Bullu a Ferrari. Nejdříve svá rychlá kola odjel Red Bull, na který najeli jezdci Ferrari náskok 7 desetin, ovšem Verstappen zůstal s Pérezem na trati a Holanďan se dostal s náskokem 358 tisícin před Leclerca. Skvělé výkony podával i náhradník pro tento víkend Nyck de Vries. Mladému jezdci se i přes škrtnutý čas povedlo postoupit z 15. pozice, čímž porazil i svého týmového kolegu. Dále jsme již nemohli počítat s Latifim, Vettelem, Strollem, Magnussenem a Schumacherem.
Q2Druhou část odstartoval svými časy vláček jezdců, kterému vévodil Max Verstappen. Holanďan tedy jel bez tzv. slipstreamu, čehož využil Carlos Sainz a zajel čas o hodnotě 1:20,878. Leclerc při svém prvním pokusu chyboval a zůstal tedy na trati. Při svém druhém pokusu zajel čas téměř totožný s Verstappenem.
Onboard with Leclerc who goes second fastestHis team mate Sainz is currently setting the pace in Q2#ItalianGP #F1 pic.twitter.com/SZu5tpf43M
— Formula 1 (@F1) September 10, 2022Druhé pokusy rozjeli jezdci opět ve vláčku, tentokrát byl první de Vries. Ten zaznamenal v prvním sektoru sice zlepšení, ale zablokovala se mu zadní kola před 4. zatáčkou a musel své rychlé kolo vypustit. Žezlo tedy převzal Valtteri Bottas, ten ale také neměl štěstí a společně s Oconem, de Vriesem, Zhouem a Cunodou nepostoupil do závěrečné části.
Q3V závěrečné části jsme mohli vidět jezdce stájí Ferrari, Red Bull, Mercedes a McLaren. Služeb svých týmových kolegů ovšem nemohl využít Alonso s Gaslym. Po prvních pokusech vévodil pořadí Carlos Sainz, kterého potáhl Leclerc, ten byl o 186 tisícin pomalejší. Za touto dvojicí byl tandem z Red Bullu a TOP 5 uzavíral George Russell, který si stěžoval na své pneumatiky. Druhé pokusy rozjel Carlos Sainz, který sice zrychlil, ale zrychlení Leclerca s Verstappenem bylo v druhém sektoru vyšší a dokázali španělského jezdce přeskočit. Za ním skončil již s větším rozestupem Pérez a Hamilton.
Lando Norris zazářil ve druhém tréninku GP Itálie v Monze, když zajel nejlepší čas a potvrdil konkurenceschopnost McLarenu. Druhý skončil Charles Leclerc na Ferrari. Kimi Antonelli opět v problémech.
Charles Leclerc přiznal, že po nehodě na GP Nizozemska zůstal sedět na svahu, protože jediná cesta zpět do garáže Ferrari vedla přes zaplněnou tribunu. Podle něj šlo o pragmatické a bezpečné rozhodnutí, aby se vyhnul riziku mezi diváky.
Lewis Hamilton a Charles Leclerc začali domácí Grand Prix Ferrari ve velkém stylu, když obsadili první dvě místa v úvodním tréninku. Tímto výsledkem potěšili tisíce fanoušků na tribunách a ukázali, že tým má na startu víkendu výraznou sílu.
Krátce poté, co byl jmenován prvním testovacím jezdcem Cadillacu pro F1, udělal Colton Herta další významný krok směrem ke svému cíli závodit v šampionátu Formule 1.
Max Verstappen varuje před přílišnými změnami formátu F1, včetně kratších závodů a více sprintů. Podle něj je třeba zachovat tradiční podobu šampionátu.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali naznačil, že sport může v budoucnu čekat výrazná úprava podoby závodních víkendů. Cílem má být větší zapojení fanoušků, přičemž Domenicali tvrdí, že většina účastníků je těmto plánům nakloněna.
Liam Lawson po incidentu s Carlosem Sainzem na Velké ceně Nizozemska uvedl, že nechápe, proč je Španěl rozrušený, protože šlo o běžný závodní souboj.
Isack Hadjar z týmu Racing Bulls přiznal, že i přes nejistotu ohledně své budoucnosti před sezonou Formule 1 v roce 2026 zůstává klidný a vyrovnaný.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali potvrdil, že tři stávající okruhy projevily zájem vrátit se do závodního kalendáře.
Jacques Villeneuve varuje, že Ferrari před domácí Monzou čelí velkému tlaku. Podle něj mohou očekávání tifosi ovlivnit výkony týmu.
Lando Norris musel v Zandvoortu předčasně odstoupit kvůli úniku oleje, zatímco se snažil dotáhnout na týmového kolegu Oscara Piastriho. Nadějný závod se tak proměnil v hořké zklamání pro britského jezdce.
Lewis Hamilton přiznal, že Ferrari čelí před domácím závodem v Monze obrovskému tlaku, a to zejména on sám. Podle něj půjde kromě výkonu vozu i o zvládnutí emocí a očekávání fanoušků.