Třetímu tréninku dominoval Max Verstappen. Druhý skončil Leclerc a třetí Pérez.
Již před začátkem FP3 bylo oznámeno, že po zbytek víkendu bude chybět ze zdravotních důvodů Alex Albon. Jezdce Williamsu tak nahradí Nyck de Vries, pro kterého to bude první závod ve Formuli 1.
BREAKING: Alex Albon is suffering from appendicitis and will be replaced by Nyck de Vries for the remainder of the weekend Get well soon, @alex_albon #ItalianGP #F1 pic.twitter.com/wMYYVdFuk7
— Formula 1 (@F1) September 10, 2022První čas si na italské Monze v sobotu zapsal Valtteri Bottas, ten však probrzdil ve Variante della Roggia. Krom Fina na trati ještě kroužil Cunoda a Pérez. Mexičan si držel nejrychlejší kolo do doby, než se na trať vydal Verstappen, ten svého týmového kolegu přeskočil o necelé 3 desetiny.
První třetině tréninku dominovaly se svými časy Red Bully, ovšem Charles Leclerc se do toho v jednom kole opřel a ztratil na Verstappena pouhých 72 tisícin. Ztráta Carlose Sainze byla již 7 desetin, ovšem Španěl se potýkal s problémy na palivovém systému. Z trati byl stáhnut i Leclerc, přičemž i na jeho autě se pilně pracovalo.
Kvalifikační simulace začali jezdci zahajovat až v poslední třetině. Rychlého kola dosáhl Sainz, který nestačil jen na Verstappena - ten své další kolo ještě zlepšil a uskočil Sainzovi o 6 desetin. Zlepšit se chtěl i Leclerc, ale při svém prvním rychlém kole chyboval ve 4. zatáčce a zamířil ke svým mechanikům. Ale ani jeho další kolo na Holanďana nestačilo.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.
Po závodě v Bahrajnu měl Lewis Hamilton konečně důvod k optimismu. Jeho vyjádření zněla výrazně povzbudivěji než po předchozích Grand Prix v Japonsku a Číně, kde se potýkal s frustrací a zklamáním.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.