Třetímu tréninku dominoval Max Verstappen. Druhý skončil Leclerc a třetí Pérez.
Již před začátkem FP3 bylo oznámeno, že po zbytek víkendu bude chybět ze zdravotních důvodů Alex Albon. Jezdce Williamsu tak nahradí Nyck de Vries, pro kterého to bude první závod ve Formuli 1.
BREAKING: Alex Albon is suffering from appendicitis and will be replaced by Nyck de Vries for the remainder of the weekend Get well soon, @alex_albon #ItalianGP #F1 pic.twitter.com/wMYYVdFuk7
— Formula 1 (@F1) September 10, 2022První čas si na italské Monze v sobotu zapsal Valtteri Bottas, ten však probrzdil ve Variante della Roggia. Krom Fina na trati ještě kroužil Cunoda a Pérez. Mexičan si držel nejrychlejší kolo do doby, než se na trať vydal Verstappen, ten svého týmového kolegu přeskočil o necelé 3 desetiny.
První třetině tréninku dominovaly se svými časy Red Bully, ovšem Charles Leclerc se do toho v jednom kole opřel a ztratil na Verstappena pouhých 72 tisícin. Ztráta Carlose Sainze byla již 7 desetin, ovšem Španěl se potýkal s problémy na palivovém systému. Z trati byl stáhnut i Leclerc, přičemž i na jeho autě se pilně pracovalo.
Kvalifikační simulace začali jezdci zahajovat až v poslední třetině. Rychlého kola dosáhl Sainz, který nestačil jen na Verstappena - ten své další kolo ještě zlepšil a uskočil Sainzovi o 6 desetin. Zlepšit se chtěl i Leclerc, ale při svém prvním rychlém kole chyboval ve 4. zatáčce a zamířil ke svým mechanikům. Ale ani jeho další kolo na Holanďana nestačilo.
Liam Lawson připouští, že jezdci Formule 1 často využívají mezer v pravidlech ve svůj prospěch. Zároveň vyzývá k jejich zpřísnění, aby se zvýšila férovost na trati.
Mick Schumacher jedná s týmem Cadillac o své možné návratu do Formule 1 v sezóně 2026. Po období nejistoty a hledání nové příležitosti se zdá, že mladý závodník má reálnou šanci znovu se objevit na startovním roštu díky ambicióznímu projektu nováčka mezi týmy F1.
Odchod Jonathana Wheatleyho z Red Bullu přišel jako velké překvapení, protože ve týmu působil téměř dvě desetiletí na klíčových pozicích. Jeho rozhodnutí odchodu odráželo skryté napětí uvnitř stáje a naznačilo významné personální změny v konkurenčním prostředí formule 1.
Toto Wolff uvedl, že přátelství mezi ním a Lewisem Hamiltonem přestup do Ferrari nijak neovlivnil. Podle něj jejich vztah přesahuje hranice sportovní spolupráce a zůstává pevný i mimo týmové barvy.
Martin Brundle vyjádřil podporu Laurentovi Mekiesovi v jeho nové roli šéfa a výkonného ředitele Red Bullu. Podle něj má Mekies potřebné zkušenosti a autoritu, aby tým úspěšně vedl i v náročném období.
Fernando Alonso upozorňuje na velké výkonnostní rozdíly v poli F1, které podle něj zůstanou až do změny pravidel v roce 2026. Bez revoluce v technických předpisech podle něj nelze očekávat, že se týmy výrazněji srovnají.
Carlos Sainz výrazně ovlivnil kulturu i přístup uvnitř týmu Williams, říká sportovní ředitel Sven Smeets. Podle něj přinesl profesionalitu a technickou preciznost, která motivuje celý tým ke zrychlení vývoje.
Toto Wolff s humorem přiznal, že dodávat motory McLarenu možná nebylo jeho nejchytřejší rozhodnutí. McLaren nyní dominuje, zatímco tým Mercedesu zaostává.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal naplnit očekávání po přesunu do Red Bullu, což vyvolává pochybnosti o jeho budoucnosti ve Formuli 1. Jeho výkonnost zaostává a tlak na japonského jezdce stále roste.
Zak Brown znovu rozdmýchal spekulace o budoucnosti Maxe Verstappena a jeho možném odchodu z Red Bullu. Šéf McLarenu naznačil, že přestup k Mercedesu není mimo hru, čímž opět rozvířil dění v paddocku.
Oliver Bearman otevřeně promluvil o finančních obětech, které jeho rodina podstoupila, aby mu umožnila nastartovat závodní kariéru. Zároveň sdílel, jaký zlomový moment mu přinesl klíčovou příležitost a jak se musel psychicky připravit na náročnou debutovou sezónu ve Formuli 1 s týmem Haas.
Adrian Newey od svého příchodu do Aston Martinu před sezonou 2025 nezná odpočinek a pracuje naplno. Jeho cílem je co nejrychleji posunout tým mezi špičku formule 1.