Třetímu tréninku dominoval Max Verstappen. Druhý skončil Leclerc a třetí Pérez.
Již před začátkem FP3 bylo oznámeno, že po zbytek víkendu bude chybět ze zdravotních důvodů Alex Albon. Jezdce Williamsu tak nahradí Nyck de Vries, pro kterého to bude první závod ve Formuli 1.
BREAKING: Alex Albon is suffering from appendicitis and will be replaced by Nyck de Vries for the remainder of the weekend Get well soon, @alex_albon #ItalianGP #F1 pic.twitter.com/wMYYVdFuk7
— Formula 1 (@F1) September 10, 2022První čas si na italské Monze v sobotu zapsal Valtteri Bottas, ten však probrzdil ve Variante della Roggia. Krom Fina na trati ještě kroužil Cunoda a Pérez. Mexičan si držel nejrychlejší kolo do doby, než se na trať vydal Verstappen, ten svého týmového kolegu přeskočil o necelé 3 desetiny.
První třetině tréninku dominovaly se svými časy Red Bully, ovšem Charles Leclerc se do toho v jednom kole opřel a ztratil na Verstappena pouhých 72 tisícin. Ztráta Carlose Sainze byla již 7 desetin, ovšem Španěl se potýkal s problémy na palivovém systému. Z trati byl stáhnut i Leclerc, přičemž i na jeho autě se pilně pracovalo.
Kvalifikační simulace začali jezdci zahajovat až v poslední třetině. Rychlého kola dosáhl Sainz, který nestačil jen na Verstappena - ten své další kolo ještě zlepšil a uskočil Sainzovi o 6 desetin. Zlepšit se chtěl i Leclerc, ale při svém prvním rychlém kole chyboval ve 4. zatáčce a zamířil ke svým mechanikům. Ale ani jeho další kolo na Holanďana nestačilo.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.