Druhý italský trénink zvládl nejlépe Carlos Sainz. Ztráta Maxe Verstappena a Charlese Leclerca je však minimální. Zazářil také Lando Norris
Druhý trénink přinesl slunečné a teplé počasí. Zároveň také poklidný průběh, drobné výlety mimo trať předvedli jen Verstappen či Leclerc. Ty se ale obešly bez jakýchkoliv dramat. Ve druhém tréninku se do kokpitu Haasu vrátil Mick Schumacher. Mladý Němec se ale moc nesvezl, neboť jeho Haas mu v polovině měřených jízd vypověděl službu. Vypadalo to na problémy s pohonnou jednotkou či převodovkou. Schumacherův problém zapříčinil červenou vlajku.
Z pohledu výkonnosti máme zaděláno na zajímavý zbytek víkendu, k čemuž je nutné připočítat penalizace. Těch bude na startu nedělního závodu víc než dost. Vzhledem k výše zmíněnému mají nejlepší výchozí pozici Leclerc s Pérezem. Vypadá to totiž, že Ferrari a Red Bull mají na Monze nejlepší balík. Oba týmy si byly blízko v kvalifikačním i závodním režimu.
FP2 CLASSIFICATION Carlos Sainz tops the charts in FP2#ItalianGP #F1 pic.twitter.com/lzkNh14OIt
— Formula 1 (@F1) September 9, 2022Jako důkaz slouží pohled do výsledkové listiny. Prvního Sainze, druhého Verstappena a třetího Leclerca dělilo jen 0,193 tisícin sekundy. Čtvrtá příčka patřila Norrisovi, který oproti prvnímu tréninku výrazně pozvedl prapor McLarenu. Vzhledem k penalizacím by Lando mohl zabojovat o podium, byť on sám takovému scénáři podle svých slov příliš nevěří.
Pozice na čele vyklidil Mercedes. Oba jeho piloti si během druhého tréninku stěžovali na poskakování. Russell s Hamiltonem ztráceli na Sainze sedm, respektive osm desetin sekundy. Oba vozy do elitní desítky procpal Alpine a tradičně kvalitně zajel také desátý Albon. Naopak mizerně si počínala AlphaTauri i Aston Martin. Obzvláště v případě tmavě zeleného týmu šlo o mizerný druhý trénink, o čemž nejlépe svědčí pohled do výsledkové listiny. Vettelovi patřila sedmnáctá pozice, Strollovi osmnáctá. Vettelův otec, který je během závodního víkendu v garážích Aston Martinu tedy zatím příliš radosti neprožívá.
Zítra je na programu třetí trénink a kvalifikace. Otázek je před ní hned několik. Zejména ta, jestli Ferrari a Charles Leclerc ustojí tlak a dokáží využít penalizací soupeřů k tomu, aby si zajistili první pozici na startu nedělního závodu.
Lewis Hamilton zhodnotil velký balíček vylepšení Ferrari v Rakousku jako krok vpřed, ale nikoli zásadní průlom. Podle něj Scuderia stále ztrácí na nejlepší týmy, zejména v závodním tempu.
Odchod Christiana Hornera z Red Bullu překvapil jak fanoušky, tak celý paddock. Brzy se však objevily teorie, že za jeho náhlým koncem stojí vnitřní napětí uvnitř týmu.
Při jízdě s Ferrari F2008 na Goodwoodu si Felipe Massa neodpustil vtipnou poznámku o svém ztraceném titulu z roku 2008. I po letech tak připomněl kontroverzní finále sezony, které mu uniklo v posledních vteřinách závodu.
Výkonnostní propad Red Bullu s monopostem RB21 nabírá na obrátkách – po sérii nepřesvědčivých výsledků se tým propadl až na čtvrtou příčku Poháru konstruktérů.
Svět Formule 1 celý týden žije odchodem Christiana Hornera z Red Bullu. Své stanovisko k této události už vyjádřil i jeden z mistrů světa.
Will Buxton a Jennie Gow se zamýšlejí nad tím, kam by mohla vést další kariérní cesta Christiana Hornera, pokud by opustil Red Bull. Zvažují jak jeho možný přesun do vedení F1, tak i variantu dočasného ústupu z veřejného prostoru.
Bývalý jezdec Red Bullu Sergio Perez nezavřel dveře za svou formulovou kariérou. Aktuálně jedná s několika stájemi a hledá cestu zpět na startovní rošt. Zda se mu podaří najít konkurenceschopné místo, ukážou následující týdny.
Budoucnost Franca Colapinta v programu Alpine se před nadcházející Velkou cenou Belgie dostává do nejistoty. Talentovaný argentinský jezdec, který byl dosud považován za jednu z nadějí francouzského týmu, může čelit změnám, jež by mohly ovlivnit jeho další směřování v motorsportu.
Den po tréninku na simulátoru Red Bullu se Max Verstappen opět přesunul. Nizozemec zamířil na místo, kde se náhodou nebo ne nachází i jachta Tota Wolffa.
Fernando Alonso zpochybnil dlouho tradovaný názor ve světě F1. Podle něj se v mokrých podmínkách přeceňuje faktor, který podle něj ve výsledku nehraje tak zásadní roli, jak se obvykle tvrdí.
Ferrari čeká na vítězství od Mexika 2024, kde naposledy slavil Carlos Sainz. Lewis Hamilton i Charles Leclerc proto věří, že chystané úpravy vozu SF-25 v Belgii přinesou potřebný zlom.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal bodovat už v pěti závodech po sobě, přesto podle Helmuta Marka tým zaznamenává určité zlepšení a postup kupředu.