Druhý italský trénink zvládl nejlépe Carlos Sainz. Ztráta Maxe Verstappena a Charlese Leclerca je však minimální. Zazářil také Lando Norris
Druhý trénink přinesl slunečné a teplé počasí. Zároveň také poklidný průběh, drobné výlety mimo trať předvedli jen Verstappen či Leclerc. Ty se ale obešly bez jakýchkoliv dramat. Ve druhém tréninku se do kokpitu Haasu vrátil Mick Schumacher. Mladý Němec se ale moc nesvezl, neboť jeho Haas mu v polovině měřených jízd vypověděl službu. Vypadalo to na problémy s pohonnou jednotkou či převodovkou. Schumacherův problém zapříčinil červenou vlajku.
Z pohledu výkonnosti máme zaděláno na zajímavý zbytek víkendu, k čemuž je nutné připočítat penalizace. Těch bude na startu nedělního závodu víc než dost. Vzhledem k výše zmíněnému mají nejlepší výchozí pozici Leclerc s Pérezem. Vypadá to totiž, že Ferrari a Red Bull mají na Monze nejlepší balík. Oba týmy si byly blízko v kvalifikačním i závodním režimu.
FP2 CLASSIFICATION Carlos Sainz tops the charts in FP2#ItalianGP #F1 pic.twitter.com/lzkNh14OIt
— Formula 1 (@F1) September 9, 2022Jako důkaz slouží pohled do výsledkové listiny. Prvního Sainze, druhého Verstappena a třetího Leclerca dělilo jen 0,193 tisícin sekundy. Čtvrtá příčka patřila Norrisovi, který oproti prvnímu tréninku výrazně pozvedl prapor McLarenu. Vzhledem k penalizacím by Lando mohl zabojovat o podium, byť on sám takovému scénáři podle svých slov příliš nevěří.
Pozice na čele vyklidil Mercedes. Oba jeho piloti si během druhého tréninku stěžovali na poskakování. Russell s Hamiltonem ztráceli na Sainze sedm, respektive osm desetin sekundy. Oba vozy do elitní desítky procpal Alpine a tradičně kvalitně zajel také desátý Albon. Naopak mizerně si počínala AlphaTauri i Aston Martin. Obzvláště v případě tmavě zeleného týmu šlo o mizerný druhý trénink, o čemž nejlépe svědčí pohled do výsledkové listiny. Vettelovi patřila sedmnáctá pozice, Strollovi osmnáctá. Vettelův otec, který je během závodního víkendu v garážích Aston Martinu tedy zatím příliš radosti neprožívá.
Zítra je na programu třetí trénink a kvalifikace. Otázek je před ní hned několik. Zejména ta, jestli Ferrari a Charles Leclerc ustojí tlak a dokáží využít penalizací soupeřů k tomu, aby si zajistili první pozici na startu nedělního závodu.
Lando Norris zazářil ve druhém tréninku GP Itálie v Monze, když zajel nejlepší čas a potvrdil konkurenceschopnost McLarenu. Druhý skončil Charles Leclerc na Ferrari. Kimi Antonelli opět v problémech.
Charles Leclerc přiznal, že po nehodě na GP Nizozemska zůstal sedět na svahu, protože jediná cesta zpět do garáže Ferrari vedla přes zaplněnou tribunu. Podle něj šlo o pragmatické a bezpečné rozhodnutí, aby se vyhnul riziku mezi diváky.
Lewis Hamilton a Charles Leclerc začali domácí Grand Prix Ferrari ve velkém stylu, když obsadili první dvě místa v úvodním tréninku. Tímto výsledkem potěšili tisíce fanoušků na tribunách a ukázali, že tým má na startu víkendu výraznou sílu.
Krátce poté, co byl jmenován prvním testovacím jezdcem Cadillacu pro F1, udělal Colton Herta další významný krok směrem ke svému cíli závodit v šampionátu Formule 1.
Max Verstappen varuje před přílišnými změnami formátu F1, včetně kratších závodů a více sprintů. Podle něj je třeba zachovat tradiční podobu šampionátu.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali naznačil, že sport může v budoucnu čekat výrazná úprava podoby závodních víkendů. Cílem má být větší zapojení fanoušků, přičemž Domenicali tvrdí, že většina účastníků je těmto plánům nakloněna.
Liam Lawson po incidentu s Carlosem Sainzem na Velké ceně Nizozemska uvedl, že nechápe, proč je Španěl rozrušený, protože šlo o běžný závodní souboj.
Isack Hadjar z týmu Racing Bulls přiznal, že i přes nejistotu ohledně své budoucnosti před sezonou Formule 1 v roce 2026 zůstává klidný a vyrovnaný.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali potvrdil, že tři stávající okruhy projevily zájem vrátit se do závodního kalendáře.
Jacques Villeneuve varuje, že Ferrari před domácí Monzou čelí velkému tlaku. Podle něj mohou očekávání tifosi ovlivnit výkony týmu.
Lando Norris musel v Zandvoortu předčasně odstoupit kvůli úniku oleje, zatímco se snažil dotáhnout na týmového kolegu Oscara Piastriho. Nadějný závod se tak proměnil v hořké zklamání pro britského jezdce.
Lewis Hamilton přiznal, že Ferrari čelí před domácím závodem v Monze obrovskému tlaku, a to zejména on sám. Podle něj půjde kromě výkonu vozu i o zvládnutí emocí a očekávání fanoušků.