Nyck de Vries se zúčastní prvního tréninku před Velkou cenou Itálie s Aston Martinem, svou sedačku mu propůjčí čtyřnásobný šampion Sebastian Vettel.
Sedmadvacetiletý Holanďan tak bude pokračovat v získávání zkušeností, v letošní sezóně nastoupí již za třetí tým: ve Španělsku jezdil s Williamsem místo Alexandera Albona, ve Francii s Mercedesem místo Lewise Hamiltona a nyní si vyzkouší Aston Martin poté, co s vozem AMR22 strávil nějaký čas na simulátoru týmu v Silverstone.
De Vries je šampion Formule 2 z roku 2019 a letos již třetím rokem závodil za Mercedes ve Formuli E, kde vyhrál 2 závody a celkově skončil devátý. Loni v ní ale dokázal ovládnout šampionát. Kromě toho plní roli rezervního jezdce u mistrovského Mercedesu.
"Na jízdu s Aston Martinem se fakt těším, obzvlášť na tak legendárním okruhu, jako je Monza. Půjde o můj třetí trénink v této sezóně a s třetím odlišným vozem F1," popisuje nadšeně De Vries.
"Tyto příležitost mi poskytují fantastický bližší pohled na to, jak vozy F1 fungují a jak je týmy provozují. Doufám, že dokážu přinést týmu Aston Martin F1 čerstvý pohled a odjet program, který bude pro nás oba užitečný," pokračuje mladý Holanďan.
NEWS: We are pleased to announce that @nyckdevries will drive the AMR22 during FP1 for the #ItalianGP at @Autodromo_Monza.The 2020/2021 @FIAFormulaE World Champion will drive alongside @lance_stroll, having already undertaken extensive simulator work at AMF1 HQ.Read more. ⬇️
— Aston Martin Aramco Cognizant F1 Team (@AstonMartinF1) 6. září 2022Pravidla pro rok 2022 stanovují každému závodnímu jezdci povinnost alespoň jednou za sezónu uvolnit své místo pilotovi s méně než dvěma starty v F1. Cílem je umožnit mladíkům získávat zkušenosti s technikou F1, proto s Astonem nemůže nastupovat jejich rezervní jezdec Nico Hülkenberg.
O De Vriesovi se loni spekulovalo, že by mohl nahradit Georgea Russella u Williamsu. Mercedes se však rozhodl nahradit Valtteriho Bottase Russellem a na jeho místo nastoupil Alexander Albon. Stále by však mohl získat sedačku platícího jezdce Nicholase Latifiho, který permanentně podává slabé výkony.
"Myslím, že Nyck odvedl v tréninku [v Barceloně] fantastickou práci. A když jsme s ním loni spolupracovali, stal se také přítelem. Mám s ním tedy velmi dobrý vztah a věřím, že si zaslouží své místo ve Formuli 1. Jestli ho získá či nikoliv, to nevím," uvedl v Zandovortu šéf Williamsu Jost Capito.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.