Nyck de Vries se zúčastní prvního tréninku před Velkou cenou Itálie s Aston Martinem, svou sedačku mu propůjčí čtyřnásobný šampion Sebastian Vettel.
Sedmadvacetiletý Holanďan tak bude pokračovat v získávání zkušeností, v letošní sezóně nastoupí již za třetí tým: ve Španělsku jezdil s Williamsem místo Alexandera Albona, ve Francii s Mercedesem místo Lewise Hamiltona a nyní si vyzkouší Aston Martin poté, co s vozem AMR22 strávil nějaký čas na simulátoru týmu v Silverstone.
De Vries je šampion Formule 2 z roku 2019 a letos již třetím rokem závodil za Mercedes ve Formuli E, kde vyhrál 2 závody a celkově skončil devátý. Loni v ní ale dokázal ovládnout šampionát. Kromě toho plní roli rezervního jezdce u mistrovského Mercedesu.
"Na jízdu s Aston Martinem se fakt těším, obzvlášť na tak legendárním okruhu, jako je Monza. Půjde o můj třetí trénink v této sezóně a s třetím odlišným vozem F1," popisuje nadšeně De Vries.
"Tyto příležitost mi poskytují fantastický bližší pohled na to, jak vozy F1 fungují a jak je týmy provozují. Doufám, že dokážu přinést týmu Aston Martin F1 čerstvý pohled a odjet program, který bude pro nás oba užitečný," pokračuje mladý Holanďan.
NEWS: We are pleased to announce that @nyckdevries will drive the AMR22 during FP1 for the #ItalianGP at @Autodromo_Monza.The 2020/2021 @FIAFormulaE World Champion will drive alongside @lance_stroll, having already undertaken extensive simulator work at AMF1 HQ.Read more. ⬇️
— Aston Martin Aramco Cognizant F1 Team (@AstonMartinF1) 6. září 2022Pravidla pro rok 2022 stanovují každému závodnímu jezdci povinnost alespoň jednou za sezónu uvolnit své místo pilotovi s méně než dvěma starty v F1. Cílem je umožnit mladíkům získávat zkušenosti s technikou F1, proto s Astonem nemůže nastupovat jejich rezervní jezdec Nico Hülkenberg.
O De Vriesovi se loni spekulovalo, že by mohl nahradit Georgea Russella u Williamsu. Mercedes se však rozhodl nahradit Valtteriho Bottase Russellem a na jeho místo nastoupil Alexander Albon. Stále by však mohl získat sedačku platícího jezdce Nicholase Latifiho, který permanentně podává slabé výkony.
"Myslím, že Nyck odvedl v tréninku [v Barceloně] fantastickou práci. A když jsme s ním loni spolupracovali, stal se také přítelem. Mám s ním tedy velmi dobrý vztah a věřím, že si zaslouží své místo ve Formuli 1. Jestli ho získá či nikoliv, to nevím," uvedl v Zandovortu šéf Williamsu Jost Capito.
Yuki Tsunoda stojí před rozhodujícím obdobím své kariéry u Red Bullu. Jezdec i tým potvrdili, kdy padne definitivní rozhodnutí.
Bývalý mechanik Red Bullu, Calum Nicholas, odhalil nové a zajímavé detaily o dění během kontroverzní Velké ceny Abu Dhabi 2021.
Guenther Steiner se po Velké ceně Mexika opět dostal do centra pozornosti, když vyzdvihl skvělý výkon Olivera Bearmana.
Italská média naznačují, že George Russell by se mohl objevit na radaru Ferrari, pokud by se v týmu uvolnilo místo po Hamiltonovi nebo Leclercovi. I když je v Mercedesu spokojený, jeho schopnosti z něj činí lákavou možnost pro budoucnost Maranella.
Liam Lawson zažil v úvodu Velké ceny Mexika okamžik, který vyděsil celý paddock. Krátce po startu se ocitl v nečekané a znepokojivé situaci, jež znovu připomněla, jak křehká může být bezpečnost ve Formuli 1.
Bývalý jezdec F1 Christijan Albers zpochybnil, že Lando Norris a Oscar Piastri patří mezi největší talenty současného motorsportu.
Lewis Hamilton se otevřeně podělil o své dojmy z nové kapitoly své kariéry a popsal ji jako mimořádně silný moment.
Po působivém výkonu Olivera Bearmana v Mexiku Martin Brundle vyzdvihl jeho talent a rychlý rozvoj. Podle něj patří mladý Brit mezi jezdce, kteří by mohli zaujmout, pokud se objeví nové šance ve špičkových týmech.
George Russell po podpsisu nové smlouvy s Mercedesem prozradil detaily i ohledně jeho manažeerského týmu.
Valtteri Bottas absolvoval 112 kol na okruhu Autódromo Hermanos Rodríguez při testovacím programu s týmem Mercedes. Pro finského závodníka šlo o důležitou příležitost znovu usednout do monopostu Formule 1 před novou sezonou s Cadillacem.
Mexická národní sportovní autorita OMDAI poskytla komentář k události z minulého závodního víkendu, kdy Liam Lawson zažil nebezpečný moment na trati.
Felipe Massa zahájil u londýnského Nejvyššího soudu spor o 82 milionů dolarů kvůli aféře „Crashgate“ z roku 2008.