Jednoho Australana nahradí u McLarenu druhý, třetí se omlouvá za roli, kterou sehrál ve vyhazovu toho zkušenějšího. Krajané Oscar Piastri, Daniel Ricciardo a Mark Webber si spolu v Holandsku konečně promluvili z očí do očí.
Daniel Ricciardo neprožívá u McLarenu dobré období - za svým týmovým kolegou Landem Norrisem hodně zaostává a kvůli špatné výkonnosti se jej vedení týmu rozhodl nahradit od příští sezóny Oscarem Piastrim - šampionem Formule 2, kterého zastupuje bývalý pilot Mark Webber.
Zatímco o konci Ricciarda se vědělo již dříve, jeho nahrazení Piastrim stáj z Wokingu potvrdila až v pátek po zasedání Rady FIA pro uznávání smluv. Ta ve sporu s Alpine rozhodla ve prospěch McLarenu, který má s australským mladíkem platnou smlouvu.
Francouzský tým selhal hned na několika frontách, proto se Webber rozhodl pro svého klienta sehnat závodní místo jinde. Naivitu vedení završil odchod Fernanda Alonsa ke konkurenčnímu Aston Martinu.
Jak ale vše snáší Ricciardo, jehož krajané "upekli" v zákulisí překvapivý přestup? "Osobně jsme se neviděli do té doby, co to začalo. Cítil jsem, že to není zapotřebí, ale Mark to vnímal tak, že si chce promluvit, svým způsobem se omluvit a zjistit, jak se mi vede," popisuje pilot McLarenu.
"Vím, jak to v tomto sportu chodívá - nejde o nic osobního vůči mě. Jen se chtěl ujistit, že tomu rozumím a že jsem OK. Cítí se opravdu špatně z toho, jak to probíhalo a jak o věcech informovala média, takže to bylo příjemné si s ním o tom popovídat," říká Ricciardo o setkání s Markem Webberem.
Potvrzuje i to, že se soukromě sešel také s Piastrim, který ho od roku 2023 u McLarenu nahradí: "Mluvil jsem s Oscarem a ujistili jsme se, že mezi námi nepanují žádné špatné pocity. Vím, jak to funguje. Snaží se dostat do Formule 1, má jít pro něj o skutečně velký okamžik a já nechci, aby to pro něj bylo nepříjemné."
"Nejde o nic osobního, celý rozhovor byl o tom. Opravdu mu přeji, aby se mu dařilo a zažil v F1 dobrou kariéru. Když nekomunikujete, tak nikdy nevíte, jak se někdo cítí nebo jak smýšlí," popisuje Ricciardo, co jej vedlo k setkání s krajanem, jenž dosahuje úspěchů v juniorských sériích.
"Je mnohem mladší než já, nevím, jak se cítí, jestli je nervózní z toho, aby ke mně přistoupil a zjistil, jak se mi vede. Chtěl jsem, aby bylo jasno v tom, že jeho pozici rozumím a nechovám vůči němu žádné špatné pocity. Myslím, že jsem zajistil, aby se cítil lépe," domnívá se Ricciardo.
"Poslední věc, kterou by si podle mě přál, by bylo nějaké napětí mezi několika málo Australany v tomto sportu. Jsem rád, že jsme to udělali," uzavírá po setkání 33letý pilot McLarenu, jenž si nyní musí najít místo někde jinde.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.
Po závodě v Bahrajnu měl Lewis Hamilton konečně důvod k optimismu. Jeho vyjádření zněla výrazně povzbudivěji než po předchozích Grand Prix v Japonsku a Číně, kde se potýkal s frustrací a zklamáním.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.