Jednoho Australana nahradí u McLarenu druhý, třetí se omlouvá za roli, kterou sehrál ve vyhazovu toho zkušenějšího. Krajané Oscar Piastri, Daniel Ricciardo a Mark Webber si spolu v Holandsku konečně promluvili z očí do očí.
Daniel Ricciardo neprožívá u McLarenu dobré období - za svým týmovým kolegou Landem Norrisem hodně zaostává a kvůli špatné výkonnosti se jej vedení týmu rozhodl nahradit od příští sezóny Oscarem Piastrim - šampionem Formule 2, kterého zastupuje bývalý pilot Mark Webber.
Zatímco o konci Ricciarda se vědělo již dříve, jeho nahrazení Piastrim stáj z Wokingu potvrdila až v pátek po zasedání Rady FIA pro uznávání smluv. Ta ve sporu s Alpine rozhodla ve prospěch McLarenu, který má s australským mladíkem platnou smlouvu.
Francouzský tým selhal hned na několika frontách, proto se Webber rozhodl pro svého klienta sehnat závodní místo jinde. Naivitu vedení završil odchod Fernanda Alonsa ke konkurenčnímu Aston Martinu.
Jak ale vše snáší Ricciardo, jehož krajané "upekli" v zákulisí překvapivý přestup? "Osobně jsme se neviděli do té doby, co to začalo. Cítil jsem, že to není zapotřebí, ale Mark to vnímal tak, že si chce promluvit, svým způsobem se omluvit a zjistit, jak se mi vede," popisuje pilot McLarenu.
"Vím, jak to v tomto sportu chodívá - nejde o nic osobního vůči mě. Jen se chtěl ujistit, že tomu rozumím a že jsem OK. Cítí se opravdu špatně z toho, jak to probíhalo a jak o věcech informovala média, takže to bylo příjemné si s ním o tom popovídat," říká Ricciardo o setkání s Markem Webberem.
Potvrzuje i to, že se soukromě sešel také s Piastrim, který ho od roku 2023 u McLarenu nahradí: "Mluvil jsem s Oscarem a ujistili jsme se, že mezi námi nepanují žádné špatné pocity. Vím, jak to funguje. Snaží se dostat do Formule 1, má jít pro něj o skutečně velký okamžik a já nechci, aby to pro něj bylo nepříjemné."
"Nejde o nic osobního, celý rozhovor byl o tom. Opravdu mu přeji, aby se mu dařilo a zažil v F1 dobrou kariéru. Když nekomunikujete, tak nikdy nevíte, jak se někdo cítí nebo jak smýšlí," popisuje Ricciardo, co jej vedlo k setkání s krajanem, jenž dosahuje úspěchů v juniorských sériích.
"Je mnohem mladší než já, nevím, jak se cítí, jestli je nervózní z toho, aby ke mně přistoupil a zjistil, jak se mi vede. Chtěl jsem, aby bylo jasno v tom, že jeho pozici rozumím a nechovám vůči němu žádné špatné pocity. Myslím, že jsem zajistil, aby se cítil lépe," domnívá se Ricciardo.
"Poslední věc, kterou by si podle mě přál, by bylo nějaké napětí mezi několika málo Australany v tomto sportu. Jsem rád, že jsme to udělali," uzavírá po setkání 33letý pilot McLarenu, jenž si nyní musí najít místo někde jinde.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.