Fernando Alonso po příjezdu do Holandska uvedl, že se Lewisovi Hamiltonovi omluví za to, že jej v emocích po vzájemné kolizi v Belgii označil za idiota. Pilot Mercedesu skončil s poškozeným vozem, Španěl nakonec vybojoval páté místo.
"To je ale idiot! Zavřel dveře z vnějšku. Chci říct, že jsme měli mega start, jenže tenhle kluk umí jezdit a startovat, jen když je první," hlásil rádiem Alonso v páté zatáčce po startu, když do něj Hamilton zboku najel. Už po závodě uvedl, že šlo komentář určený pouze svému týmu, nikoliv veřejnosti.
Včera v Zandvoortu řekl, že kvůli tomu za Hamiltonem osobně zajde, aby si to s ním vysvětlil a omluvil se mu. "Snad jej dnes uvidím. Máme rozhovory s TV médii, tak k němu přijdu a omluvím se mu, pokud to tak pochopil. Nemám s tím absolutně žádný problém, chovám vůči němu obrovský respekt."
Tím, že si televizní režie vybrala jeho komentář a zveřejnila ho, se kauza zbytečně nafoukla. "Udělali z toho velkou věc," hodnotí Alonso, jenž po sezóně překvapivě opustí Alpine a zamíří k Aston Martinu nahradit Sebastiana Vettela. V padoku za Lewisem skutečně zašel a omluvil se mu, což Mercedes doložil příspěvkem na svém Twitteru.
Look who stopped by. 😉 pic.twitter.com/dqpvmrBjfh
— Mercedes-AMG PETRONAS F1 Team (@MercedesAMGF1) September 1, 2022"Zaprvé, Lewis je šampionem, legendou naší éry. A když něco řeknete na adresu britského jezdce, omlouvám se za opakování, tak to pak média hodně rozebírají," pokračuje španělský pilot, který má na kontě už 348 velkých cen, v nichž nasbíral 2031 bodů, na pódiu přitom stanul celkem 98krát.
"Ale i tak, ano, omlouvám se. Nemyslel jsem to tak, jak jsem řekl. Nemyslím, že byl až tak na vině, když se dívám na opakované záznamy, mám-li být upřímný, protože šlo o incident v 1. kole a my jsme jeli těsně vedle sebe. Ve vypjatém okamžiku, s adrenalinem v žilách jsme bojovali o první dvě, tři pozice, což mě vedlo k tomu, že jsem řekl to, co jsem neměl," uznává Alonso.
"Když něco takového řeknete do rádia, tak v ten okamžik si myslíte, že mluvíte se svým inženýrem... samozřejmě jsem si měl být vědom toho, že to bude odvysíláno... Do rádia jsem řekl něco, co jsem tak nemyslel. V rádiu už budu raději hodně zticha," dodává 41letý pilot, jenž v F1 ještě stále neřekl poslední slovo.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.
Nico Rosberg po Velké ceně Španělska prohlásil, že Lewis Hamilton se ve Ferrari nachází v opravdu těžké situaci, která zdaleka neodpovídá jeho očekáváním.
Felipe Drugovich je připraven vzdát se startu v Le Mans, aby mohl případně zaskočit za Lance Strolla při domácí Velké ceně Kanady. Brazilský rezervní jezdec Aston Martinu tím dává jasně najevo, že Formule 1 má pro něj absolutní prioritu.
Max Verstappen nezvládl vypjatý závěr Velké ceny Španělska 2025, která pro něj skončila penalizací a propadem na desáté místo.
Juan Pablo Montoya kritizoval napjatou spolupráci mezi Lewisem Hamiltonem a jeho inženýrem Riccardem Adamim a vyzval britského jezdce, aby se „naštval“ a vyžádal si změnu.
Zak Brown označil double McLarenu v Barceloně za odměnu díky tvrdé práci celého týmu a důkaz potenciálu letošního vozu. Podle něj McLaren tímto výsledkem potvrdil, že je letos seriózním kandidátem na titul.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem a přistál na letišti v Praze.
Přestože McLaren slavil vítězství, průběh závodu rozhodně nebyl bezstarostný. Napětí v garáži výrazně stouplo ve chvíli, kdy začala být zřejmá Verstappenova strategie tří zastávek. V táboře papájových se v tu chvíli rozhodně nedýchalo klidně.
Mistr světa Max Verstappen se během Velké ceny Španělska dostal do sporu kvůli kolizi s Georgem Russellem, kterou nejprve bagatelizoval. Později však na sociálních sítích přiznal, že „to se nemělo stát“, což ukazuje jeho schopnost uznat chybu.
Nico Hülkenberg ze šestnáctého místa v závodě vylepšil pozici až na pátou a předjel i Lewisa Hamiltona, což podpořilo skvělé tempo Sauberu a výhoda čerstvých pneumatik po restartu. Vyzdvihl také zásluhu nedávných vylepšení vozu.
Kontakt mezi Leclercem a Verstappenem ve Velké ceně Španělska zůstal bez trestu, sportovní komisaři se rozhodli nezasahovat. Pilot Ferrari si tak udržel třetí místo.
Nico Rosberg po Velké ceně Španělska prohlásil, že Max Verstappen si za svůj manévr zasloužil černou vlajku a okamžité vyloučení ze závodu. Jeho ostrá slova vyvolala rozruch v paddocku i mezi fanoušky a znovu otevřela debatu o hranicích férového závodění.