Fernando Alonso po příjezdu do Holandska uvedl, že se Lewisovi Hamiltonovi omluví za to, že jej v emocích po vzájemné kolizi v Belgii označil za idiota. Pilot Mercedesu skončil s poškozeným vozem, Španěl nakonec vybojoval páté místo.
"To je ale idiot! Zavřel dveře z vnějšku. Chci říct, že jsme měli mega start, jenže tenhle kluk umí jezdit a startovat, jen když je první," hlásil rádiem Alonso v páté zatáčce po startu, když do něj Hamilton zboku najel. Už po závodě uvedl, že šlo komentář určený pouze svému týmu, nikoliv veřejnosti.
Včera v Zandvoortu řekl, že kvůli tomu za Hamiltonem osobně zajde, aby si to s ním vysvětlil a omluvil se mu. "Snad jej dnes uvidím. Máme rozhovory s TV médii, tak k němu přijdu a omluvím se mu, pokud to tak pochopil. Nemám s tím absolutně žádný problém, chovám vůči němu obrovský respekt."
Tím, že si televizní režie vybrala jeho komentář a zveřejnila ho, se kauza zbytečně nafoukla. "Udělali z toho velkou věc," hodnotí Alonso, jenž po sezóně překvapivě opustí Alpine a zamíří k Aston Martinu nahradit Sebastiana Vettela. V padoku za Lewisem skutečně zašel a omluvil se mu, což Mercedes doložil příspěvkem na svém Twitteru.
Look who stopped by. 😉 pic.twitter.com/dqpvmrBjfh
— Mercedes-AMG PETRONAS F1 Team (@MercedesAMGF1) September 1, 2022"Zaprvé, Lewis je šampionem, legendou naší éry. A když něco řeknete na adresu britského jezdce, omlouvám se za opakování, tak to pak média hodně rozebírají," pokračuje španělský pilot, který má na kontě už 348 velkých cen, v nichž nasbíral 2031 bodů, na pódiu přitom stanul celkem 98krát.
"Ale i tak, ano, omlouvám se. Nemyslel jsem to tak, jak jsem řekl. Nemyslím, že byl až tak na vině, když se dívám na opakované záznamy, mám-li být upřímný, protože šlo o incident v 1. kole a my jsme jeli těsně vedle sebe. Ve vypjatém okamžiku, s adrenalinem v žilách jsme bojovali o první dvě, tři pozice, což mě vedlo k tomu, že jsem řekl to, co jsem neměl," uznává Alonso.
"Když něco takového řeknete do rádia, tak v ten okamžik si myslíte, že mluvíte se svým inženýrem... samozřejmě jsem si měl být vědom toho, že to bude odvysíláno... Do rádia jsem řekl něco, co jsem tak nemyslel. V rádiu už budu raději hodně zticha," dodává 41letý pilot, jenž v F1 ještě stále neřekl poslední slovo.
Toto Wolff s humorem přiznal, že dodávat motory McLarenu možná nebylo jeho nejchytřejší rozhodnutí. McLaren nyní dominuje, zatímco tým Mercedesu zaostává.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal naplnit očekávání po přesunu do Red Bullu, což vyvolává pochybnosti o jeho budoucnosti ve Formuli 1. Jeho výkonnost zaostává a tlak na japonského jezdce stále roste.
Zak Brown znovu rozdmýchal spekulace o budoucnosti Maxe Verstappena a jeho možném odchodu z Red Bullu. Šéf McLarenu naznačil, že přestup k Mercedesu není mimo hru, čímž opět rozvířil dění v paddocku.
Oliver Bearman otevřeně promluvil o finančních obětech, které jeho rodina podstoupila, aby mu umožnila nastartovat závodní kariéru. Zároveň sdílel, jaký zlomový moment mu přinesl klíčovou příležitost a jak se musel psychicky připravit na náročnou debutovou sezónu ve Formuli 1 s týmem Haas.
Adrian Newey od svého příchodu do Aston Martinu před sezonou 2025 nezná odpočinek a pracuje naplno. Jeho cílem je co nejrychleji posunout tým mezi špičku formule 1.
Ferrari údajně připravuje vylepšení posilovače řízení u svého vozu SF-25 na nadcházející Velkou cenu Maďarska. Tato změna by mohla zlepšit ovladatelnost a výkon týmu na technickém okruhu.
Valtteri Bottas prozradil, že během povinné vojenské služby ve Finsku absolvoval výcvik ostřelovače, který mu pomohl lépe zvládat tlak i soustředění. Klid a přesnost z armády dnes využívá i v kokpitu formule.
Situace uvnitř Red Bullu se dál komplikuje. Ralf Schumacher je přesvědčen, že pokud se tým rychle nestabilizuje, Max Verstappen z něj odejde.
Yuki Tsunoda si při návštěvě italského jezera Como vybral slabší chvilku. Jeho mobilní telefon zmizel neznámo kam. Mladý japonský jezdec však situaci bere s nadhledem a místo paniky se obrátil na své fanoušky s prosbou o pomoc při hledání.
Známý komentátor F1 Martin Brundle rozebral rozhodnutí Christiana Hornera a poukázal na moment, který považuje za zásadní pochybení v řízení týmu Red Bull.
Jules Bianchi, kterému bylo tehdy jen 25 let, podlehl osudovým zraněním z nehody v Suzuce. Jeho smrt otřásla světem Formule 1 a přiměla k zásadním změnám v bezpečnosti.
Charles Leclerc si při desátém výročí úmrtí Julese Bianchiho připomněl jeho vliv na svou kariéru i osobní život. Byl pro něj nejen kmotrem a přítelem, ale také inspirací, která ho provází dodnes.