Kvalifikace na GP Belgie přinesla dominanci Maxe Verstappena. Holanďan zajel nejrychlejší čas, ale kvůli Verstappenově penalizaci odstartuje z první příčky Carlos Sainz.
Kvalifikace začala s půlhodinovým zpožděním kvůli nutnosti opravit bariéru. Ta byla poškozena vlivem havárie z doprovodného závodu vozů Porsche. První měřený čas si na své konto připsal Mick Schumacher, jehož ve třetím tréninku trápily technické problémy, Ty zapříčinily, že Němec odjel v kvalifikační přípravě jen šest kol. Na čele se po úvodních minutách Q1 usadil Verstappen před Sainzem, Pérezem a Leclercem.
Pět minut před koncem Q1 by do druhého kvalifikačního segmentu nepostoupili Bottas, Zhou, Schumacher, Latifi a Stroll. Závěrečné pokusy však přinesly pořádné zemětřesení. Do Q2 nakonec neproklouzli Bottas, Vettel, Latifi, Magnussen a Cunoda.
Druhá část kvalifikace pokračovala v podobném rytmu jako ta první. Nejrychlejší čas s pohodovým náskokem opět zajel Verstappen. druhý byl Pérez a třetí Sainz. Leclerc si stěžoval na špatnou ovladatelnost svého vozu a poskakování. Trápil se Mercedes. Hamilton i Russell bojovali o holý postup do závěrečné části. Do té se nakonec neprobojovali Ricciardo, Gasly, Zhou, Stroll a Schumacher.
Závěrečný kvalifikační segment patřil Maxi Verstappenovi. Holanďan zničil veškerou konkurenci rozdílem sedmi desetin sekundy. Jenže kvůli penalizaci z prvního místa neodstartuje. To bude patřit Carlosi Sainzovi, kterého v první řadě doplní Sergio Pérez.
Šéf Williamsu James Vowles je přesvědčen, že formule 1 má dost času uklidnit obavy jezdců ohledně pravidel pro sezonu 2026.
Šéf a generální ředitel týmu Red Bull Laurent Mekies se podělil o své první dojmy ze spolupráce s Maxem Verstappenem.
V posledních týdnech se hodně spekuluje o budoucnosti Lewise Hamiltona ve Ferrari, avšak vše nasvědčuje tomu, že kontrolu nad svým současným kontraktem má pevně v rukou právě on.
Zak Brown, šéf McLarenu, připomněl, že růst Formule 1 v USA dlouhou dobu brzdila absence stálé domácí Velké ceny a také nedostatečné zapojení fanoušků, které se změnilo až s příchodem Liberty Media.
Max Verstappen prozradil, jak je to o voze Red Bullu, který byl navržen podle jeho stylu jízdy.
Šéf Ferrari Fred Vasseur přiznal, že on i Lewis Hamilton podcenili, jak těžké bude jezdcovo přizpůsobení se vozu Ferrari. Ukázalo se, že adaptace je mnohem náročnější, než čekali.
Charles Leclerc míní, že Ferrari by mělo dát přednost udržení druhého místa v Poháru konstruktérů před ziskem většího času ve větrném tunelu pro rok 2026. Podle něj má aktuální úspěch a s ním spojené benefity větší váhu než dlouhodobá technická výhoda.
Oscar Piastri tvrdí, že stabilita jezdecké sestavy a vedení McLarenu dává týmu důležité výhody. Podle něj kontinuita pomáhá plánovat a zlepšovat výkon bez zbytečných otřesů.
Po nepovedené kvalifikaci a závodě Velké ceny Maďarska se Martin Brundle pustil do kritiky ponurých vyjádření Lewise Hamiltona, která podle něj působila až příliš poraženecky.
James Vowles označil návrat dvouzastávkové strategie v Monaku 2026 za „nejnepříjemnější pocit“, jaký kdy zažil. Podle něj může jít o krok, který závodu spíše uškodí.
Šéf McLarenu Zak Brown potvrdil, že tým i nadále ponechá Landa Norrise a Oscara Piastriho volně závodit o titul bez týmových příkazů. Podle něj mají oba jezdci stejné šance a férový přístup posiluje celý tým.
Jamie Chadwick a Bernie Collins označily Hamiltonův víkend v Maďarsku za kombinaci slabého vozu a chybné strategie.