Poslední belgický trénink opět patřil Red Bullu. Tentokrát zajel nejrychleji Sergio Pérez a Max Verstappen skončil hned v závěsu za svým týmovým kolegou. Zbytek startovního pole ztrácí.
Třetí trénink nabídl zamračené a chladné počasí. Teplota trati se ustálila na pouhých šestnácti stupních, což dělalo spoustě jezdcům starosti. Měli totiž problémy ideálně zahřát pneumatiky. Čelo výsledkové listiny dlouho patřilo jezdců, Alfy Romeo, rychlejším byl Zhou.
To ale platilo jen do doby, než vyjeli jezdci elitních týmů. To se do vedení dostal Pérez, kterého následovali Sainz a Leclerc. Piloti Ferrari ztráceli na svého rivala půl vteřiny. Vypadá to, že Scuderii chladné podmínky panující ve Spa nevyhovují. Pěkné kolo zajel průběžně čtvrtý Albon. Spousta pilotů nicméně upřednostňovala jízdu s větším množstvím paliva, protože je na startu nedělního závodu čeká penalizace.
Leclerc exits the gravel and heads back to the pit lane #BelgianGP #F1 pic.twitter.com/01qi8QLjob
— Formula 1 (@F1) August 27, 2022Dvacet minut před koncem třetího tréninku zatopil pod kotlem Verstappen. Mistr světa zajel čas v hodnotě 1:45,480, což mu stačilo na pohodové vedení. Manko druhého Péreze činilo čtyři desetiny. O pár vteřin později vylepšil svůj čas Sainz. Španěl se díky zlepšení posunul před Péreze. Na Verstappena to však pořád nestačilo.
Mercedes příliš nevyčníval. Russelovi patřila pátá příčka., Hamiltonovi kolo nevyšlo a byl osmý. Následně zachyboval Leclerc. Monačanův vůz byl v nájezdu do zatáčky velmi neklidný. Výsledek? Vyjetí z trati a kontakt s bariérou. Nutno říct, že ačkoliv situace vypadala velmi dramaticky, k velkým poškozením Leclercova Ferrari nedošlo. Charles odjel do boxů po svých. V závěrečném kole se ještě dokázal zlepšit Pérez, který se díky tomu posunul na první pozici a třetí trénink vyhrál. Odpoledne je na programu kvalifikace.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.