Druhý trénink před závodem v Belgii opanoval Max Verstappen. Druhý Charles Leclerc ztratil na pilota Red Bullu v chladných podmínkách téměř vteřinu.
Druhý trénink na GP Belgie se nesl v klidném duchu a za zamračeného počasí. Na rozdíl od prvních tréninkových jízd však nepršelo. O drobné vzrušení se hned v úvodu postaral Sainz, který vyjel do kačírku. Jeho vůz situaci ustál bez jakýchkoliv škod.
Přitom právě Sainz bude mít v neděli velkou šanci na dobrý výsledek. Verstappen, Leclerc, ale i Norris, Ocon Bottas nebo Schumacher totiž odstartují do závodu z konce pole, protože obdrží penalizaci za překročení povoleného počtu komponent pohonných jednotek. I díky tomu máme tedy zaděláno na zajímavou show. Jen dodejme, že předpověď na závod slibuje slunečné počasí a teplo. Neměli bychom se tedy dočkat loňského scénáře, kdy se kvůli extrémnímu dešti prakticky nezávodilo.
The rain is also causing problems for Mick Schumacher The Haas driver has now escaped the gravel and headed back to the pits#BelgianGP #F1 pic.twitter.com/QUNBbmyBPV
— Formula 1 (@F1) August 26, 2022V rámci kvalifikačních simulací zajel nejlépe Verstappen, který konkurenci deklasoval rozdílem jedné sekundy. Následovali Leclerc, Norris, Stroll a Sainz. Příliš to nešlo Mercedesům. Russellovi s Hamiltonem patřilo jen šesté a osmé místo. Vzhledem k výše zmíněným penalizacím ale dostane mistrovská stáj jedinečnou možnost k tomu, aby v neděli vyhrála svůj první letošní závod.
V závěru tréninku přece jen zaúřadoval déšť. Právě kvůli změněným podmínkám na trati vyjeli do štěrku Gasly či Schumacher. Do problémů se dostal také Hamilton, který na poslední chvíli odvrátil havárii v Eau Rouge. Kvalitní výkon předvedl ve druhém tréninku Zhou. Číňan ve službách Alfy Romeo obsadil dvanácté místo. Ještě o pozici lépe na tom byl jedenáctý Albon. Naopak AlphaTauri či Vettel s Oconem nepředvedli nic světoborného a před zbytkem závodního víkendu budou muset všichni jmenovaní zabrat.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.