Druhý trénink před závodem v Belgii opanoval Max Verstappen. Druhý Charles Leclerc ztratil na pilota Red Bullu v chladných podmínkách téměř vteřinu.
Druhý trénink na GP Belgie se nesl v klidném duchu a za zamračeného počasí. Na rozdíl od prvních tréninkových jízd však nepršelo. O drobné vzrušení se hned v úvodu postaral Sainz, který vyjel do kačírku. Jeho vůz situaci ustál bez jakýchkoliv škod.
Přitom právě Sainz bude mít v neděli velkou šanci na dobrý výsledek. Verstappen, Leclerc, ale i Norris, Ocon Bottas nebo Schumacher totiž odstartují do závodu z konce pole, protože obdrží penalizaci za překročení povoleného počtu komponent pohonných jednotek. I díky tomu máme tedy zaděláno na zajímavou show. Jen dodejme, že předpověď na závod slibuje slunečné počasí a teplo. Neměli bychom se tedy dočkat loňského scénáře, kdy se kvůli extrémnímu dešti prakticky nezávodilo.
The rain is also causing problems for Mick Schumacher The Haas driver has now escaped the gravel and headed back to the pits#BelgianGP #F1 pic.twitter.com/QUNBbmyBPV
— Formula 1 (@F1) August 26, 2022V rámci kvalifikačních simulací zajel nejlépe Verstappen, který konkurenci deklasoval rozdílem jedné sekundy. Následovali Leclerc, Norris, Stroll a Sainz. Příliš to nešlo Mercedesům. Russellovi s Hamiltonem patřilo jen šesté a osmé místo. Vzhledem k výše zmíněným penalizacím ale dostane mistrovská stáj jedinečnou možnost k tomu, aby v neděli vyhrála svůj první letošní závod.
V závěru tréninku přece jen zaúřadoval déšť. Právě kvůli změněným podmínkám na trati vyjeli do štěrku Gasly či Schumacher. Do problémů se dostal také Hamilton, který na poslední chvíli odvrátil havárii v Eau Rouge. Kvalitní výkon předvedl ve druhém tréninku Zhou. Číňan ve službách Alfy Romeo obsadil dvanácté místo. Ještě o pozici lépe na tom byl jedenáctý Albon. Naopak AlphaTauri či Vettel s Oconem nepředvedli nic světoborného a před zbytkem závodního víkendu budou muset všichni jmenovaní zabrat.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.