První trénink v Belgii provázely proměnlivé podmínky a před koncem se na trať sneslo několik dešťových kapek. Nejrychlejší čas si připsal Sainz, kterému s minimální ztrátou sekundoval Leclerc, Verstappen byl třetí se ztrátou již dvou desetin.
Po měsíční pauze je seriál F1 zpět a to hned na okruhu Spa-Francorchamps. K nevyzpytatelnému belgickému počasí se přidaly i teploty, protože jak teplota vzduchu, tak teplota tratě, se pohybovala okolo 20 °C. Na okruh se ze začátku většina vydala na přechodných, ale to dlouho netrvalo, protože na trati již panovaly suché podmínky.
Povinnost nasadit někoho z mladých jezdců využilo AlphaTauri, když Gaslyho pro FP1 nahradil Liam Lawson. Ten svá první kola obkroužil na tvrdé směsi a spíše se s vozem sžíval. To se nedalo říct o Verstappenovi, protože Holanďan ihned nastolil nejrychlejší kolo o hodnotě 1:46,755. Ovšem mu už po začátku pořádně zatrnulo, protože Nicholas Latifi byl vpuštěn z boxového stání během průjezdu Verstappena.
Eeeek! 🫣Things get tight in the pit lane as Latifi is released into the path of Verstappen #BelgianGP #F1 pic.twitter.com/Qi5nK5wY0B
— Formula 1 (@F1) August 26, 2022Po uplynutí poloviny stanoveného času nikdo Verstappena neohrožoval, už jen kvůli tomu, že byl jedním z mála na měkké směsi. Druhý Hamilton ztrácel na střední směsi vteřinu a šest desetin, Pérez byl na tvrdé o další desetinu zpět. Ostatní se spíše zaměřovali na závodní simulace, ovšem Albon na prázdné trati stanovil prozatím druhý nejrychlejší čas, ale i jeho ztráta přesahovala hranici jedné vteřiny.
Čas Holanďana byl překonán až jezdci Ferrari, přičemž byl o 69 tisícin rychlejší Sainz (1:46,538). Ale to bylo na nějakou dobu všechno, protože za první zatáčkou zastavil pro technický problém Kevin Magnussen a byly vyvěšeny červené vlajky. Ale prvním smolařem tohoto víkendu nebyl, protože už od začátku FP1 se pilně pracovalo v garáži Alfy Romeo, přesněji na voze Valtteriho Bottase, který za celý trénink nevyjel na trať.
🚩 RED FLAG 🚩Magnussen has a problem and is stationary out on track just after Turn 1 #BelgianGP #F1 pic.twitter.com/0LTZ5QXoFz
— Formula 1 (@F1) August 26, 2022Po restartu se ještě jezdci vydali otestovat své vozy, ale z boxových zídek byla vysílána závodníkům varování o příchozích dešťových přeháňkách. Déšť byl hustý hlavně v okolí 15. zatáčky, tudíž jezdci bezpečně dojeli na svá boxová stání a již se na trať nevydali.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.