První trénink v Belgii pro Ferrari, do pořadí na startu promluví penalizace

Carlos Sainz v závodě v Maďarsku
Carlos Sainz v závodě v Maďarsku, foto: Scuderia Ferrari
F1NEWS.CZ , Martin Mandát 26. srpna 2022 15:07
Sdílej:

První trénink v Belgii provázely proměnlivé podmínky a před koncem se na trať sneslo několik dešťových kapek. Nejrychlejší čas si připsal Sainz, kterému s minimální ztrátou sekundoval Leclerc, Verstappen byl třetí se ztrátou již dvou desetin.

Po měsíční pauze je seriál F1 zpět a to hned na okruhu Spa-Francorchamps. K nevyzpytatelnému belgickému počasí se přidaly i teploty, protože jak teplota vzduchu, tak teplota tratě, se pohybovala okolo 20 °C. Na okruh se ze začátku většina vydala na přechodných, ale to dlouho netrvalo, protože na trati již panovaly suché podmínky.

Povinnost nasadit někoho z mladých jezdců využilo AlphaTauri, když Gaslyho pro FP1 nahradil Liam Lawson. Ten svá první kola obkroužil na tvrdé směsi a spíše se s vozem sžíval. To se nedalo říct o Verstappenovi, protože Holanďan ihned nastolil nejrychlejší kolo o hodnotě 1:46,755. Ovšem mu už po začátku pořádně zatrnulo, protože Nicholas Latifi byl vpuštěn z boxového stání během průjezdu Verstappena.

Eeeek! 🫣Things get tight in the pit lane as Latifi is released into the path of Verstappen #BelgianGP #F1 pic.twitter.com/Qi5nK5wY0B

— Formula 1 (@F1) August 26, 2022

Po uplynutí poloviny stanoveného času nikdo Verstappena neohrožoval, už jen kvůli tomu, že byl jedním z mála na měkké směsi. Druhý Hamilton ztrácel na střední směsi vteřinu a šest desetin, Pérez byl na tvrdé o další desetinu zpět. Ostatní se spíše zaměřovali na závodní simulace, ovšem Albon na prázdné trati stanovil prozatím druhý nejrychlejší čas, ale i jeho ztráta přesahovala hranici jedné vteřiny.

Čas Holanďana byl překonán až jezdci Ferrari, přičemž byl o 69 tisícin rychlejší Sainz (1:46,538). Ale to bylo na nějakou dobu všechno, protože za první zatáčkou zastavil pro technický problém Kevin Magnussen a byly vyvěšeny červené vlajky. Ale prvním smolařem tohoto víkendu nebyl, protože už od začátku FP1 se pilně pracovalo v garáži Alfy Romeo, přesněji na voze Valtteriho Bottase, který za celý trénink nevyjel na trať.

🚩 RED FLAG 🚩Magnussen has a problem and is stationary out on track just after Turn 1 #BelgianGP #F1 pic.twitter.com/0LTZ5QXoFz

— Formula 1 (@F1) August 26, 2022

Po restartu se ještě jezdci vydali otestovat své vozy, ale z boxových zídek byla vysílána závodníkům varování o příchozích dešťových přeháňkách. Déšť byl hustý hlavně v okolí 15. zatáčky, tudíž jezdci bezpečně dojeli na svá boxová stání a již se na trať nevydali. 

Stalo se
Novinky
Valtteri Bottas

Valtteri Bottas nabízí svou pomoc Red Bullu: Místo toho dostává studenou sprchu

Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.

Novinky
Lewis Hamilton v Barceloně.

Lewis Hamilton u premiéra: Školství potřebuje reformu

Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.

Novinky
Max Verstappen v Barceloně

„Rozpoutalo se peklo.“ Helmut Marko se rozmluvil, jak se Max Verstappen zhroutil

Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.

Novinky
James Vowles

Vowlesova slova o omluvě Totu Wolffovi: Rivalita versus respekt

James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.