Německá automobilka Audi dnes dopoledne potvrdila, že od sezóny 2026 vstoupí do Formule 1 jakožto dodavatel pohonných jednotek.
Krátce poté, co byla oznámena nová pravidla pro pohonné jednotky, oznámilo Audi svůj záměr vstoupit do královské disciplíny motorsportu. Ta od roku 2026 své motory zjednoduší, zlevní a vydá se ekologičtější cestou.
V6 přeplňované 1,6litrové agregáty zůstanou zachovány, ale přijdou například o motorgenerátor pro rekuperaci tepelné energie (MGU-H) a posílí elektrickou část, což F1 činí atraktivnější pro automobilky - o svém zapojení přemýšlí například i Porsche, jež uvažuje o partnerství s Red Bullem.
Audi, jež je součástí skupiny Volkswagen, láká zavedení udržitelných paliv a rozpočtových stropů pro výrobce motorů (již od příštího roku) a snaha dosáhnout čistých nulových emisí uhlíku do roku 2030.
"Je mi potěšením přivítat Audi ve Formuli 1. Jde o ikonickou automobilovou značku, o průkopníka a technologického inovátora. Tohle je velkým okamžikem našeho sportu podtrhujícím obrovskou sílu, kterou jako globální platforma máme a která dále sílí," uvádí šéf F1 Stefano Domenicali.
"Je to velké uznání toho, že náš přechod na hybridní motory s udržitelným palivem v roce 2026 je řešením budoucnosti pro automobilový sektor. Těšíme se na logo Audi na roštu a brzy se od nich dozvíme další detaily o jejich plánech," slibuje bývalý zaměstnanec VW na dnešní mimořádné tiskové konferenci ve Spa-Franchorchamps.
Předseda správní rady Audi AG Makus Duesmann k tomu říká: "Motorsport je nedílnou součástí DNA Audi. Formule 1 je globálním jevištěm pro naši značku a vývojovou laboratoří velkých výzev. Kombinace vysoké výkonnosti a soutěžení je vždy pohonem pro inovace a přenos technologií do našeho průmyslu. S novými pravidly je pro nás nyní ten správný čas, abychom se zapojili. F1 i Audi navíc sledují jasné síle udržitelnosti."
Rumor has it: Rings are the new stars: Audi joins @F1 in 2026.>> https://t.co/3IDm5zKGIH#Audi #F1 #Formula1 #team #news #automotive #FutureIsAnAttitude pic.twitter.com/N7w7uEPTAU
— Audi Sport (@audisport) August 26, 2022Předseda správní rady technického vývoje Oliver Hoffmann dodává: "Při pohledu na velké technologické skoky, které série učiní v roce 2026 směrem k udržitelnosti, můžeme hovořit o nové Formuli 1. F1 se mění a Audi chce tuto cestu aktivně podporovat. Těsné pouto mezi naším projektem F1 a technickým oddělením Audi umožní synergie."
Audi zatím vůbec nezmiňuje Sauber ani jiný tým, s nímž bude spolupracovat na dodávkách pohonných jednotek. Prozrazuje ale, že ve své továrně v Neuburgu už má testovací stolic pro F1 motory i pro elektromotory a baterie.
V současnosti pracují na zajištění personálu, budov a technické infrastruktury do konce letošního roku. Pak budou mít tři roky na to, aby vyvinuli a vyladili před vstupem do F1 svou pohonnou jednotku. Výkonným ředitelem jejich F1 projektu byl jmenován Adam Baker, který má zkušenosti s vedoucími pozicemi u několika výrobců a týmů v motorsportu.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.
Sedminásobný mistr světa Lewis Hamilton se v lednu podruhé setkal s monopostem Ferrari F1, když si vyzkoušel jízdu s modelem roku 2023 na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya.
Lewis Hamilton, jak jistě všichni fanoušci F1NEWS.cz již vědí, přechází do Ferrari pro sezónu 2025 Formule 1, což vyvolává velkou pozornost veřejnosti. Jde o novou etapu jeho kariéry, kterou odstartuje Velká cena Austrálie od 14. do 16. března 2025.
Sezóna F1 2025 odstartuje netradičně, když všech 10 týmů představí svá nová zbarvení vozů společně během jedinečného večera v londýnské O2 Areně. Tato historická událost slibuje přilákat pozornost fanoušků z celého světa. Víme, kdy se tato událost odehraje.