Fernando Alonso se na počátku belgického závodního víkendu vrací ke svému překvapivému rozhodnutí opustit Alpine a přestoupit ke konkurenčnímu Aston Martinu. Kdy došlo k podpisu nové smlouvy?
Vedlo to k dramatické situaci, kdy francouzská stáj jmenovala svého juniora Oscara Piastriho do role závodního pilota, ale mladík to chvíli na to popřel s tím, že žádnou smlouvu s Alpine nepodepsal. Alonso nyní přibližuje, jak probíhala jednání s Astonem a směje se paradoxní situaci, která následně u jeho současného zaměstnavatele vznikla.
"Všechno začalo, když Sebastian [Vettel] oznámil svůj odchod. Myslím, že Aston na to rozhodnutí čekal. Byli spokojeni s tím, že Sebastian bude pokračovat ještě jeden rok. Ten se nakonec rozhodl pro konec a oni začali volat jezdcům, kteří měli zájem," uvádí španělský pilot.
"Byl jsem jedním z nich a byl jsem stále volný. Začali jsme ten víkend jednat o podmínkách, jaké bych očekával a o tom, co by oni očekávali ode mě. V našich očekáváních jsme se rychle shodli a splnili všechna naše přání. V pondělí dopoledne jsme podepsali smlouvu a rozhodli jsme se to hned oznámit, než to někde unikne," popisuje Alonso.
Připouští, že u Alpine byl sice spokojený, ale k rozhodnutí o přestupu došlo, když se jeho jednání s francouzským vedením zasekla: "Na každé tiskové konferenci, které jsem se letos zúčastnil, bylo docela jasné, že jsem spokojen s pokrokem, který jako tým děláme."
"Pro mě šlo o neuvěřitelnou cestu, když jsem se vrátil do sportu s Alpine, který považuji za svůj tým, za svou rodinu. Společně jsme vyhráli tolik věcí! Bude to součástí naší historie - nejen historie skupiny Renault, ale také historie Fernanda," pokračuje.
"Byl jsem spokojený, ale z jednoho či druhého důvodu, jsme se několik měsíců neposouvali kupředu. Přišlo mi to jako logický krok, protože Aston mi chtěl moc pomoct a hodně věřil mým schopnostem rozvíjet projekt na trati i mimo ní," prozrazuje Alonso.
V závěru se vyjádřil k ostudě, kterou udělalo Alpine, když oznámilo Piastriho jako svého jezdce, přičemž ten už byl dohodnutý na svém působení jinde (u McLarenu). "Přišlo mi, že uvolnit místo pro mladého a talentovaného jezdce jako Oscar po všech těch měsících a jednáních, bylo správnou věcí, a vítězstvím pro všechny," směje se Alonso, který v té době již věděl o plánech australského mladíka, jehož zastupuje jeho kamarád Mark Webber.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.