Fernando Alonso se na počátku belgického závodního víkendu vrací ke svému překvapivému rozhodnutí opustit Alpine a přestoupit ke konkurenčnímu Aston Martinu. Kdy došlo k podpisu nové smlouvy?
Vedlo to k dramatické situaci, kdy francouzská stáj jmenovala svého juniora Oscara Piastriho do role závodního pilota, ale mladík to chvíli na to popřel s tím, že žádnou smlouvu s Alpine nepodepsal. Alonso nyní přibližuje, jak probíhala jednání s Astonem a směje se paradoxní situaci, která následně u jeho současného zaměstnavatele vznikla.
"Všechno začalo, když Sebastian [Vettel] oznámil svůj odchod. Myslím, že Aston na to rozhodnutí čekal. Byli spokojeni s tím, že Sebastian bude pokračovat ještě jeden rok. Ten se nakonec rozhodl pro konec a oni začali volat jezdcům, kteří měli zájem," uvádí španělský pilot.
"Byl jsem jedním z nich a byl jsem stále volný. Začali jsme ten víkend jednat o podmínkách, jaké bych očekával a o tom, co by oni očekávali ode mě. V našich očekáváních jsme se rychle shodli a splnili všechna naše přání. V pondělí dopoledne jsme podepsali smlouvu a rozhodli jsme se to hned oznámit, než to někde unikne," popisuje Alonso.
Připouští, že u Alpine byl sice spokojený, ale k rozhodnutí o přestupu došlo, když se jeho jednání s francouzským vedením zasekla: "Na každé tiskové konferenci, které jsem se letos zúčastnil, bylo docela jasné, že jsem spokojen s pokrokem, který jako tým děláme."
"Pro mě šlo o neuvěřitelnou cestu, když jsem se vrátil do sportu s Alpine, který považuji za svůj tým, za svou rodinu. Společně jsme vyhráli tolik věcí! Bude to součástí naší historie - nejen historie skupiny Renault, ale také historie Fernanda," pokračuje.
"Byl jsem spokojený, ale z jednoho či druhého důvodu, jsme se několik měsíců neposouvali kupředu. Přišlo mi to jako logický krok, protože Aston mi chtěl moc pomoct a hodně věřil mým schopnostem rozvíjet projekt na trati i mimo ní," prozrazuje Alonso.
V závěru se vyjádřil k ostudě, kterou udělalo Alpine, když oznámilo Piastriho jako svého jezdce, přičemž ten už byl dohodnutý na svém působení jinde (u McLarenu). "Přišlo mi, že uvolnit místo pro mladého a talentovaného jezdce jako Oscar po všech těch měsících a jednáních, bylo správnou věcí, a vítězstvím pro všechny," směje se Alonso, který v té době již věděl o plánech australského mladíka, jehož zastupuje jeho kamarád Mark Webber.
James Allison varuje, že i po změně pravidel v roce 2026 zůstanou pneumatiky hlavním limitem výkonu monopostů. Podle něj bude strategie a práce s degradací klíčovější než samotné technické inovace.
Podle amerických médií zvažuje Red Bull možnost přivést do svého týmu F1 šampiona IndyCar Alexe Paloua, který by usedl vedle Maxe Verstappena.
Lewis Hamilton se po letní pauze vrací zpět do dění formule 1 a hned na úvod ho čeká závod, který může zásadně ovlivnit jeho sezonu. Britský šampion tak vstupuje do víkendu s vědomím, že následující velká cena je pro něj i pro Ferrari mimořádně důležitá.
S blížícím se oznámením jezdecké sestavy pro první sezónu týmu Cadillac ve Formuli 1 se podle očekávání tým přiklání ke zkušeným závodníkům. To zároveň značně snižuje šance mladého amerického jezdce Coltona Herty na místo v nové stáji.
Podle neoficiálních zpráv Ferrari připravuje při nadcházející Velké ceně Itálie v Monze speciální poctu k 50. výročí prvního titulu mistra světa Nikiho Laudy.
Lewis Hamilton zažil u Ferrari svůj nejúspěšnější začátek kariéry u nové stáje. Sedminásobný mistr světa zůstává přesto optimistický a věří v dlouhodobou vizi týmu.
Jacques Villeneuve je přesvědčen, že za nedávnou nadvládu Red Bullu stojí především Max Verstappen. Podle něj by si tým měl více uvědomovat, že současné úspěchy nejsou jen zásluhou technické převahy, ale hlavně vynikajících jezdeckých schopností své hvězdy.
Poradce Cadillacu pro Formuli 1, Mario Andretti, vyzval fanoušky, aby brali za pravdu pouze oficiální informace týmu, zatímco stáj chystá oznámení složení jezdeckého dua pro sezonu 2026. Andretti tím reaguje na množící se spekulace a snaží se udržet kontrolu nad komunikací směrem k médiím i fanouškům.
Red Bull plánuje dokončit ročník 2025 s prakticky stejnou specifikací monopostu, jakou představil při Velké ceně Maďarska.
McLaren MCL39 se sice rychle zařadil mezi nejdominantnější vozy sezony 2025, ale zimní testy v Bahrajnu odhalily i jeho slabší stránku. Podle jezdců byl monopost na samotné hranici možností obtížně ovladatelný, což ukazuje, že cesta k současné formě nebyla bez komplikací.
Podle spekulací by Red Bull mohl do dohody o odchodu Christiana Hornera zařadit ustanovení, které by mu znemožnilo vrátit se do Formule 1 v jiné funkci. Pro stáj z Milton Keynes by šlo o preventivní krok, jak zabránit tomu, aby jejich bývalý šéf v budoucnu posílil konkurenci.
Esteban Ocon měl u Alpine těžké období, kdy ho problémy týmu omezovaly. V Haasu naopak našel tým, kde se otevřeně komunikuje a všichni spolupracují, což mu umožňuje jezdit tak, jak umí.