"Udělal jsem místo pro Piastriho, vítězství pro všechny," dobírá si Alonso Alpine a popisuje jednání s Astonem

Vysmátý Fernando Alonso
Vysmátý Fernando Alonso, foto: Petr Hlawiczka / F1NEWS.cz / INCORP images
Petr Hlawiczka 26. srpna 2022 06:30
Sdílej:

Fernando Alonso se na počátku belgického závodního víkendu vrací ke svému překvapivému rozhodnutí opustit Alpine a přestoupit ke konkurenčnímu Aston Martinu. Kdy došlo k podpisu nové smlouvy?

Vedlo to k dramatické situaci, kdy francouzská stáj jmenovala svého juniora Oscara Piastriho do role závodního pilota, ale mladík to chvíli na to popřel s tím, že žádnou smlouvu s Alpine nepodepsal. Alonso nyní přibližuje, jak probíhala jednání s Astonem a směje se paradoxní situaci, která následně u jeho současného zaměstnavatele vznikla.

"Všechno začalo, když Sebastian [Vettel] oznámil svůj odchod. Myslím, že Aston na to rozhodnutí čekal. Byli spokojeni s tím, že Sebastian bude pokračovat ještě jeden rok. Ten se nakonec rozhodl pro konec a oni začali volat jezdcům, kteří měli zájem," uvádí španělský pilot.

"Byl jsem jedním z nich a byl jsem stále volný. Začali jsme ten víkend jednat o podmínkách, jaké bych očekával a o tom, co by oni očekávali ode mě. V našich očekáváních jsme se rychle shodli a splnili všechna naše přání. V pondělí dopoledne jsme podepsali smlouvu a rozhodli jsme se to hned oznámit, než to někde unikne," popisuje Alonso.

Připouští, že u Alpine byl sice spokojený, ale k rozhodnutí o přestupu došlo, když se jeho jednání s francouzským vedením zasekla: "Na každé tiskové konferenci, které jsem se letos zúčastnil, bylo docela jasné, že jsem spokojen s pokrokem, který jako tým děláme."

"Pro mě šlo o neuvěřitelnou cestu, když jsem se vrátil do sportu s Alpine, který považuji za svůj tým, za svou rodinu. Společně jsme vyhráli tolik věcí! Bude to součástí naší historie - nejen historie skupiny Renault, ale také historie Fernanda," pokračuje.

"Byl jsem spokojený, ale z jednoho či druhého důvodu, jsme se několik měsíců neposouvali kupředu. Přišlo mi to jako logický krok, protože Aston mi chtěl moc pomoct a hodně věřil mým schopnostem rozvíjet projekt na trati i mimo ní," prozrazuje Alonso.

V závěru se vyjádřil k ostudě, kterou udělalo Alpine, když oznámilo Piastriho jako svého jezdce, přičemž ten už byl dohodnutý na svém působení jinde (u McLarenu). "Přišlo mi, že uvolnit místo pro mladého a talentovaného jezdce jako Oscar po všech těch měsících a jednáních, bylo správnou věcí, a vítězstvím pro všechny," směje se Alonso, který v té době již věděl o plánech australského mladíka, jehož zastupuje jeho kamarád Mark Webber.

Stalo se
Novinky
Valtteri Bottas

Valtteri Bottas nabízí svou pomoc Red Bullu: Místo toho dostává studenou sprchu

Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.

Novinky
Lewis Hamilton v Barceloně.

Lewis Hamilton u premiéra: Školství potřebuje reformu

Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.

Novinky
Max Verstappen v Barceloně

„Rozpoutalo se peklo.“ Helmut Marko se rozmluvil, jak se Max Verstappen zhroutil

Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.

Novinky
James Vowles

Vowlesova slova o omluvě Totu Wolffovi: Rivalita versus respekt

James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.