Jméno Oscara Piastriho je v posledních dnech a měsících hodně skloňované. Zdaleka ne vždy však pozitivním slova smyslu, před čímž Australana varuje Jacques Villeneuve.
Piastri má pověst velkého talentu. Zatím všude, kde závodil, tak dokázal být úspěšný. Navíc ve velmi krátkém čase. S trochou nadsázky se dá říct, že prostě přišel, sedl do auta a vyhrál. Není se tak co divit, že Alpine, do jehož jezdecké akademie Piastri patřil, mělo se svým svěřencem velké plány.
Jenže ty vzaly rychle za své. Francouzi sice Piastriho nedávno oznámili jakožto svého závodního pilota pro sezonu 2023, ten ale takovou zprávu dementoval a řekl, že s týmem smlouvu neuzavřel. Později vyšlo najevo, že Oscar se zřejmě dohodl s McLarenem, který dal padáka Danielu Ricciardovi. Celou záležitost bude ale ještě řešit nezávislá komise. Teprve ta rozhodne, která strana je takříkajíc v právu.
Mistr světa z roku 1997 Jacques Villeneuve každopádně Piastriho před takto kontroverzním počínáním varuje. Kanaďan je toho názoru, že Piastri se může stát nedůvěryhodným. „Není snadné začít ve Formuli 1 takhle. Přináší to zpochybnění vašeho jména. Když s vámi tým nebo sponzor podepíšou smlouvu, můžou si klást otázku, jak se k nim bude Piastri chovat. On a jeho manažer rozehráli velmi nebezpečnou hru," tvrdí Villeneuve.
A jak vidí bývalý pilot Williamsu nebo BAR Piastriho šance v královně motorsportu? „Piastri byl zatím všude výborný. Ale F1 představuje obrovský skok. Je řada pilotů, kteří v nejrůznějších kategoriích motorsportu excelovali, ale když se dostali do F1, tak neuspěli. Takže zatím nevíme, jak dobrý bude. Těžko odhadovat."
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.
Po závodě v Bahrajnu měl Lewis Hamilton konečně důvod k optimismu. Jeho vyjádření zněla výrazně povzbudivěji než po předchozích Grand Prix v Japonsku a Číně, kde se potýkal s frustrací a zklamáním.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.
Martin Brundle naznačil, že v Red Bullu zřejmě nastane čas na zásadní interní diskuse. Po nepřesvědčivém začátku sezony podle něj tým čekají „vážné rozhovory“, které by mohly odhalit hlubší problémy uvnitř úspěšné stáje.
George Russell označil druhé místo v Bahrajnu za důkaz, že Mercedes zvládá i podmínky, které mu dříve nesedly, ale šance na titul podle něj zůstávají malé.
Na začátku kariéry čelil Lewis Hamilton kritice za svůj styl oblékání, dnes je z něj módní ikona paddocku. Každý víkend ve Formuli 1 využívá jako přehlídkové molo a bez ostychu ukazuje svůj cit pro módu i originalitu.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur nehodil Lewise Hamiltona přes palubu. Po slabé kvalifikaci v Bahrajnu mu nabídl podporu a povzbuzení.
Carlos Sainz zažil po slibném začátku v Bahrajnu náročný závod. Po nejlepší kvalifikaci ve službách Williamsu, kde si vybojoval osmou příčku, se během neděle potýkal s nepříznivým vývojem a různými komplikacemi, které mu znemožnily proměnit solidní start v výraznější výsledek.
Lewis Hamilton si z Bahrajnu odvezl dosud nejlepší výsledek ve službách Ferrari. Po startu z devátého místa dojel pátý a sám přiznal, že konečně zjistil, jak dostat ze svého monopostu maximum. "Začíná to dávat smysl," vzkázal po závodě spokojený britský šampion.