Mercedes před letní přestávkou zrychlil svůj vůz a předvedl pár výtečných výkonů. Nyní věří, že ve zbytku sezóny bude moci bojovat s těmi nejlepšími o vítězství ve velkých cenách.
O víkendu se týmy po měsíci volna sejdou na upraveném závodním okruhu v Belgii, kde byl položen nový asfalt (zatáčky 2 - 4, 8 a 9) a přibyly čtyři štěrkové zóny. Jde o největší změnu, kterou Spa-Francorchamps prošlo od doby návratu F1.
Povrch by měl být rychlejší a piloti by měli projíždět zatáčkou Eau Rouge stále na plný plyn, i když letos došlo ke zpomalení monopostů. Zajímavou podívanou nabídne také první zatáčka La Source, jež je nově těsně lemována štěrkovou zónou.
Mercedes jde do víkendu s 30bodovou ztrátou na druhé Ferrari, tento náskok chce postupně stahovat: "Do přestávky jsme vstoupili po sérii vydařených závodů a po závodním víkendu, v němž jsme letos zatím nasbírali nejvíce bodů," ohlíží se jeho šéf Toto Wolff.
"I když stále ještě plně nebojujeme o vítězství, tak se blížíme. Proto si musíme udržet tempo a vytvářet tlak. Přestávky byla pro tým důležitá, odpočinul si, strávil čas s rodinami, jejichž podpora je letos neocenitelná," pokračuje šéf Mercedesu, který má po přestávce nasadit velký balík vylepšení.
"Čeká nás intenzivní druhá polovina sezóny s devíti příležitostmi pro zlepšení, učinění pokroku a snad i pro boj o vítězství s Red Bullem a Ferrari," uvádí šéf Stříbrných šípů, které zůstaly u svého konceptu ultra-úzkých bočnic. Postupně zvládly poskakování svého vozu W13, porozuměly jeho chování a očividně jej zrychlily.
"Spa-Francorchamps není třeba představovat. Jde o klasickou trať ze staré školy, dějiště mnoha ikonických okamžiků v historii F1 a neuvěřitelnou výzvu pro auta i jezdce. Těšíme se na návrat na tuto trať, snad letos fanouškům v Belgii předvedeme skvělou show, když budeme zároveň oslavovat 55 let Mercedesu AMG se zábavnými aktivitami," dodává Wolff.
Mercedes ve Velké ceně Belgie získal čtyři vítězství - stejně jako Williams a Red Bull. Na koni by měl být Max Verstappen, který zde ovládl poslední dva závody.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.