Mercedes před letní přestávkou zrychlil svůj vůz a předvedl pár výtečných výkonů. Nyní věří, že ve zbytku sezóny bude moci bojovat s těmi nejlepšími o vítězství ve velkých cenách.
O víkendu se týmy po měsíci volna sejdou na upraveném závodním okruhu v Belgii, kde byl položen nový asfalt (zatáčky 2 - 4, 8 a 9) a přibyly čtyři štěrkové zóny. Jde o největší změnu, kterou Spa-Francorchamps prošlo od doby návratu F1.
Povrch by měl být rychlejší a piloti by měli projíždět zatáčkou Eau Rouge stále na plný plyn, i když letos došlo ke zpomalení monopostů. Zajímavou podívanou nabídne také první zatáčka La Source, jež je nově těsně lemována štěrkovou zónou.
Mercedes jde do víkendu s 30bodovou ztrátou na druhé Ferrari, tento náskok chce postupně stahovat: "Do přestávky jsme vstoupili po sérii vydařených závodů a po závodním víkendu, v němž jsme letos zatím nasbírali nejvíce bodů," ohlíží se jeho šéf Toto Wolff.
"I když stále ještě plně nebojujeme o vítězství, tak se blížíme. Proto si musíme udržet tempo a vytvářet tlak. Přestávky byla pro tým důležitá, odpočinul si, strávil čas s rodinami, jejichž podpora je letos neocenitelná," pokračuje šéf Mercedesu, který má po přestávce nasadit velký balík vylepšení.
"Čeká nás intenzivní druhá polovina sezóny s devíti příležitostmi pro zlepšení, učinění pokroku a snad i pro boj o vítězství s Red Bullem a Ferrari," uvádí šéf Stříbrných šípů, které zůstaly u svého konceptu ultra-úzkých bočnic. Postupně zvládly poskakování svého vozu W13, porozuměly jeho chování a očividně jej zrychlily.
"Spa-Francorchamps není třeba představovat. Jde o klasickou trať ze staré školy, dějiště mnoha ikonických okamžiků v historii F1 a neuvěřitelnou výzvu pro auta i jezdce. Těšíme se na návrat na tuto trať, snad letos fanouškům v Belgii předvedeme skvělou show, když budeme zároveň oslavovat 55 let Mercedesu AMG se zábavnými aktivitami," dodává Wolff.
Mercedes ve Velké ceně Belgie získal čtyři vítězství - stejně jako Williams a Red Bull. Na koni by měl být Max Verstappen, který zde ovládl poslední dva závody.
Williams po Monze stojí za Carlosem Sainzem, který projel cílem až na 11. místě, a zdůrazňuje potřebu týmové podpory. Šéf James Vowles věří, že se tým dokáže zlepšit v kvalifikaci a v Baku opět bodovat.
Damon Hill vtipně na adresu Mclarenu poznamenal, že se obává, že by po něm Renault mohl chtít, aby své vítězství na GP Itálie 1993 přenechal Alanu Prostovi. Jeho tehdejší týmový kolega totiž kvůli poruše motoru nedokončil závod a Hill zvítězil.
Šéf týmu Fred Vasseur věří, že Lewis Hamilton se ještě během sezony vrátí na pódiové umístění. Podle něj návrat Britovy radosti a motivace v Monze slibuje, že se sedminásobný mistr světa brzy znovu prosadí mezi nejlepšími.
Podle poradce Red Bullu se Max Verstappen znovu plně zapojil do Formule 1 díky rychlejšímu vozu, možnosti prosazovat vlastní nastavení a přesvědčivé výhře na Monze.
Christian Horner se po vítězství Maxe Verstappena v Monze ozval Martinu Brundlovi, aby ocenil jeho chladnokrevný výkon i práci celého týmu Red Bull.
Šéf Mercedesu Toto Wolff projevil výrazné rozhořčení nad výkonem svého týmu na Velké ceně Itálie. Podle něj výsledky nebyly podle očekávání a ukázaly, že tým má před sebou ještě mnoho práce, než bude konkurenceschopný na nejvyšší úrovni.
Max Verstappen se vyjádřil k týmovým příkazům McLarenu během Velké ceny Itálie. Čtyřnásobný mistr světa zdůraznil, že podobné situace nejsou jeho záležitostí a raději se soustředí na závod.
Na startu Velké ceny Itálie se Lando Norris a Max Verstappen utkali tvrdě o vedení. Norris kritizoval Verstappena za agresivní manévr, který ho donutil vyjet do trávy.
Jezdec Racing Bulls Liam Lawson označil incident s Yukim Tsunodou ve 30. kole v zatáčce č. 4 na Monze za ukázku tvrdého, ale férového závodění. Podle něj šlo o běžný kontakt v rámci souboje, bez jakéhokoli úmyslného zavinění.
Šéf Ferrari Fred Vasseur přiznal, že riskantní strategie overcutu pro Hamiltona během Velké ceny Itálie nevyšla kvůli nečekaně nízké degradaci pneumatik.
Nico Rosberg kritizoval týmovou režii McLarenu z konce Velké ceny Itálie, kdy byl Oscar Piastri požádán, aby pustil před sebe Landa Norrise. Podle něj by měl tým situaci vyjasnit, protože může ovlivnit vnitřní dynamiku i další spolupráci jezdců.
McLaren způsobil pozdvižení na GP Itálie, když tým dočasně vyměnil pozice Norrisovi a Piastrimu po pomalé zastávce Brita. Oba nakonec dojeli na pódiu, ale týmové instrukce ovlivnily konečné pořadí.