Mercedes před letní přestávkou zrychlil svůj vůz a předvedl pár výtečných výkonů. Nyní věří, že ve zbytku sezóny bude moci bojovat s těmi nejlepšími o vítězství ve velkých cenách.
O víkendu se týmy po měsíci volna sejdou na upraveném závodním okruhu v Belgii, kde byl položen nový asfalt (zatáčky 2 - 4, 8 a 9) a přibyly čtyři štěrkové zóny. Jde o největší změnu, kterou Spa-Francorchamps prošlo od doby návratu F1.
Povrch by měl být rychlejší a piloti by měli projíždět zatáčkou Eau Rouge stále na plný plyn, i když letos došlo ke zpomalení monopostů. Zajímavou podívanou nabídne také první zatáčka La Source, jež je nově těsně lemována štěrkovou zónou.
Mercedes jde do víkendu s 30bodovou ztrátou na druhé Ferrari, tento náskok chce postupně stahovat: "Do přestávky jsme vstoupili po sérii vydařených závodů a po závodním víkendu, v němž jsme letos zatím nasbírali nejvíce bodů," ohlíží se jeho šéf Toto Wolff.
"I když stále ještě plně nebojujeme o vítězství, tak se blížíme. Proto si musíme udržet tempo a vytvářet tlak. Přestávky byla pro tým důležitá, odpočinul si, strávil čas s rodinami, jejichž podpora je letos neocenitelná," pokračuje šéf Mercedesu, který má po přestávce nasadit velký balík vylepšení.
"Čeká nás intenzivní druhá polovina sezóny s devíti příležitostmi pro zlepšení, učinění pokroku a snad i pro boj o vítězství s Red Bullem a Ferrari," uvádí šéf Stříbrných šípů, které zůstaly u svého konceptu ultra-úzkých bočnic. Postupně zvládly poskakování svého vozu W13, porozuměly jeho chování a očividně jej zrychlily.
"Spa-Francorchamps není třeba představovat. Jde o klasickou trať ze staré školy, dějiště mnoha ikonických okamžiků v historii F1 a neuvěřitelnou výzvu pro auta i jezdce. Těšíme se na návrat na tuto trať, snad letos fanouškům v Belgii předvedeme skvělou show, když budeme zároveň oslavovat 55 let Mercedesu AMG se zábavnými aktivitami," dodává Wolff.
Mercedes ve Velké ceně Belgie získal čtyři vítězství - stejně jako Williams a Red Bull. Na koni by měl být Max Verstappen, který zde ovládl poslední dva závody.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.