Bývalý pilot Formule 1 Juan Pablo Montoya předpovídá, jak se podle něj bude vyvíjet zbytek sezóny po letní přestávce. Velké zlepšení očekává od Mercedesu, který má na svůj monopost W13 nasadit spoustu novinek.
"Povídá se, že Mercedes pro svá auta chystá velké vylepšení. A pokud k tomu dojde, tak víte, co se stane," popisuje kolumbijský pilot, jenž ve svých 46 letech pořád závodí v americké IMSA sérii sportovních vozů ve třídě LMP2 za stáj DragonSpeed.
"Je to něco, co je fakt skvělé vidět u Mercedesu, že zůstávají u svého konceptu auta. Všichni sledují to, co dokázal Red Bull, a upírají pozornost k tomu, jak Red Bull a Ferrari staví vozy. Mercedes zůstal u svého způsobu práce s autem, což bylo velmi zajímavé," popisuje Montoya.
Red Bull s Maxem Verstappenem mají v šampionátu velký náskok, přesto podle něj nemůže usínat na vavřínech a musí dál pracovat na vývoji svého vozu RB18: "Red Bull se nemůže uspokojit s tím, jak mu to teď dobře jde a jak se věci ubírají jeho směrem."
"Když se podíváte na Budapešť, startovali 10. a nikdo si nemyslel, že vyhrají závod. Ferrari se v závodě mělo bránit Mercedesu, a když si uvědomili co se stalo, tak si říkali: 'Můj Bože, opět nás porazil Red Bull. Jak se to jen mohlo stát?' Sami se dostávají do špatných situací," všímá si Montoya.
I když Ferrari vstoupilo do sezóny s nejrychlejším autem, v závodech se mu tolik nedařilo. Charles Leclerc sice ovládl 7 kvalifikací, ale do cíle dojel jako první pouze dvakrát a jeho týmový kolega Carlos Sainz jen jednou, v Silverstone.
"Ferrari přišlo s nejrychlejším autem a moc dobře ho nevyužilo. Musíte uznat, že udělali spoustu chyb a všichni se diví: 'Dají se dohromady? A až k tomu dojde, budou pořád nejrychlejší?'" táže se pilot, jenž v letech 2001 až 2006 v F1 závodil za Williams a McLaren.
"Pokud pochopí a přijdou na to, co mají dělat, jak na to nahlížet a zlepší své strategie, mohou vyhrát mnoho závodů. Podívejte se na Monako, na poslední závod v Maďarsku - je tolik závodů, kde si řeknete, že to zahazovali jednu příležitost za druhou," pokračuje.
"Podle mě se bojí rozhodovat. A na to opravdu doplácejí," uzavírá Montoya, jenž během své kariéry v F1 vyhrál 13. kvalifikací, 7 velkých cen a nasbíral celkem 307 bodů.
Lando Norris převzal v Taškentu trofej za titul mistra Formule 1 v sezóně 2025. Ceremoniál završil jeho úspěšnou sezonu a oslavil triumf McLarenu v Poháru konstruktérů.
Dosavadní prezident FIA si zajistil další čtyřleté funkční období v čele federace. Pokračuje tak kontinuita vedení jedné z klíčových institucí světového motorsportu.
Odchod Helmuta Marka znamená pro Red Bull i Maxe Verstappena konec klíčové kapitoly moderní éry týmu. Muž, který stál u zrodu týmu současné dominance, zanechává výraznou stopu.
Jack Doohan měl náročný start v Super Formuli a během testů v Suzuce havaroval dva dny po sobě v zatáčce Degner 2. Debut tedy rozhodně neprobíhal podle jeho očekávání.
Lewis Hamilton má za sebou první rok u Ferrari, který se od předsezónních očekávání výrazně lišil. Pro slavného jezdce to byla náročná sezóna, jež ostře kontrastovala s jeho ambiciózním příchodem do Maranella.
Bývalý pilot Formule 1 Ralf Schumacher se vyjádřil k budoucnosti jednoho z jezdců Aston Martinu a otevřeně komentoval jeho postavení v šampionátu.
Yuki Tsunoda pogratuloval Landu Norrisovi k zisku titulu v sezóně 2025. Britský pilot z McLarenu porazil svého týmového kolegu z Red Bullu Maxe Verstappena.
Šéf Ferrari Fred Vasseur se nenechává znepokojit veřejnými komentáři svých jezdců a zdůrazňuje, že jeho hlavním zájmem je práce týmu a příprava na další sezonu.
Lando Norris představil svůj krátký, ale nabitý program zimní přestávky, zahrnující týmové rozbory, odpočinek s rodinou a přáteli a tradiční akce McLarenu.
Helmut Marko po dvou desetiletích v Red Bullu oznámil, že na konci roku tým opustí, přestože měl smlouvu i pro sezonu 2026. Jeho odchod vyvolává otázky o dopadu na Maxe Verstappena a budoucí strategii týmu.
Post-season testy v Abú Zabí jsou u konce, na trati se objevilo 25 jezdců. Společně absolvovali přes 2 500 kol v rámci příprav na sezonu 2025.
Pneumatiky Pirelli pro Formuli 1 budou příští rok vypadat trochu jinak. Změny se týkají hlavně designu a připravují týmům nové možnosti strategie.