Bývalý pilot Formule 1 Juan Pablo Montoya předpovídá, jak se podle něj bude vyvíjet zbytek sezóny po letní přestávce. Velké zlepšení očekává od Mercedesu, který má na svůj monopost W13 nasadit spoustu novinek.
"Povídá se, že Mercedes pro svá auta chystá velké vylepšení. A pokud k tomu dojde, tak víte, co se stane," popisuje kolumbijský pilot, jenž ve svých 46 letech pořád závodí v americké IMSA sérii sportovních vozů ve třídě LMP2 za stáj DragonSpeed.
"Je to něco, co je fakt skvělé vidět u Mercedesu, že zůstávají u svého konceptu auta. Všichni sledují to, co dokázal Red Bull, a upírají pozornost k tomu, jak Red Bull a Ferrari staví vozy. Mercedes zůstal u svého způsobu práce s autem, což bylo velmi zajímavé," popisuje Montoya.
Red Bull s Maxem Verstappenem mají v šampionátu velký náskok, přesto podle něj nemůže usínat na vavřínech a musí dál pracovat na vývoji svého vozu RB18: "Red Bull se nemůže uspokojit s tím, jak mu to teď dobře jde a jak se věci ubírají jeho směrem."
"Když se podíváte na Budapešť, startovali 10. a nikdo si nemyslel, že vyhrají závod. Ferrari se v závodě mělo bránit Mercedesu, a když si uvědomili co se stalo, tak si říkali: 'Můj Bože, opět nás porazil Red Bull. Jak se to jen mohlo stát?' Sami se dostávají do špatných situací," všímá si Montoya.
I když Ferrari vstoupilo do sezóny s nejrychlejším autem, v závodech se mu tolik nedařilo. Charles Leclerc sice ovládl 7 kvalifikací, ale do cíle dojel jako první pouze dvakrát a jeho týmový kolega Carlos Sainz jen jednou, v Silverstone.
"Ferrari přišlo s nejrychlejším autem a moc dobře ho nevyužilo. Musíte uznat, že udělali spoustu chyb a všichni se diví: 'Dají se dohromady? A až k tomu dojde, budou pořád nejrychlejší?'" táže se pilot, jenž v letech 2001 až 2006 v F1 závodil za Williams a McLaren.
"Pokud pochopí a přijdou na to, co mají dělat, jak na to nahlížet a zlepší své strategie, mohou vyhrát mnoho závodů. Podívejte se na Monako, na poslední závod v Maďarsku - je tolik závodů, kde si řeknete, že to zahazovali jednu příležitost za druhou," pokračuje.
"Podle mě se bojí rozhodovat. A na to opravdu doplácejí," uzavírá Montoya, jenž během své kariéry v F1 vyhrál 13. kvalifikací, 7 velkých cen a nasbíral celkem 307 bodů.
Nizozemský jezdec přijímá změny plánované pro rok 2026 s chladnou hlavou a bez emocí. Zatímco jiní vyjadřují nadšení či obavy, on si zachovává odstup a vyčkává, jak se nová pravidla projeví v praxi.
Charles Leclerc je zaskočen tím, že jeho tradičně silné kvalifikace mu v roce 2025 přestaly vycházet. I přes snahu najít příčinu zůstává důvod neúspěchu nejasný.
Andy Cowell potvrdil, že vývoj pohonné jednotky Honda pro sezonu 2026 postupuje dle plánu a testování probíhá jak v Japonsku, tak v britském Silverstonu. Zároveň označil partnerství za klíčový krok k proměně Aston Martinu v plnohodnotný tovární tým.
Liam Lawson připouští, že jezdci Formule 1 často využívají mezer v pravidlech ve svůj prospěch. Zároveň vyzývá k jejich zpřísnění, aby se zvýšila férovost na trati.
Mick Schumacher jedná s týmem Cadillac o své možné návratu do Formule 1 v sezóně 2026. Po období nejistoty a hledání nové příležitosti se zdá, že mladý závodník má reálnou šanci znovu se objevit na startovním roštu díky ambicióznímu projektu nováčka mezi týmy F1.
Odchod Jonathana Wheatleyho z Red Bullu přišel jako velké překvapení, protože ve týmu působil téměř dvě desetiletí na klíčových pozicích. Jeho rozhodnutí odchodu odráželo skryté napětí uvnitř stáje a naznačilo významné personální změny v konkurenčním prostředí formule 1.
Toto Wolff uvedl, že přátelství mezi ním a Lewisem Hamiltonem přestup do Ferrari nijak neovlivnil. Podle něj jejich vztah přesahuje hranice sportovní spolupráce a zůstává pevný i mimo týmové barvy.
Martin Brundle vyjádřil podporu Laurentovi Mekiesovi v jeho nové roli šéfa a výkonného ředitele Red Bullu. Podle něj má Mekies potřebné zkušenosti a autoritu, aby tým úspěšně vedl i v náročném období.
Fernando Alonso upozorňuje na velké výkonnostní rozdíly v poli F1, které podle něj zůstanou až do změny pravidel v roce 2026. Bez revoluce v technických předpisech podle něj nelze očekávat, že se týmy výrazněji srovnají.
Carlos Sainz výrazně ovlivnil kulturu i přístup uvnitř týmu Williams, říká sportovní ředitel Sven Smeets. Podle něj přinesl profesionalitu a technickou preciznost, která motivuje celý tým ke zrychlení vývoje.
Toto Wolff s humorem přiznal, že dodávat motory McLarenu možná nebylo jeho nejchytřejší rozhodnutí. McLaren nyní dominuje, zatímco tým Mercedesu zaostává.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal naplnit očekávání po přesunu do Red Bullu, což vyvolává pochybnosti o jeho budoucnosti ve Formuli 1. Jeho výkonnost zaostává a tlak na japonského jezdce stále roste.