Bývalý pilot Formule 1 Juan Pablo Montoya předpovídá, jak se podle něj bude vyvíjet zbytek sezóny po letní přestávce. Velké zlepšení očekává od Mercedesu, který má na svůj monopost W13 nasadit spoustu novinek.
"Povídá se, že Mercedes pro svá auta chystá velké vylepšení. A pokud k tomu dojde, tak víte, co se stane," popisuje kolumbijský pilot, jenž ve svých 46 letech pořád závodí v americké IMSA sérii sportovních vozů ve třídě LMP2 za stáj DragonSpeed.
"Je to něco, co je fakt skvělé vidět u Mercedesu, že zůstávají u svého konceptu auta. Všichni sledují to, co dokázal Red Bull, a upírají pozornost k tomu, jak Red Bull a Ferrari staví vozy. Mercedes zůstal u svého způsobu práce s autem, což bylo velmi zajímavé," popisuje Montoya.
Red Bull s Maxem Verstappenem mají v šampionátu velký náskok, přesto podle něj nemůže usínat na vavřínech a musí dál pracovat na vývoji svého vozu RB18: "Red Bull se nemůže uspokojit s tím, jak mu to teď dobře jde a jak se věci ubírají jeho směrem."
"Když se podíváte na Budapešť, startovali 10. a nikdo si nemyslel, že vyhrají závod. Ferrari se v závodě mělo bránit Mercedesu, a když si uvědomili co se stalo, tak si říkali: 'Můj Bože, opět nás porazil Red Bull. Jak se to jen mohlo stát?' Sami se dostávají do špatných situací," všímá si Montoya.
I když Ferrari vstoupilo do sezóny s nejrychlejším autem, v závodech se mu tolik nedařilo. Charles Leclerc sice ovládl 7 kvalifikací, ale do cíle dojel jako první pouze dvakrát a jeho týmový kolega Carlos Sainz jen jednou, v Silverstone.
"Ferrari přišlo s nejrychlejším autem a moc dobře ho nevyužilo. Musíte uznat, že udělali spoustu chyb a všichni se diví: 'Dají se dohromady? A až k tomu dojde, budou pořád nejrychlejší?'" táže se pilot, jenž v letech 2001 až 2006 v F1 závodil za Williams a McLaren.
"Pokud pochopí a přijdou na to, co mají dělat, jak na to nahlížet a zlepší své strategie, mohou vyhrát mnoho závodů. Podívejte se na Monako, na poslední závod v Maďarsku - je tolik závodů, kde si řeknete, že to zahazovali jednu příležitost za druhou," pokračuje.
"Podle mě se bojí rozhodovat. A na to opravdu doplácejí," uzavírá Montoya, jenž během své kariéry v F1 vyhrál 13. kvalifikací, 7 velkých cen a nasbíral celkem 307 bodů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.