Aston Martin byl po nasazení nových bočnic kritizován za to, že okopíroval řešení Red Bullu, což jeho šéfa Mika Kracka rozladilo. I když se tým stále okupuje poslední příčky a na výsledcích to není moc vidět, tak nové díly podle něj fungují a vůz AMR22 se zlepšil.
Britská stáj přivezla rozsáhlejší balík vylepšení do Španělska. Upravené bočnice nápadně připomínaly Red Bull, její vedení však nařčení z nelegálního kopírování cizího duševního vlastnictví odmítlo, FIA v tomto žádný prohřešek neshledala.
"Letos jsme byli neprávem obvinění z kopírování," reaguje šéf týmu, který nedávno (ještě jako Racing Point) nechvalně proslul nelegálním kopírováním konkurenčního Mercedesu. Týmu za to byla v sezóně 2020 udělena vysoká pokuta (5 mil. Kč) a odečteny mistrovské body (15) - tehdy totiž nepoužil pouze fotografie, ale také CAD data soupeře.
Poté obrací pozornost na jejich řešení, které podle něj po letní přestávce okopírují soupeři: "Nové zadní křídlo, které jsme přivezl do Maďarska, podtrhuje naši schopnost inovovat a vypálit rybník konkurenci tím, že přijdeme s nápady, na které naši soupeři nepřišli."
Poté Krack reaguje na výtku, že i přes nasazení mnoha novinek auto moc nezrychlilo a jeho piloti mají stále problémy s postupem z úvodních částí kvalifikací.
"Každý tým nasazuje vylepšení a u nás tomu není jinak. Auto jsme v první části sezóny hodně upravili, ale všechno je relativní. Lidé předpokládají, že vylepšení nefungují, protože jsme se neposunuli v soutěžní pořadí. Ale vylepšení fungují!" ujišťuje šéf Aston Martinu.
"Jen ne dostatečně na to, abychom dostihli ostatní. Zastírá to množství práce, které jsme tomu v továrně a na trati věnovali, abychom je nasadili na vůz. Lidé si neuvědomují, kolik úsilí je spojeno s návrhem a výrobou těchto dílů a s vysokou intenzitou práce, kterou děláme," vysvětluje Krack.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.