Po letech neochvějné dominance přišla po úpravě pravidel změna. Rok 2022 bude od roku 2014 patrně tím prvním, kdy Mercedes nezíská titul mezi konstruktéry. Stříbrné šípy však ještě mohou zabojovat o jednotlivá vítězství v závodech.
Na jejich získání má stále ještě mistrovská stáj polovinu sezony. V té první na nejvyšší příčce piloti Mercedesu nestanuli. Na druhou stranu je třeba zmínit, že v posledních závodech před letní přestávkou měla forma stáje jednoznačně vzrůstající trend. Důkazem byly především závody ve Francii a Maďarsku, kde Stříbrné šípy slavily dvojité pódium.
Na začátku ročníku něco naprosto nepředstavitelného. Jen si vzpomeňme na první závody sezony 2022, ve kterých se Mercedes vyloženě trápil. Jeho vůz byl aerodynamicky citlivý a navíc trpěl poskakováním. V tu chvíli by si nejspíš nikdo nevsadil na to, že v polovině sezony budou Stříbrné šípy ve hře o druhou příčku mezi konstruktéry.
Jedna ze zásadních otázek před druhou částí letošního šampionátu také je, jestli Mercedes získá ve zbylých závodech letošní sezony alespoň jedno vítězství. Bývalý pilot Jean Alesi takovému scénáři příliš nevěří. „Nemyslím si, že letos dokáží za normálních okolností vyhrát závod. Z vlastních zkušeností vím, že když má nový vůz hned od počátku problémy, jen tak se jich nezbavíte. Musíte se uchýlit ke kompromisům a ty ve Formuli 1 nabízí vždy jen částečné řešení," říká Francouz.
Alesi však oceňuje způsob, jakým se Mercedes dokázal vrátit do hry. „Když v Bahrajnu představili vůz s radikálními bočnicemi, říkal jsem si, že mají něco mimořádného. Ale s každým dalším kolem bylo jasnější, že to auto na to prostě nemá, Docela jsem trpěl, když jsem viděl Hamiltona řídit takhle pomalé auto. Ale jejich schopnost zlepšovat se je fantastická."
Honda Racing poprvé poodhalila zvukovou identitu své pohonné jednotky pro Formuli 1 od roku 2026. Krátká zvuková ukázka nabízí autentický náhled na to, jaký projev budou mít monoposty nové generace
Lando Norris převzal v Taškentu trofej za titul mistra Formule 1 v sezóně 2025. Ceremoniál završil jeho úspěšnou sezonu a oslavil triumf McLarenu v Poháru konstruktérů.
Dosavadní prezident FIA si zajistil další čtyřleté funkční období v čele federace. Pokračuje tak kontinuita vedení jedné z klíčových institucí světového motorsportu.
Odchod Helmuta Marka znamená pro Red Bull i Maxe Verstappena konec klíčové kapitoly moderní éry týmu. Muž, který stál u zrodu týmu současné dominance, zanechává výraznou stopu.
Jack Doohan měl náročný start v Super Formuli a během testů v Suzuce havaroval dva dny po sobě v zatáčce Degner 2. Debut tedy rozhodně neprobíhal podle jeho očekávání.
Lewis Hamilton má za sebou první rok u Ferrari, který se od předsezónních očekávání výrazně lišil. Pro slavného jezdce to byla náročná sezóna, jež ostře kontrastovala s jeho ambiciózním příchodem do Maranella.
Bývalý pilot Formule 1 Ralf Schumacher se vyjádřil k budoucnosti jednoho z jezdců Aston Martinu a otevřeně komentoval jeho postavení v šampionátu.
Yuki Tsunoda pogratuloval Landu Norrisovi k zisku titulu v sezóně 2025. Britský pilot z McLarenu porazil svého týmového kolegu z Red Bullu Maxe Verstappena.
Šéf Ferrari Fred Vasseur se nenechává znepokojit veřejnými komentáři svých jezdců a zdůrazňuje, že jeho hlavním zájmem je práce týmu a příprava na další sezonu.
Lando Norris představil svůj krátký, ale nabitý program zimní přestávky, zahrnující týmové rozbory, odpočinek s rodinou a přáteli a tradiční akce McLarenu.
Helmut Marko po dvou desetiletích v Red Bullu oznámil, že na konci roku tým opustí, přestože měl smlouvu i pro sezonu 2026. Jeho odchod vyvolává otázky o dopadu na Maxe Verstappena a budoucí strategii týmu.
Post-season testy v Abú Zabí jsou u konce, na trati se objevilo 25 jezdců. Společně absolvovali přes 2 500 kol v rámci příprav na sezonu 2025.