Po letech neochvějné dominance přišla po úpravě pravidel změna. Rok 2022 bude od roku 2014 patrně tím prvním, kdy Mercedes nezíská titul mezi konstruktéry. Stříbrné šípy však ještě mohou zabojovat o jednotlivá vítězství v závodech.
Na jejich získání má stále ještě mistrovská stáj polovinu sezony. V té první na nejvyšší příčce piloti Mercedesu nestanuli. Na druhou stranu je třeba zmínit, že v posledních závodech před letní přestávkou měla forma stáje jednoznačně vzrůstající trend. Důkazem byly především závody ve Francii a Maďarsku, kde Stříbrné šípy slavily dvojité pódium.
Na začátku ročníku něco naprosto nepředstavitelného. Jen si vzpomeňme na první závody sezony 2022, ve kterých se Mercedes vyloženě trápil. Jeho vůz byl aerodynamicky citlivý a navíc trpěl poskakováním. V tu chvíli by si nejspíš nikdo nevsadil na to, že v polovině sezony budou Stříbrné šípy ve hře o druhou příčku mezi konstruktéry.
Jedna ze zásadních otázek před druhou částí letošního šampionátu také je, jestli Mercedes získá ve zbylých závodech letošní sezony alespoň jedno vítězství. Bývalý pilot Jean Alesi takovému scénáři příliš nevěří. „Nemyslím si, že letos dokáží za normálních okolností vyhrát závod. Z vlastních zkušeností vím, že když má nový vůz hned od počátku problémy, jen tak se jich nezbavíte. Musíte se uchýlit ke kompromisům a ty ve Formuli 1 nabízí vždy jen částečné řešení," říká Francouz.
Alesi však oceňuje způsob, jakým se Mercedes dokázal vrátit do hry. „Když v Bahrajnu představili vůz s radikálními bočnicemi, říkal jsem si, že mají něco mimořádného. Ale s každým dalším kolem bylo jasnější, že to auto na to prostě nemá, Docela jsem trpěl, když jsem viděl Hamiltona řídit takhle pomalé auto. Ale jejich schopnost zlepšovat se je fantastická."
Christian Horner se po vítězství Maxe Verstappena v Monze ozval Martinu Brundlovi, aby ocenil jeho chladnokrevný výkon i práci celého týmu Red Bull.
Šéf Mercedesu Toto Wolff projevil výrazné rozhořčení nad výkonem svého týmu na Velké ceně Itálie. Podle něj výsledky nebyly podle očekávání a ukázaly, že tým má před sebou ještě mnoho práce, než bude konkurenceschopný na nejvyšší úrovni.
Max Verstappen se vyjádřil k týmovým příkazům McLarenu během Velké ceny Itálie. Čtyřnásobný mistr světa zdůraznil, že podobné situace nejsou jeho záležitostí a raději se soustředí na závod.
Na startu Velké ceny Itálie se Lando Norris a Max Verstappen utkali tvrdě o vedení. Norris kritizoval Verstappena za agresivní manévr, který ho donutil vyjet do trávy.
Jezdec Racing Bulls Liam Lawson označil incident s Yukim Tsunodou ve 30. kole v zatáčce č. 4 na Monze za ukázku tvrdého, ale férového závodění. Podle něj šlo o běžný kontakt v rámci souboje, bez jakéhokoli úmyslného zavinění.
Šéf Ferrari Fred Vasseur přiznal, že riskantní strategie overcutu pro Hamiltona během Velké ceny Itálie nevyšla kvůli nečekaně nízké degradaci pneumatik.
Nico Rosberg kritizoval týmovou režii McLarenu z konce Velké ceny Itálie, kdy byl Oscar Piastri požádán, aby pustil před sebe Landa Norrise. Podle něj by měl tým situaci vyjasnit, protože může ovlivnit vnitřní dynamiku i další spolupráci jezdců.
McLaren způsobil pozdvižení na GP Itálie, když tým dočasně vyměnil pozice Norrisovi a Piastrimu po pomalé zastávce Brita. Oba nakonec dojeli na pódiu, ale týmové instrukce ovlivnily konečné pořadí.
Charles Leclerc dojel v Monze čtvrtý a přiznal, že Ferrari bude muset letos hledat vítězství v jiných závodech. Jeho hlavní naděje jsou Baku, Singapur a Las Vegas.
Po krátkém souboji s Landem Norrisem o vedení v úvodu Velké ceny Itálie převzal Max Verstappen vedení a bez větších potíží si dojel pro své třetí vítězství letošní sezony.
Kimi Antonelli prolomil svou kletbu z Monzy a po napínavé, ale čisté kvalifikaci se posunul na šestou pozici na startu díky Hamiltonovu trestu. Mladý Ital ukázal, že dokáže udržet nervy na uzdě a zvládnout tlak na legendární italské trati.
Fernando Alonso přiznal, že osmá pozice na startu v Monze je pro Aston Martin poněkud lichotivá a realisticky očekává, že se v neděli během závodu propadne zpět.