Po letech neochvějné dominance přišla po úpravě pravidel změna. Rok 2022 bude od roku 2014 patrně tím prvním, kdy Mercedes nezíská titul mezi konstruktéry. Stříbrné šípy však ještě mohou zabojovat o jednotlivá vítězství v závodech.
Na jejich získání má stále ještě mistrovská stáj polovinu sezony. V té první na nejvyšší příčce piloti Mercedesu nestanuli. Na druhou stranu je třeba zmínit, že v posledních závodech před letní přestávkou měla forma stáje jednoznačně vzrůstající trend. Důkazem byly především závody ve Francii a Maďarsku, kde Stříbrné šípy slavily dvojité pódium.
Na začátku ročníku něco naprosto nepředstavitelného. Jen si vzpomeňme na první závody sezony 2022, ve kterých se Mercedes vyloženě trápil. Jeho vůz byl aerodynamicky citlivý a navíc trpěl poskakováním. V tu chvíli by si nejspíš nikdo nevsadil na to, že v polovině sezony budou Stříbrné šípy ve hře o druhou příčku mezi konstruktéry.
Jedna ze zásadních otázek před druhou částí letošního šampionátu také je, jestli Mercedes získá ve zbylých závodech letošní sezony alespoň jedno vítězství. Bývalý pilot Jean Alesi takovému scénáři příliš nevěří. „Nemyslím si, že letos dokáží za normálních okolností vyhrát závod. Z vlastních zkušeností vím, že když má nový vůz hned od počátku problémy, jen tak se jich nezbavíte. Musíte se uchýlit ke kompromisům a ty ve Formuli 1 nabízí vždy jen částečné řešení," říká Francouz.
Alesi však oceňuje způsob, jakým se Mercedes dokázal vrátit do hry. „Když v Bahrajnu představili vůz s radikálními bočnicemi, říkal jsem si, že mají něco mimořádného. Ale s každým dalším kolem bylo jasnější, že to auto na to prostě nemá, Docela jsem trpěl, když jsem viděl Hamiltona řídit takhle pomalé auto. Ale jejich schopnost zlepšovat se je fantastická."
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.
Po závodě v Bahrajnu měl Lewis Hamilton konečně důvod k optimismu. Jeho vyjádření zněla výrazně povzbudivěji než po předchozích Grand Prix v Japonsku a Číně, kde se potýkal s frustrací a zklamáním.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.