Felipe Massa zná Mattiu Binotta dlouho Co mu po první polovině sezony radí?
Ferrari postavilo pro letošní sezonu nepochybně velmi rychlý vůz. Jenže výsledky tomu tak úplně neodpovídají. Stáj z Maranella sice dokázala vyhrát několik závodů, ovšem rozpaky převládají. Není pochyb, že Scuderia nedokázala využít plný potenciál svého balíku.
Roli hraje několik faktorů. Především spolehlivost... S tou jsou u Ferrari na nože. Především výdrž pohonných jednotek není taková, jaká by měla být. Doplatili na to už oba jezdci, kteří museli v jednom případě startovat ze zadních pozic kvůli překročení povoleného počtu komponent. Ani strategie nemá Ferrari dvakrát dobré. Stačí si vzpomenout na totálně zpackaný závod v Monaku, kde Italové v tomto ohledu naprosto selhali.
„Musí udělat změny. To je nevyhnutelné. V opačném případě na to všechno může sám doplatit," radí Binottovi bývalý pilot Ferrari Felipe Massa, který zažil v Maranellu éru respektovaného Jeana Todta. Brazilec rovněž dobře zná Binotta samotného.
„Vypracoval se. Je to člověk, který opravdu rozumí technické stránce monopostu. Začínal jako motorový inženýr. Poté se stal šéfem motorového oddělení, technickým ředitelem a nakonec šéfem týmu. Abych byl upřímný, je to i dobrý chlap. Dobře si na něj vzpomínám. Je to velký profík. Pracovali jsme spolu dlouho. Jak už jsem ale řekl, tak ve Ferrari musí udělat změny. Rozhodnutí potřebují dělat s větším klidem, protože některé chyby ze začátku sezony neustále opakují. Měli by si udělat zpětnou analýzu a přehodnotit některé postupy," dodává Felipe Massa.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.
Martin Brundle naznačil, že v Red Bullu zřejmě nastane čas na zásadní interní diskuse. Po nepřesvědčivém začátku sezony podle něj tým čekají „vážné rozhovory“, které by mohly odhalit hlubší problémy uvnitř úspěšné stáje.
George Russell označil druhé místo v Bahrajnu za důkaz, že Mercedes zvládá i podmínky, které mu dříve nesedly, ale šance na titul podle něj zůstávají malé.
Na začátku kariéry čelil Lewis Hamilton kritice za svůj styl oblékání, dnes je z něj módní ikona paddocku. Každý víkend ve Formuli 1 využívá jako přehlídkové molo a bez ostychu ukazuje svůj cit pro módu i originalitu.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur nehodil Lewise Hamiltona přes palubu. Po slabé kvalifikaci v Bahrajnu mu nabídl podporu a povzbuzení.
Carlos Sainz zažil po slibném začátku v Bahrajnu náročný závod. Po nejlepší kvalifikaci ve službách Williamsu, kde si vybojoval osmou příčku, se během neděle potýkal s nepříznivým vývojem a různými komplikacemi, které mu znemožnily proměnit solidní start v výraznější výsledek.
Lewis Hamilton si z Bahrajnu odvezl dosud nejlepší výsledek ve službách Ferrari. Po startu z devátého místa dojel pátý a sám přiznal, že konečně zjistil, jak dostat ze svého monopostu maximum. "Začíná to dávat smysl," vzkázal po závodě spokojený britský šampion.
Šéf Red Bullu Christian Horner vysvětlil, že za problémy při zastávkách v boxech v Bahrajnu mohl vadný kabelový svazek v boxovém vybavení. Ten způsobil poruchu semaforu, což tým připravilo o cenné sekundy.
Max Verstappen vyjádřil zklamání nad výkonem Red Bullu ve Velké ceně Bahrajnu, kde skončil na šesté pozici, a přiznal, že tým aktuálně nemá na boj o titul. Kvůli technickým problémům a špatnému tempu auta se objevily spekulace o možné změně týmu na konci sezóny.