Felipe Massa zná Mattiu Binotta dlouho Co mu po první polovině sezony radí?
Ferrari postavilo pro letošní sezonu nepochybně velmi rychlý vůz. Jenže výsledky tomu tak úplně neodpovídají. Stáj z Maranella sice dokázala vyhrát několik závodů, ovšem rozpaky převládají. Není pochyb, že Scuderia nedokázala využít plný potenciál svého balíku.
Roli hraje několik faktorů. Především spolehlivost... S tou jsou u Ferrari na nože. Především výdrž pohonných jednotek není taková, jaká by měla být. Doplatili na to už oba jezdci, kteří museli v jednom případě startovat ze zadních pozic kvůli překročení povoleného počtu komponent. Ani strategie nemá Ferrari dvakrát dobré. Stačí si vzpomenout na totálně zpackaný závod v Monaku, kde Italové v tomto ohledu naprosto selhali.
„Musí udělat změny. To je nevyhnutelné. V opačném případě na to všechno může sám doplatit," radí Binottovi bývalý pilot Ferrari Felipe Massa, který zažil v Maranellu éru respektovaného Jeana Todta. Brazilec rovněž dobře zná Binotta samotného.
„Vypracoval se. Je to člověk, který opravdu rozumí technické stránce monopostu. Začínal jako motorový inženýr. Poté se stal šéfem motorového oddělení, technickým ředitelem a nakonec šéfem týmu. Abych byl upřímný, je to i dobrý chlap. Dobře si na něj vzpomínám. Je to velký profík. Pracovali jsme spolu dlouho. Jak už jsem ale řekl, tak ve Ferrari musí udělat změny. Rozhodnutí potřebují dělat s větším klidem, protože některé chyby ze začátku sezony neustále opakují. Měli by si udělat zpětnou analýzu a přehodnotit některé postupy," dodává Felipe Massa.
Šéf týmu Audi ve Formuli 1 Mattia Binotto naznačil, že jeho jezdci si pomalu zvykají na nové podmínky pro sezonu 2026 a začínají je objevovat z nové perspektivy.
Helmut Marko připustil, že tým čelí výzvám, které mohou ovlivnit šance Maxe Verstappena v závěru sezony. Podle něj se některé problémy začaly objevovat po závodě v Imole.
Člen týmu Racing Bulls byl během Velké ceny Brazílie zachycen, jak povzbuzuje fanoušky k bučení na Landa Norrise.
Cadillac se tento týden konečně představuje na závodní dráze, když Sergio Pérez usedá do dva roky starého Ferrari na okruhu v Imole.
Audi odhalilo koncept R26, který naznačuje podobu jejich vozu pro vstup do Formule 1 v roce 2026. Značka zároveň stanovila pětiletý cíl.
Sergio Pérez hovoří o svých očekáváních a plánech s novým týmem Cadillac, přičemž sdílel svůj pohled na nadcházející sezónu a výzvy, které ho čekají.
Red Bull opět upoutal pozornost na Velké ceně São Paula, když Max Verstappen nastoupil do závodu s novou pohonnou jednotkou a dokázal se výrazně posunout vpřed. McLaren nyní zvažuje, jak takové změny mohou ovlivnit dodržování pravidel F1 ohledně rozpočtového stropu
Prezident Ferrari John Elkann v pondělí vydal prohlášení, které vyvolalo celosvětovou pozornost. Jeho slova naznačila nespokojenost s výkonem týmu a vyvolala spekulace o možných změnách uvnitř stáje.
Toto Wolff údajně vede pokročilá jednání o prodeji menší části svého 33% podílu ve stáji Mercedes F1. Změna by mohla ovlivnit současnou vlastnickou strukturu týmu.
Brazilský závodník prožil v Sao Paulu dramatický víkend, který vyvrcholil havárií a předčasným odstoupením z domácího závodu. Nehoda negativně ovlivnila jeho bodový zisk a přinesla další komplikace v průběhu sezony.
Lewis Hamilton se po komentářích prezidenta Ferrari Johna Elkanna obrátil na sociální sítě, aby sdílel svůj pohled na situaci a přinesl širší kontext.
Ralf Schumacher uvedl, že Jos Verstappen mu v soukromí přiznal, jak náročné je pro tým optimalizovat vůz a jeho pneumatiky. Podle jeho slov jde stále o složitý proces, který vyžaduje další práci a ladění.