Šéf Alpine Otmar Szafnauer věří, že si ve zbytku sezóny udrží dobré vztahy s Fernandem Alonsem, který nedávno oznámil překvapivý odchod k Aston Martinu.
Španěl tým šokoval v pondělí po Velké ceně Maďarska, když ohlásil svůj konec ve francouzském týmu, který přitom očekával prodloužení spolupráce. Szafnauer se o novince dozvěděl až z tiskového prohlášení Aston Martinu, Fernando mu předtím nic neřekl.
I přesto však věří, že Alonso za ně bude naplno bojovat i po letní přestávce: "Nemám absolutně žádné starosti o zbytek sezóny. Naše cíle jsou zcela zřejmé: chceme v šampionátu konstruktérů skončit alespoň čtvrtí. Třetí místo je podle mě příliš daleko."
"Fernando si to taky uvědomuje. Je profesionálem. Je závodníkem. Jakmile si nasadí tu helmu, víte to stejně dobře jako já, že chce dokázat to nejlepší, nemůže-li vyhrát," popisuje šéf Alpine, které má v šampionátu na čtvrtém místě hubený náskok čtyř bodů před McLarenem.
"Když je v závodním voze, tak nemá na mysli nic jiného, než skončit co nejvýše to je v závodě v šampionátu možné. A stále má tu vnitřní sílu, která jej žene vpřed. Kvůli tomu je tady. Já jsem stejný," uvádí Szafnauer.
Jejich vůz A522 se podle něj během sezóny neustále zlepšuje, což Alonsově motivaci pomůže: "Chci dosahovat maximum, které můžeme. A obzvlášť letos naše vylepšení pořád přicházejí velmi rychle. Chystáme další balík novinek pro Spa a auto budeme dále vylepšovat až do konce roku. Fernando to taky chápe. S Estebanem budou tvrdě pracovat na maximalizaci výkonnosti týmu. O tom nemám pochyb."
Jak se povede Alonsovi v týmu, který po dlouholetém působení nedávno opustil, to si netroufá odhadnout: "On je skvělým jezdcem, patří k těm nejlepším, se kterými jsem spolupracovat. Stále závodí na velmi vysoké úrovni. Je rychlý a za náročných podmínek, kdy opravdu vycházejí na povrch schopnosti jezdce, je ještě lepší."
"Jestli to bude pokračovat další tři roky, tak to bude pro Aston a Fernanda skvělé. Nevím, kdy to vyprchá. Z pracovního vztahu to nedokážu předpovědět, protože do úvahy byste museli vzít tolik faktorů, abyste mohli říct, jak to dopadne. Uvidíme," dodává Szafnauer.
Kompresní poměr u motorů Mercedesu a Red Bullu pro sezonu 2026 se stal předmětem diskuzí v paddocku Formule 1. Ve skutečnosti ale nejde jen o čísla, nýbrž o širší technické souvislosti nové motorové éry.
George Russell tvrdí, že nejistota ohledně jeho budoucnosti u Mercedesu v první polovině sezony F1 2025 ho nijak nerozptylovala. Dokázal se plně soustředit na své závodní výkony.
Fernando Alonso vstupuje do nové sezony Formule 1 s týmem Aston Martin s jasným cílem být připraven na nadcházející výzvy. Úvod sezony slibuje dynamiku, přesto Alonso zůstává klidný a optimistický.
Pierre Gasly se ohlíží za napjatou rivalitou s Estebanem Oconem, která postupně přerostla z čistě týmového soupeření v osobní rozkol. Podle francouzského jezdce zanechala jejich společná minulost výraznější stopy, než se navenek zdálo.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.