Šéf Alpine Otmar Szafnauer věří, že si ve zbytku sezóny udrží dobré vztahy s Fernandem Alonsem, který nedávno oznámil překvapivý odchod k Aston Martinu.
Španěl tým šokoval v pondělí po Velké ceně Maďarska, když ohlásil svůj konec ve francouzském týmu, který přitom očekával prodloužení spolupráce. Szafnauer se o novince dozvěděl až z tiskového prohlášení Aston Martinu, Fernando mu předtím nic neřekl.
I přesto však věří, že Alonso za ně bude naplno bojovat i po letní přestávce: "Nemám absolutně žádné starosti o zbytek sezóny. Naše cíle jsou zcela zřejmé: chceme v šampionátu konstruktérů skončit alespoň čtvrtí. Třetí místo je podle mě příliš daleko."
"Fernando si to taky uvědomuje. Je profesionálem. Je závodníkem. Jakmile si nasadí tu helmu, víte to stejně dobře jako já, že chce dokázat to nejlepší, nemůže-li vyhrát," popisuje šéf Alpine, které má v šampionátu na čtvrtém místě hubený náskok čtyř bodů před McLarenem.
"Když je v závodním voze, tak nemá na mysli nic jiného, než skončit co nejvýše to je v závodě v šampionátu možné. A stále má tu vnitřní sílu, která jej žene vpřed. Kvůli tomu je tady. Já jsem stejný," uvádí Szafnauer.
Jejich vůz A522 se podle něj během sezóny neustále zlepšuje, což Alonsově motivaci pomůže: "Chci dosahovat maximum, které můžeme. A obzvlášť letos naše vylepšení pořád přicházejí velmi rychle. Chystáme další balík novinek pro Spa a auto budeme dále vylepšovat až do konce roku. Fernando to taky chápe. S Estebanem budou tvrdě pracovat na maximalizaci výkonnosti týmu. O tom nemám pochyb."
Jak se povede Alonsovi v týmu, který po dlouholetém působení nedávno opustil, to si netroufá odhadnout: "On je skvělým jezdcem, patří k těm nejlepším, se kterými jsem spolupracovat. Stále závodí na velmi vysoké úrovni. Je rychlý a za náročných podmínek, kdy opravdu vycházejí na povrch schopnosti jezdce, je ještě lepší."
"Jestli to bude pokračovat další tři roky, tak to bude pro Aston a Fernanda skvělé. Nevím, kdy to vyprchá. Z pracovního vztahu to nedokážu předpovědět, protože do úvahy byste museli vzít tolik faktorů, abyste mohli říct, jak to dopadne. Uvidíme," dodává Szafnauer.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.