Šéf Alpine Otmar Szafnauer věří, že si ve zbytku sezóny udrží dobré vztahy s Fernandem Alonsem, který nedávno oznámil překvapivý odchod k Aston Martinu.
Španěl tým šokoval v pondělí po Velké ceně Maďarska, když ohlásil svůj konec ve francouzském týmu, který přitom očekával prodloužení spolupráce. Szafnauer se o novince dozvěděl až z tiskového prohlášení Aston Martinu, Fernando mu předtím nic neřekl.
I přesto však věří, že Alonso za ně bude naplno bojovat i po letní přestávce: "Nemám absolutně žádné starosti o zbytek sezóny. Naše cíle jsou zcela zřejmé: chceme v šampionátu konstruktérů skončit alespoň čtvrtí. Třetí místo je podle mě příliš daleko."
"Fernando si to taky uvědomuje. Je profesionálem. Je závodníkem. Jakmile si nasadí tu helmu, víte to stejně dobře jako já, že chce dokázat to nejlepší, nemůže-li vyhrát," popisuje šéf Alpine, které má v šampionátu na čtvrtém místě hubený náskok čtyř bodů před McLarenem.
"Když je v závodním voze, tak nemá na mysli nic jiného, než skončit co nejvýše to je v závodě v šampionátu možné. A stále má tu vnitřní sílu, která jej žene vpřed. Kvůli tomu je tady. Já jsem stejný," uvádí Szafnauer.
Jejich vůz A522 se podle něj během sezóny neustále zlepšuje, což Alonsově motivaci pomůže: "Chci dosahovat maximum, které můžeme. A obzvlášť letos naše vylepšení pořád přicházejí velmi rychle. Chystáme další balík novinek pro Spa a auto budeme dále vylepšovat až do konce roku. Fernando to taky chápe. S Estebanem budou tvrdě pracovat na maximalizaci výkonnosti týmu. O tom nemám pochyb."
Jak se povede Alonsovi v týmu, který po dlouholetém působení nedávno opustil, to si netroufá odhadnout: "On je skvělým jezdcem, patří k těm nejlepším, se kterými jsem spolupracovat. Stále závodí na velmi vysoké úrovni. Je rychlý a za náročných podmínek, kdy opravdu vycházejí na povrch schopnosti jezdce, je ještě lepší."
"Jestli to bude pokračovat další tři roky, tak to bude pro Aston a Fernanda skvělé. Nevím, kdy to vyprchá. Z pracovního vztahu to nedokážu předpovědět, protože do úvahy byste museli vzít tolik faktorů, abyste mohli říct, jak to dopadne. Uvidíme," dodává Szafnauer.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.