Lando Norris letos odvádí s McLarenem MCL36 velmi dobrou práci, když si jej dokázal přizpůsobit svému stylu. Po první části sezóny by si nicméně přál, aby se svým týmem měl podobný problém jako Mercedes, který se v závodech hodně zlepšil.
"V žádném případě podle mě nemůžete říct, že je auto postaveno na mě," popisuje Norris, který se s letošním monopostem MCL36 pere mnohem méně než jeho týmový kolega Daniel Ricciardo. A je to vidět i na nasbíraných bodech: Lando 76, Daniel pouze 19.
Avšak i mladý Brit si na odlišné vlastnosti letošního McLarenu musel zvykat: "Od auta chci něco opačného, než mi v daný okamžik dává. A ano - řekl bych, že auto, které teď mám, rozhodně není tím, které bych chtěl pro svůj jezdecký styl. Vůbec mi nesedí!"
"Není to špatné, zkrátka si na to musíte zvyknout. Proto cítím, že letos odvádím celkem slušnou práci, když jsem se přizpůsobil něčemu, co není úplně takové, jako bych si přál. Jde o jednu věc, ve kterých jsem se v posledních letech zlepšil," popisuje Norris.
Po podpisu smlouvy s McLarenem do konce roku 2025 prozradil, že by měl rád trochu větší slovo ve vývoji vozu, aby mu v budoucnu více seděl: "Říkám svůj názor. To, co cítím, mi pomůže jezdit s vozem rychleji. Někdy je to odlišné od toho, jak to vnímá Daniel. Obecně se ale shodujeme v tom, co je třeba na balíku zlepšit."
"Nerad toho moc namluvím, protože všichni mají svou práci a všichni jsou ve svých oborech profesionálové. Když dám najevo trochu svůj názor a věřím si v tom, vždycky to pomáhá," pokračuje 22letý rodák z Bristolu, jemuž se letos daří o něco více v kvalifikacích než v samotných závodech.
Mít tak problém jako Mercedes!Dostává v sobotu z vozu více, než na co MCL36 má? "Neřekl bych více, protože podle mě dosahujete jen to, co je v daný den možné." McLarenu se více daří o sobotách, naproti tomu Mercedes obvykle září spíše v neděli odpoledne, jak to ukázal naposledy ve Francii a v Maďarsku, kde skončil s oběma vozy na pódiu.
"Pole je vždy vyrovnanější v sobotu než v neděli. Platí to zřejmě pro všechny. Viděli jste, jak se Mercedes ve Francii trápil v sobotu, a potom to bylo: 'Ó, co se to stalo? Druzí a třetí v závodě?' Chtěl bych, abychom měli takový problém!" usmívá se Norris.
"Auta se zkrátka chovají odlišně, a je zřejmé, že lidé podávají odlišné výkony v různé dny a jsou citlivější na povětrnostní a podobné podmínky v různou dobu. Je patrnější než v několika posledních letech," pokračuje pilot McLarenu, jenž se stále snaží pochopit své potíže se závodním tempem.
"V neděli cítíte, že nemáte úplně to stejné auto. Stále se tomu všemu snažíme porozumět a přesně zjistit, proč v sobotu dokážeme odvést lepší práci než v neděli. Když v kvalifikaci dokážeme bojovat se špičkovými týmy, tak nemůžeme jednoduše spoléhat na to, že v závodě zkrátka zrychlíme. Musíme se v těchto věcech zlepšit," uzavírá Norris.
Williams po Monze stojí za Carlosem Sainzem, který projel cílem až na 11. místě, a zdůrazňuje potřebu týmové podpory. Šéf James Vowles věří, že se tým dokáže zlepšit v kvalifikaci a v Baku opět bodovat.
Damon Hill vtipně na adresu Mclarenu poznamenal, že se obává, že by po něm Renault mohl chtít, aby své vítězství na GP Itálie 1993 přenechal Alanu Prostovi. Jeho tehdejší týmový kolega totiž kvůli poruše motoru nedokončil závod a Hill zvítězil.
Šéf týmu Fred Vasseur věří, že Lewis Hamilton se ještě během sezony vrátí na pódiové umístění. Podle něj návrat Britovy radosti a motivace v Monze slibuje, že se sedminásobný mistr světa brzy znovu prosadí mezi nejlepšími.
Podle poradce Red Bullu se Max Verstappen znovu plně zapojil do Formule 1 díky rychlejšímu vozu, možnosti prosazovat vlastní nastavení a přesvědčivé výhře na Monze.
Christian Horner se po vítězství Maxe Verstappena v Monze ozval Martinu Brundlovi, aby ocenil jeho chladnokrevný výkon i práci celého týmu Red Bull.
Šéf Mercedesu Toto Wolff projevil výrazné rozhořčení nad výkonem svého týmu na Velké ceně Itálie. Podle něj výsledky nebyly podle očekávání a ukázaly, že tým má před sebou ještě mnoho práce, než bude konkurenceschopný na nejvyšší úrovni.
Max Verstappen se vyjádřil k týmovým příkazům McLarenu během Velké ceny Itálie. Čtyřnásobný mistr světa zdůraznil, že podobné situace nejsou jeho záležitostí a raději se soustředí na závod.
Na startu Velké ceny Itálie se Lando Norris a Max Verstappen utkali tvrdě o vedení. Norris kritizoval Verstappena za agresivní manévr, který ho donutil vyjet do trávy.
Jezdec Racing Bulls Liam Lawson označil incident s Yukim Tsunodou ve 30. kole v zatáčce č. 4 na Monze za ukázku tvrdého, ale férového závodění. Podle něj šlo o běžný kontakt v rámci souboje, bez jakéhokoli úmyslného zavinění.
Šéf Ferrari Fred Vasseur přiznal, že riskantní strategie overcutu pro Hamiltona během Velké ceny Itálie nevyšla kvůli nečekaně nízké degradaci pneumatik.
Nico Rosberg kritizoval týmovou režii McLarenu z konce Velké ceny Itálie, kdy byl Oscar Piastri požádán, aby pustil před sebe Landa Norrise. Podle něj by měl tým situaci vyjasnit, protože může ovlivnit vnitřní dynamiku i další spolupráci jezdců.
McLaren způsobil pozdvižení na GP Itálie, když tým dočasně vyměnil pozice Norrisovi a Piastrimu po pomalé zastávce Brita. Oba nakonec dojeli na pódiu, ale týmové instrukce ovlivnily konečné pořadí.