Lando Norris letos odvádí s McLarenem MCL36 velmi dobrou práci, když si jej dokázal přizpůsobit svému stylu. Po první části sezóny by si nicméně přál, aby se svým týmem měl podobný problém jako Mercedes, který se v závodech hodně zlepšil.
"V žádném případě podle mě nemůžete říct, že je auto postaveno na mě," popisuje Norris, který se s letošním monopostem MCL36 pere mnohem méně než jeho týmový kolega Daniel Ricciardo. A je to vidět i na nasbíraných bodech: Lando 76, Daniel pouze 19.
Avšak i mladý Brit si na odlišné vlastnosti letošního McLarenu musel zvykat: "Od auta chci něco opačného, než mi v daný okamžik dává. A ano - řekl bych, že auto, které teď mám, rozhodně není tím, které bych chtěl pro svůj jezdecký styl. Vůbec mi nesedí!"
"Není to špatné, zkrátka si na to musíte zvyknout. Proto cítím, že letos odvádím celkem slušnou práci, když jsem se přizpůsobil něčemu, co není úplně takové, jako bych si přál. Jde o jednu věc, ve kterých jsem se v posledních letech zlepšil," popisuje Norris.
Po podpisu smlouvy s McLarenem do konce roku 2025 prozradil, že by měl rád trochu větší slovo ve vývoji vozu, aby mu v budoucnu více seděl: "Říkám svůj názor. To, co cítím, mi pomůže jezdit s vozem rychleji. Někdy je to odlišné od toho, jak to vnímá Daniel. Obecně se ale shodujeme v tom, co je třeba na balíku zlepšit."
"Nerad toho moc namluvím, protože všichni mají svou práci a všichni jsou ve svých oborech profesionálové. Když dám najevo trochu svůj názor a věřím si v tom, vždycky to pomáhá," pokračuje 22letý rodák z Bristolu, jemuž se letos daří o něco více v kvalifikacích než v samotných závodech.
Mít tak problém jako Mercedes!Dostává v sobotu z vozu více, než na co MCL36 má? "Neřekl bych více, protože podle mě dosahujete jen to, co je v daný den možné." McLarenu se více daří o sobotách, naproti tomu Mercedes obvykle září spíše v neděli odpoledne, jak to ukázal naposledy ve Francii a v Maďarsku, kde skončil s oběma vozy na pódiu.
"Pole je vždy vyrovnanější v sobotu než v neděli. Platí to zřejmě pro všechny. Viděli jste, jak se Mercedes ve Francii trápil v sobotu, a potom to bylo: 'Ó, co se to stalo? Druzí a třetí v závodě?' Chtěl bych, abychom měli takový problém!" usmívá se Norris.
"Auta se zkrátka chovají odlišně, a je zřejmé, že lidé podávají odlišné výkony v různé dny a jsou citlivější na povětrnostní a podobné podmínky v různou dobu. Je patrnější než v několika posledních letech," pokračuje pilot McLarenu, jenž se stále snaží pochopit své potíže se závodním tempem.
"V neděli cítíte, že nemáte úplně to stejné auto. Stále se tomu všemu snažíme porozumět a přesně zjistit, proč v sobotu dokážeme odvést lepší práci než v neděli. Když v kvalifikaci dokážeme bojovat se špičkovými týmy, tak nemůžeme jednoduše spoléhat na to, že v závodě zkrátka zrychlíme. Musíme se v těchto věcech zlepšit," uzavírá Norris.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.