"Vůbec mi neseděl." Norris si musel letošní McLaren upravit, přál by si mít stejný problém jako Mercedes

Lando Norris s McLarenem MCL36 v Imole
Lando Norris s McLarenem MCL36 v Imole, foto: McLaren
Petr Hlawiczka 15. srpna 2022 06:30
Sdílej:

Lando Norris letos odvádí s McLarenem MCL36 velmi dobrou práci, když si jej dokázal přizpůsobit svému stylu. Po první části sezóny by si nicméně přál, aby se svým týmem měl podobný problém jako Mercedes, který se v závodech hodně zlepšil.

"V žádném případě podle mě nemůžete říct, že je auto postaveno na mě," popisuje Norris, který se s letošním monopostem MCL36 pere mnohem méně než jeho týmový kolega Daniel Ricciardo. A je to vidět i na nasbíraných bodech: Lando 76, Daniel pouze 19.

Avšak i mladý Brit si na odlišné vlastnosti letošního McLarenu musel zvykat: "Od auta chci něco opačného, než mi v daný okamžik dává. A ano - řekl bych, že auto, které teď mám, rozhodně není tím, které bych chtěl pro svůj jezdecký styl. Vůbec mi nesedí!"

"Není to špatné, zkrátka si na to musíte zvyknout. Proto cítím, že letos odvádím celkem slušnou práci, když jsem se přizpůsobil něčemu, co není úplně takové, jako bych si přál. Jde o jednu věc, ve kterých jsem se v posledních letech zlepšil," popisuje Norris.

Po podpisu smlouvy s McLarenem do konce roku 2025 prozradil, že by měl rád trochu větší slovo ve vývoji vozu, aby mu v budoucnu více seděl: "Říkám svůj názor. To, co cítím, mi pomůže jezdit s vozem rychleji. Někdy je to odlišné od toho, jak to vnímá Daniel. Obecně se ale shodujeme v tom, co je třeba na balíku zlepšit."

"Nerad toho moc namluvím, protože všichni mají svou práci a všichni jsou ve svých oborech profesionálové. Když dám najevo trochu svůj názor a věřím si v tom, vždycky to pomáhá," pokračuje 22letý rodák z Bristolu, jemuž se letos daří o něco více v kvalifikacích než v samotných závodech.

Mít tak problém jako Mercedes!Dostává v sobotu z vozu více, než na co MCL36 má? "Neřekl bych více, protože podle mě dosahujete jen to, co je v daný den možné." McLarenu se více daří o sobotách, naproti tomu Mercedes obvykle září spíše v neděli odpoledne, jak to ukázal naposledy ve Francii a v Maďarsku, kde skončil s oběma vozy na pódiu.

"Pole je vždy vyrovnanější v sobotu než v neděli. Platí to zřejmě pro všechny. Viděli jste, jak se Mercedes ve Francii trápil v sobotu, a potom to bylo: 'Ó, co se to stalo? Druzí a třetí v závodě?' Chtěl bych, abychom měli takový problém!" usmívá se Norris.

"Auta se zkrátka chovají odlišně, a je zřejmé, že lidé podávají odlišné výkony v různé dny a jsou citlivější na povětrnostní a podobné podmínky v různou dobu. Je patrnější než v několika posledních letech," pokračuje pilot McLarenu, jenž se stále snaží pochopit své potíže se závodním tempem.

"V neděli cítíte, že nemáte úplně to stejné auto. Stále se tomu všemu snažíme porozumět a přesně zjistit, proč v sobotu dokážeme odvést lepší práci než v neděli. Když v kvalifikaci dokážeme bojovat se špičkovými týmy, tak nemůžeme jednoduše spoléhat na to, že v závodě zkrátka zrychlíme. Musíme se v těchto věcech zlepšit," uzavírá Norris.

Stalo se
Novinky
Valtteri Bottas

Valtteri Bottas nabízí svou pomoc Red Bullu: Místo toho dostává studenou sprchu

Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.

Novinky
Lewis Hamilton v Barceloně.

Lewis Hamilton u premiéra: Školství potřebuje reformu

Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.

Novinky
Max Verstappen v Barceloně

„Rozpoutalo se peklo.“ Helmut Marko se rozmluvil, jak se Max Verstappen zhroutil

Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.

Novinky
James Vowles

Vowlesova slova o omluvě Totu Wolffovi: Rivalita versus respekt

James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.