Ferrari je povzbuzeno rychlostí svého monopostu F1-75 z předchozích podniků a věří, že může všechny zbývající velké ceny vyhrát. I kdyby se jim to podařilo, pořád by to Charlesovi Leclercovi nezaručovalo titul.
Scuderia má sice lepší rychlost než Red Bull, což o víkendu ve Francii potvrdila v kvalifikaci, jenže v závodech doplácí na chyby svých jezdců, chyby ve strategii nebo na nespolehlivost svých pohonných jednotek.
V neděli Leclerc přišel o spoustu bodů, když zbytečně havaroval. Až do té chvíle přitom Velkou cenu Francie vedl. V šampionátu nyní na svého největšího soupeře Verstappena ztrácí už 63 bodů, mezi konstruktéry obě stáje dělí 82 bodů.
Šéf Ferrari Mattia Binotto nicméně věří, že stále není nic ztraceno: "Soustředíme se na to, abychom v každém závodě získali nejlepší možný výsledek. V Paul Ricard k tomu nedošlo, už se ale soustředíme na Maďarsko a na to, abychom tam dojeli na 1. a 2. místě. Každý závod se počítá stejně jako ostatní. Na konci sezóny provedeme součty a uvidíme, jak jsme na tom."
"Podle mě je důležitější vidět ten dobrý balík. Není důvod, proč bychom teď nemohli vyhrát zbývajících 10 závodů. Myslím, že takový náhled je pozitivní - a já jsem rád pozitivní, zůstávám optimistou," zdůrazňuje šéf italské stáje, která nedokáže přetavit potenciál svého balíku ve výsledky na dráze.
"Může se něco přihodit Maxovi a Red Bullu? Už se jim stalo to, co nám. Možná se to stane znovu. Ale nespoléhám na to. Myslím, že se musíme soustředit na sebe a odvádět co nejlepší práci," pokračuje před víkendovou Velkou cenou Maďarska, po níž přijde na řadu měsíční letní přestávka.
"Charlesovi jsem řekl, že to složitější, ale nikoliv nemožné. A že si to jednoduše více užijeme, pokud se nám nakonec podaří vyhrát. Musíme se dále soustředit na každý závod. Když se ohlédnu za těmi posledními, vždy jsme měli skvělý potenciál," ohlíží se 52letý rodák z Lausanne.
"Nepřevedli jsme jej v ty nejlepší výsledky, pokud jde o mistrovské body, ale momentálně neexistuje důvod, proč by k tomu v příštích 10 závodech nemohlo dojít. Potenciál tam je. Piloti jsou fantastičtí. Proto jsem hodně pozitivní," dodává Binotto.
#F1 #FrenchGP Power ranking (based on teams' qualifying best sectors) 📊:- #Ferrari with bigger advantage thanks to Sainz's tow- #McLaren made the biggest improvement with new upgrade package- #AstonMartin slowest pic.twitter.com/IjbFzcXNm2
— Petr Hlawiczka (@hlawiczka) July 24, 2022Zimní pauza se blíží ke konci a je čas, aby se piloti a týmy vrátili zpět do práce a začali s intenzivními přípravami a testováním. Ačkoli si někdo může myslet, že si všichni odpočinuli doma u krbu, realita je kolikrát jiná. Adrenalin je součástí života každého pilota F1, a tak někteří z nich využili volno k lyžování, jízdě v pouštních buginách nebo dokonce k pokusům o pilotování letadel.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.