Ferrari je povzbuzeno rychlostí svého monopostu F1-75 z předchozích podniků a věří, že může všechny zbývající velké ceny vyhrát. I kdyby se jim to podařilo, pořád by to Charlesovi Leclercovi nezaručovalo titul.
Scuderia má sice lepší rychlost než Red Bull, což o víkendu ve Francii potvrdila v kvalifikaci, jenže v závodech doplácí na chyby svých jezdců, chyby ve strategii nebo na nespolehlivost svých pohonných jednotek.
V neděli Leclerc přišel o spoustu bodů, když zbytečně havaroval. Až do té chvíle přitom Velkou cenu Francie vedl. V šampionátu nyní na svého největšího soupeře Verstappena ztrácí už 63 bodů, mezi konstruktéry obě stáje dělí 82 bodů.
Šéf Ferrari Mattia Binotto nicméně věří, že stále není nic ztraceno: "Soustředíme se na to, abychom v každém závodě získali nejlepší možný výsledek. V Paul Ricard k tomu nedošlo, už se ale soustředíme na Maďarsko a na to, abychom tam dojeli na 1. a 2. místě. Každý závod se počítá stejně jako ostatní. Na konci sezóny provedeme součty a uvidíme, jak jsme na tom."
"Podle mě je důležitější vidět ten dobrý balík. Není důvod, proč bychom teď nemohli vyhrát zbývajících 10 závodů. Myslím, že takový náhled je pozitivní - a já jsem rád pozitivní, zůstávám optimistou," zdůrazňuje šéf italské stáje, která nedokáže přetavit potenciál svého balíku ve výsledky na dráze.
"Může se něco přihodit Maxovi a Red Bullu? Už se jim stalo to, co nám. Možná se to stane znovu. Ale nespoléhám na to. Myslím, že se musíme soustředit na sebe a odvádět co nejlepší práci," pokračuje před víkendovou Velkou cenou Maďarska, po níž přijde na řadu měsíční letní přestávka.
"Charlesovi jsem řekl, že to složitější, ale nikoliv nemožné. A že si to jednoduše více užijeme, pokud se nám nakonec podaří vyhrát. Musíme se dále soustředit na každý závod. Když se ohlédnu za těmi posledními, vždy jsme měli skvělý potenciál," ohlíží se 52letý rodák z Lausanne.
"Nepřevedli jsme jej v ty nejlepší výsledky, pokud jde o mistrovské body, ale momentálně neexistuje důvod, proč by k tomu v příštích 10 závodech nemohlo dojít. Potenciál tam je. Piloti jsou fantastičtí. Proto jsem hodně pozitivní," dodává Binotto.
#F1 #FrenchGP Power ranking (based on teams' qualifying best sectors) 📊:- #Ferrari with bigger advantage thanks to Sainz's tow- #McLaren made the biggest improvement with new upgrade package- #AstonMartin slowest pic.twitter.com/IjbFzcXNm2
— Petr Hlawiczka (@hlawiczka) July 24, 2022
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.