Ferrari je povzbuzeno rychlostí svého monopostu F1-75 z předchozích podniků a věří, že může všechny zbývající velké ceny vyhrát. I kdyby se jim to podařilo, pořád by to Charlesovi Leclercovi nezaručovalo titul.
Scuderia má sice lepší rychlost než Red Bull, což o víkendu ve Francii potvrdila v kvalifikaci, jenže v závodech doplácí na chyby svých jezdců, chyby ve strategii nebo na nespolehlivost svých pohonných jednotek.
V neděli Leclerc přišel o spoustu bodů, když zbytečně havaroval. Až do té chvíle přitom Velkou cenu Francie vedl. V šampionátu nyní na svého největšího soupeře Verstappena ztrácí už 63 bodů, mezi konstruktéry obě stáje dělí 82 bodů.
Šéf Ferrari Mattia Binotto nicméně věří, že stále není nic ztraceno: "Soustředíme se na to, abychom v každém závodě získali nejlepší možný výsledek. V Paul Ricard k tomu nedošlo, už se ale soustředíme na Maďarsko a na to, abychom tam dojeli na 1. a 2. místě. Každý závod se počítá stejně jako ostatní. Na konci sezóny provedeme součty a uvidíme, jak jsme na tom."
"Podle mě je důležitější vidět ten dobrý balík. Není důvod, proč bychom teď nemohli vyhrát zbývajících 10 závodů. Myslím, že takový náhled je pozitivní - a já jsem rád pozitivní, zůstávám optimistou," zdůrazňuje šéf italské stáje, která nedokáže přetavit potenciál svého balíku ve výsledky na dráze.
"Může se něco přihodit Maxovi a Red Bullu? Už se jim stalo to, co nám. Možná se to stane znovu. Ale nespoléhám na to. Myslím, že se musíme soustředit na sebe a odvádět co nejlepší práci," pokračuje před víkendovou Velkou cenou Maďarska, po níž přijde na řadu měsíční letní přestávka.
"Charlesovi jsem řekl, že to složitější, ale nikoliv nemožné. A že si to jednoduše více užijeme, pokud se nám nakonec podaří vyhrát. Musíme se dále soustředit na každý závod. Když se ohlédnu za těmi posledními, vždy jsme měli skvělý potenciál," ohlíží se 52letý rodák z Lausanne.
"Nepřevedli jsme jej v ty nejlepší výsledky, pokud jde o mistrovské body, ale momentálně neexistuje důvod, proč by k tomu v příštích 10 závodech nemohlo dojít. Potenciál tam je. Piloti jsou fantastičtí. Proto jsem hodně pozitivní," dodává Binotto.
#F1 #FrenchGP Power ranking (based on teams' qualifying best sectors) 📊:- #Ferrari with bigger advantage thanks to Sainz's tow- #McLaren made the biggest improvement with new upgrade package- #AstonMartin slowest pic.twitter.com/IjbFzcXNm2
— Petr Hlawiczka (@hlawiczka) July 24, 2022Nico Rosberg kritizoval týmovou režii McLarenu z konce Velké ceny Itálie, kdy byl Oscar Piastri požádán, aby pustil před sebe Landa Norrise. Podle něj by měl tým situaci vyjasnit, protože může ovlivnit vnitřní dynamiku i další spolupráci jezdců.
McLaren způsobil pozdvižení na GP Itálie, když tým dočasně vyměnil pozice Norrisovi a Piastrimu po pomalé zastávce Brita. Oba nakonec dojeli na pódiu, ale týmové instrukce ovlivnily konečné pořadí.
Charles Leclerc dojel v Monze čtvrtý a přiznal, že Ferrari bude muset letos hledat vítězství v jiných závodech. Jeho hlavní naděje jsou Baku, Singapur a Las Vegas.
Po krátkém souboji s Landem Norrisem o vedení v úvodu Velké ceny Itálie převzal Max Verstappen vedení a bez větších potíží si dojel pro své třetí vítězství letošní sezony.
Kimi Antonelli prolomil svou kletbu z Monzy a po napínavé, ale čisté kvalifikaci se posunul na šestou pozici na startu díky Hamiltonovu trestu. Mladý Ital ukázal, že dokáže udržet nervy na uzdě a zvládnout tlak na legendární italské trati.
Fernando Alonso přiznal, že osmá pozice na startu v Monze je pro Aston Martin poněkud lichotivá a realisticky očekává, že se v neděli během závodu propadne zpět.
Andrea Stella ocenil fair play McLarenu během kvalifikace na GP Itálie, ale připustil, že se situace může změnit při závěru šampionátu v Abú Zabí.
Max Verstappen po kvalifikaci objasnil jeho rádiovou komunikaci, která souvisela s odvážným nastavením vozu, na jehož finální podobě měl zásadní podíl. Riskantní tah Red Bullu se ukázal jako správný, což potvrdila získaná pole position.
Ferrari na Monze nevyužilo Hamiltonův slipstream pro Leclerca, který tak musel spoléhat jen na vlastní tempo. Hamilton klesl na desáté místo kvůli penalizaci.
Lando Norris přiznal, že předjetí Maxe Verstappena v nedělním závodě na Monze bude velkou výzvou, přestože startuje z první řady. Britský jezdec McLarenu je spokojený se druhým místem a těší se na strategickou bitvu o přední pozice.
Max Verstappen si na legendárním okruhu v Monze vyjel pole position pro Velkou cenu Itálie a potvrdil tak svou kvalitu v klíčovém okamžiku kvalifikace.
Isack Hadjar nedávno slavil své první pódiové umístění ve Formuli 1 s týmem Racing Bulls, jeho postup do hlavního Red Bullu se však odkládá. Mladý Francouz ukázal svůj talent a potenciál, ale vedení stáje z Enstone dává přednost postupnému rozvoji, aby si jezdec mohl na další krok připravit pevné základy.