Loni patřila AlphaTauri mezi týmy, se kterými se muselo počítat. Jenže letos je situace odlišná a juniorka Red Bullu předvádí matné výkony. Ke změně by mohlo dojít ve Francii.
AlphaTauri nezachytila vstup do nové éry. Tým sice chtěl patřit mezi lídry středu pole, ale už od počátku bylo jasné, že tenhle cíl je poměrně dost vzdálený. Celá situace se navíc zhoršuje, protože v několika posledních závodech to AlphaTauri žalostně nejede a na body se stáj dívá z uctivé vzdálenosti. To frustruje Pierre Gaslyho, který po Rakousku prohlásil, že jeho tým nutně musí nasadit vylepšení. Podle Francouze je vůz z Faneze momentálně nejpomalejší ve startovním poli.
Kýžené novinky nasadí AlphaTauri příští víkend, kdy je na programu závod ve Franci. Podle technického ředitele Jodyho Eggintona jde o poměrně velký balík vylepšení, který by týmu měl výrazně pomoci. Na řadu přijdou nové díly v oblasti šasi i aerodynamiky.
„Víme, co potřebujeme vylepšit. Do Francie přivezeme celkem dost novinek, které jsou zaměřeny na šasi i podlahu. Na řadu týmů ztrácíme, avšak pokud vylepšení zafungují, dostaneme vůz, který bude snadněji nastavitelný a ovladatelný. Zkrátka auto, se kterým se nám bude lépe pracovat," popisuje Egginton.
Ten zároveň dodává, že na poskakování se už AlphaTauri nesoustředí. Velký problém mnoha týmů prý ve Faneze vyřešili během závodního víkendu v Imole. „Nejsme mezi těmi, které poskakování výrazně zasáhlo. Hned na počátku sezony jsme se o podlaze naučili pár věcí a tyto poznatky jsme dokázali rychle aplikovat do praxe. V Imole pak přišel výraznější balík vylepšení, který poskakování defacto vyřešil," říká Jody Egginton.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.
Po závodě v Bahrajnu měl Lewis Hamilton konečně důvod k optimismu. Jeho vyjádření zněla výrazně povzbudivěji než po předchozích Grand Prix v Japonsku a Číně, kde se potýkal s frustrací a zklamáním.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.