Loni patřila AlphaTauri mezi týmy, se kterými se muselo počítat. Jenže letos je situace odlišná a juniorka Red Bullu předvádí matné výkony. Ke změně by mohlo dojít ve Francii.
AlphaTauri nezachytila vstup do nové éry. Tým sice chtěl patřit mezi lídry středu pole, ale už od počátku bylo jasné, že tenhle cíl je poměrně dost vzdálený. Celá situace se navíc zhoršuje, protože v několika posledních závodech to AlphaTauri žalostně nejede a na body se stáj dívá z uctivé vzdálenosti. To frustruje Pierre Gaslyho, který po Rakousku prohlásil, že jeho tým nutně musí nasadit vylepšení. Podle Francouze je vůz z Faneze momentálně nejpomalejší ve startovním poli.
Kýžené novinky nasadí AlphaTauri příští víkend, kdy je na programu závod ve Franci. Podle technického ředitele Jodyho Eggintona jde o poměrně velký balík vylepšení, který by týmu měl výrazně pomoci. Na řadu přijdou nové díly v oblasti šasi i aerodynamiky.
„Víme, co potřebujeme vylepšit. Do Francie přivezeme celkem dost novinek, které jsou zaměřeny na šasi i podlahu. Na řadu týmů ztrácíme, avšak pokud vylepšení zafungují, dostaneme vůz, který bude snadněji nastavitelný a ovladatelný. Zkrátka auto, se kterým se nám bude lépe pracovat," popisuje Egginton.
Ten zároveň dodává, že na poskakování se už AlphaTauri nesoustředí. Velký problém mnoha týmů prý ve Faneze vyřešili během závodního víkendu v Imole. „Nejsme mezi těmi, které poskakování výrazně zasáhlo. Hned na počátku sezony jsme se o podlaze naučili pár věcí a tyto poznatky jsme dokázali rychle aplikovat do praxe. V Imole pak přišel výraznější balík vylepšení, který poskakování defacto vyřešil," říká Jody Egginton.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.
Nico Rosberg po Velké ceně Španělska prohlásil, že Lewis Hamilton se ve Ferrari nachází v opravdu těžké situaci, která zdaleka neodpovídá jeho očekáváním.
Felipe Drugovich je připraven vzdát se startu v Le Mans, aby mohl případně zaskočit za Lance Strolla při domácí Velké ceně Kanady. Brazilský rezervní jezdec Aston Martinu tím dává jasně najevo, že Formule 1 má pro něj absolutní prioritu.
Max Verstappen nezvládl vypjatý závěr Velké ceny Španělska 2025, která pro něj skončila penalizací a propadem na desáté místo.
Juan Pablo Montoya kritizoval napjatou spolupráci mezi Lewisem Hamiltonem a jeho inženýrem Riccardem Adamim a vyzval britského jezdce, aby se „naštval“ a vyžádal si změnu.
Zak Brown označil double McLarenu v Barceloně za odměnu díky tvrdé práci celého týmu a důkaz potenciálu letošního vozu. Podle něj McLaren tímto výsledkem potvrdil, že je letos seriózním kandidátem na titul.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem a přistál na letišti v Praze.
Přestože McLaren slavil vítězství, průběh závodu rozhodně nebyl bezstarostný. Napětí v garáži výrazně stouplo ve chvíli, kdy začala být zřejmá Verstappenova strategie tří zastávek. V táboře papájových se v tu chvíli rozhodně nedýchalo klidně.
Mistr světa Max Verstappen se během Velké ceny Španělska dostal do sporu kvůli kolizi s Georgem Russellem, kterou nejprve bagatelizoval. Později však na sociálních sítích přiznal, že „to se nemělo stát“, což ukazuje jeho schopnost uznat chybu.
Nico Hülkenberg ze šestnáctého místa v závodě vylepšil pozici až na pátou a předjel i Lewisa Hamiltona, což podpořilo skvělé tempo Sauberu a výhoda čerstvých pneumatik po restartu. Vyzdvihl také zásluhu nedávných vylepšení vozu.