Loni patřila AlphaTauri mezi týmy, se kterými se muselo počítat. Jenže letos je situace odlišná a juniorka Red Bullu předvádí matné výkony. Ke změně by mohlo dojít ve Francii.
AlphaTauri nezachytila vstup do nové éry. Tým sice chtěl patřit mezi lídry středu pole, ale už od počátku bylo jasné, že tenhle cíl je poměrně dost vzdálený. Celá situace se navíc zhoršuje, protože v několika posledních závodech to AlphaTauri žalostně nejede a na body se stáj dívá z uctivé vzdálenosti. To frustruje Pierre Gaslyho, který po Rakousku prohlásil, že jeho tým nutně musí nasadit vylepšení. Podle Francouze je vůz z Faneze momentálně nejpomalejší ve startovním poli.
Kýžené novinky nasadí AlphaTauri příští víkend, kdy je na programu závod ve Franci. Podle technického ředitele Jodyho Eggintona jde o poměrně velký balík vylepšení, který by týmu měl výrazně pomoci. Na řadu přijdou nové díly v oblasti šasi i aerodynamiky.
„Víme, co potřebujeme vylepšit. Do Francie přivezeme celkem dost novinek, které jsou zaměřeny na šasi i podlahu. Na řadu týmů ztrácíme, avšak pokud vylepšení zafungují, dostaneme vůz, který bude snadněji nastavitelný a ovladatelný. Zkrátka auto, se kterým se nám bude lépe pracovat," popisuje Egginton.
Ten zároveň dodává, že na poskakování se už AlphaTauri nesoustředí. Velký problém mnoha týmů prý ve Faneze vyřešili během závodního víkendu v Imole. „Nejsme mezi těmi, které poskakování výrazně zasáhlo. Hned na počátku sezony jsme se o podlaze naučili pár věcí a tyto poznatky jsme dokázali rychle aplikovat do praxe. V Imole pak přišel výraznější balík vylepšení, který poskakování defacto vyřešil," říká Jody Egginton.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.