Druhý trénink patřil jezdcům Ferrari, kteří obsadili první dvě pozice. Za nimi se umístil Verstappen, v dobrém světle se ukázal na 4. a 5. místě Alpine. V průběhu tréninku jsme mohli vidět na trati i stříbrné šípy, přičemž se mechanikům povedlo vozy ze včerejších havárií opravit.
Slunečný druhý trénink byl od začátku poklidný. Jezdci si spíše zkoušeli závodní simulace a nedívali se na pořadí. Mohli jsme vidět mix pneumatik - na bílé začínaly Astony a žluté s červenými pneumatikami byly namíchané půl na půl. Prvním na nejměkčí byl Norris (1:10,119), ale stále ztrácel přes půl vteřiny na vozy Ferrari se středně tvrdou směsí. Stále rychlejší kola zajížděl Verstappen (1:08,966), kterého pronásledoval Sainz, u třetího Leclerca byla ztráta již větší.
Pilně se od začátku pracovalo v garáži Mercedesu. Ve včerejší kvalifikaci oba jezdci tvrdě havarovali a mechanici museli v omezeném čase jejich monoposty opravit. Oběma byla namontována nová převodovka a Hamilton dostal i novou šasi. Menší poškození tedy bylo u Russella, ten se vydal na trať a snažil se otestovat svůj vůz. Obkroužil 7 okruhů a zajel zpět ke svým mechanikům, protože si stěžoval na problémy s předjížděcím tlačítkem, které krátkodobě zvýší výkon vozu.
Incredible job by the crew with such a tight turnaround 👏 George heads out for his first lap of FP2 💙 pic.twitter.com/MeNVUlV4Hg
— Mercedes-AMG PETRONAS F1 Team (@MercedesAMGF1) July 9, 2022Po polovině tréninku stanovil nejrychlejší kolo Leclerc (1:08,660). Sílu svého vozu ukazovali stejně jako včera jezdci Alpine - třetí Ocon a čtvrtý Alonso, přičemž Španěl při svém dalším kole svého týmového kolegu ještě přeskočil. Dodejme, že se u francouzského týmu od začátku také pracovalo a oba monoposty vyjely až v polovině 2. tréninku.
The Alpine pair are flying so far 👊Ocon P3 📸Alonso P4#AustrianGP #F1 pic.twitter.com/UhghNk6Mrn
— Formula 1 (@F1) July 9, 2022Čtvrt hodiny do konce stanovil nejrychlejší kolo Sainz (1:08,610), ale zraky všech byly upřeny na Lewise Hamiltona, protože jeho W13 vyjela k závěru tréninku na trať.
Amazing effort 👏👏👏👏👏👏Lewis is out on track! pic.twitter.com/rCeVU6umCO
— Mercedes-AMG PETRONAS F1 Team (@MercedesAMGF1) July 9, 2022Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.