Druhý trénink patřil jezdcům Ferrari, kteří obsadili první dvě pozice. Za nimi se umístil Verstappen, v dobrém světle se ukázal na 4. a 5. místě Alpine. V průběhu tréninku jsme mohli vidět na trati i stříbrné šípy, přičemž se mechanikům povedlo vozy ze včerejších havárií opravit.
Slunečný druhý trénink byl od začátku poklidný. Jezdci si spíše zkoušeli závodní simulace a nedívali se na pořadí. Mohli jsme vidět mix pneumatik - na bílé začínaly Astony a žluté s červenými pneumatikami byly namíchané půl na půl. Prvním na nejměkčí byl Norris (1:10,119), ale stále ztrácel přes půl vteřiny na vozy Ferrari se středně tvrdou směsí. Stále rychlejší kola zajížděl Verstappen (1:08,966), kterého pronásledoval Sainz, u třetího Leclerca byla ztráta již větší.
Pilně se od začátku pracovalo v garáži Mercedesu. Ve včerejší kvalifikaci oba jezdci tvrdě havarovali a mechanici museli v omezeném čase jejich monoposty opravit. Oběma byla namontována nová převodovka a Hamilton dostal i novou šasi. Menší poškození tedy bylo u Russella, ten se vydal na trať a snažil se otestovat svůj vůz. Obkroužil 7 okruhů a zajel zpět ke svým mechanikům, protože si stěžoval na problémy s předjížděcím tlačítkem, které krátkodobě zvýší výkon vozu.
Incredible job by the crew with such a tight turnaround 👏 George heads out for his first lap of FP2 💙 pic.twitter.com/MeNVUlV4Hg
— Mercedes-AMG PETRONAS F1 Team (@MercedesAMGF1) July 9, 2022Po polovině tréninku stanovil nejrychlejší kolo Leclerc (1:08,660). Sílu svého vozu ukazovali stejně jako včera jezdci Alpine - třetí Ocon a čtvrtý Alonso, přičemž Španěl při svém dalším kole svého týmového kolegu ještě přeskočil. Dodejme, že se u francouzského týmu od začátku také pracovalo a oba monoposty vyjely až v polovině 2. tréninku.
The Alpine pair are flying so far 👊Ocon P3 📸Alonso P4#AustrianGP #F1 pic.twitter.com/UhghNk6Mrn
— Formula 1 (@F1) July 9, 2022Čtvrt hodiny do konce stanovil nejrychlejší kolo Sainz (1:08,610), ale zraky všech byly upřeny na Lewise Hamiltona, protože jeho W13 vyjela k závěru tréninku na trať.
Amazing effort 👏👏👏👏👏👏Lewis is out on track! pic.twitter.com/rCeVU6umCO
— Mercedes-AMG PETRONAS F1 Team (@MercedesAMGF1) July 9, 2022Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.