Na Spielbergu byl v kvalifikaci nejrychlejší Verstappen před Leclercem a Sainzem, přičemž se všichni tři vešli do jedné desetiny. Rychlost ukazovali i jezdci Mercedesu, oba ale ve třetí části tvrdě havarovali.
Kvalifikaci odstartovali svými časy jezdci AlphaTauri, přičemž byl rychlejší Cunoda. Po chvíli se k nim přidali i oba jezdci Ferrari, ale Sainzovi byl za překračování traťových limitů v 10. zatáčce čas škrtnut.
Look out for those track limits at Turn 10, Carlos 👀Sainz goes quickest but moments later his time is deleted#AustrianGP #F1 pic.twitter.com/hwkJ35eOP4
— Formula 1 (@F1) July 8, 2022Španěl ale nebyl jediný, protože časy byly škrtnuty velkému množství jezdců včetně těch obou kanadských. Před koncem Q1 patřil nejrychlejší čas Hamiltonovi (1:06,079). Jako první ho odsunul Verstappen, který musel zajet rychlé kolo, protože všechna dosavadní mu byla škrtnuta. Před Brita se dostali i oba piloti Ferrari. Trojice ve složení Leclerc, Sainz a Verstappen se dvě minuty před koncem Q1 na trať již nevydala, to ale neplatí o ostatních pilotech, kteří se snažili svá kola zrychlit a zajistit si postup do Q2. Komu se to ale nepodařilo byl Ricciardo, Stroll, Zhou, Latifi a Vettel, kterému bylo škrtnuto poslední kolo.
Q2První čas si mohl zapsat Norris, ten ale chyboval. Zkusil to znovu, ale kvůli přetrvávajícímu problému s brzdami se mu to nepovedlo. Nejrychlejší kolo patřilo Hamiltonovi (1:05,538), kterému se ztrátou 3 setin sekundoval Verstappen, třetí byl zatím George Russell (+0,296).
Hamilton puts down an early markerHe's P1, his team mate Russell is currently P3 #AustrianGP #F1 pic.twitter.com/doE6XxwJvW
— Formula 1 (@F1) July 8, 2022V dobrém světle se ukazovali i jezdci stájí Alpine a Haas, kteří zajížděli časy v TOP 10. Před koncem se trať opět zaplnila, ale ke zlepšení to vedlo jen u některých - nejvíce u Péreze, protože dosavadní čas Mexičana na Q3 nestačil. Nejrychlejší v Q2 byl Leclerc (1:05,287), druhý byl Verstappen (+0,087) a třetí Hamilton (+0,188). Do Q3 se ale nepodařilo dostat Gaslymu, Albonovi, Bottasovi, Cunodovi a Norrisovi, který sice po problémech zajel rychlé kolo, ale bylo mu za překračování traťových limitů v 7. zatáčce škrtnuto.
Q3Ještě před začátkem byl vyšetřován Sergio Pérez za překročení traťových limitů v 8. zatáčce, ale komisaři rozhodli o jeho nevině. Po prvních pokusech byl nejrychlejší Verstappen (1:05,092) před Leclercem (+0,091) a Sainzem (+0,208). Rychlost ukazoval v prvním pokusu i Hamilton, ale chyboval a zůstal na trati ještě na 2. kvalifikační pokus, který mu také nevyšel. Sedminásobný mistr světa se stal na výjezdu ze 7. zatáčky spolujezdcem a jeho vůz doskákal přes kačírek až do bariér - červené vlajky.
RED FLAG Hamilton into the barriers. He radios that he is ok#AustrianGP #F1 pic.twitter.com/yyTtcaN9h0
— Formula 1 (@F1) July 8, 2022Ihned po restartu se na trať vydal Russell s Alonsem. Na okruh se po chvíli začali vydávat i ostatní, ale své rychlé kolo již nezačali, protože byly vyvěšeny opět červené vlajky. Tentokrát to bylo kvůli Russellovi, kterému v poslední zatáčce okruhu taktéž ustřelila zadní část vozu.
And now Russell is into the barriers - he's okThe Mercedes driver spins off at Turn 10🚩 RED FLAG 🚩#AustrianGP #F1 pic.twitter.com/pJxbMuRiBb
— Formula 1 (@F1) July 8, 2022Po restartu měli všichni jezdci prostor k zajetí jednoho rychlého kola. Skvěle to vypadalo u Leclerca, ale toho dokázal o 29 tisícin přeskočit Max Verstappen (1:04,984), který tak získal na zítřejší sprint pole position.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.