Na Spielbergu byl v kvalifikaci nejrychlejší Verstappen před Leclercem a Sainzem, přičemž se všichni tři vešli do jedné desetiny. Rychlost ukazovali i jezdci Mercedesu, oba ale ve třetí části tvrdě havarovali.
Kvalifikaci odstartovali svými časy jezdci AlphaTauri, přičemž byl rychlejší Cunoda. Po chvíli se k nim přidali i oba jezdci Ferrari, ale Sainzovi byl za překračování traťových limitů v 10. zatáčce čas škrtnut.
Look out for those track limits at Turn 10, Carlos 👀Sainz goes quickest but moments later his time is deleted#AustrianGP #F1 pic.twitter.com/hwkJ35eOP4
— Formula 1 (@F1) July 8, 2022Španěl ale nebyl jediný, protože časy byly škrtnuty velkému množství jezdců včetně těch obou kanadských. Před koncem Q1 patřil nejrychlejší čas Hamiltonovi (1:06,079). Jako první ho odsunul Verstappen, který musel zajet rychlé kolo, protože všechna dosavadní mu byla škrtnuta. Před Brita se dostali i oba piloti Ferrari. Trojice ve složení Leclerc, Sainz a Verstappen se dvě minuty před koncem Q1 na trať již nevydala, to ale neplatí o ostatních pilotech, kteří se snažili svá kola zrychlit a zajistit si postup do Q2. Komu se to ale nepodařilo byl Ricciardo, Stroll, Zhou, Latifi a Vettel, kterému bylo škrtnuto poslední kolo.
Q2První čas si mohl zapsat Norris, ten ale chyboval. Zkusil to znovu, ale kvůli přetrvávajícímu problému s brzdami se mu to nepovedlo. Nejrychlejší kolo patřilo Hamiltonovi (1:05,538), kterému se ztrátou 3 setin sekundoval Verstappen, třetí byl zatím George Russell (+0,296).
Hamilton puts down an early markerHe's P1, his team mate Russell is currently P3 #AustrianGP #F1 pic.twitter.com/doE6XxwJvW
— Formula 1 (@F1) July 8, 2022V dobrém světle se ukazovali i jezdci stájí Alpine a Haas, kteří zajížděli časy v TOP 10. Před koncem se trať opět zaplnila, ale ke zlepšení to vedlo jen u některých - nejvíce u Péreze, protože dosavadní čas Mexičana na Q3 nestačil. Nejrychlejší v Q2 byl Leclerc (1:05,287), druhý byl Verstappen (+0,087) a třetí Hamilton (+0,188). Do Q3 se ale nepodařilo dostat Gaslymu, Albonovi, Bottasovi, Cunodovi a Norrisovi, který sice po problémech zajel rychlé kolo, ale bylo mu za překračování traťových limitů v 7. zatáčce škrtnuto.
Q3Ještě před začátkem byl vyšetřován Sergio Pérez za překročení traťových limitů v 8. zatáčce, ale komisaři rozhodli o jeho nevině. Po prvních pokusech byl nejrychlejší Verstappen (1:05,092) před Leclercem (+0,091) a Sainzem (+0,208). Rychlost ukazoval v prvním pokusu i Hamilton, ale chyboval a zůstal na trati ještě na 2. kvalifikační pokus, který mu také nevyšel. Sedminásobný mistr světa se stal na výjezdu ze 7. zatáčky spolujezdcem a jeho vůz doskákal přes kačírek až do bariér - červené vlajky.
RED FLAG Hamilton into the barriers. He radios that he is ok#AustrianGP #F1 pic.twitter.com/yyTtcaN9h0
— Formula 1 (@F1) July 8, 2022Ihned po restartu se na trať vydal Russell s Alonsem. Na okruh se po chvíli začali vydávat i ostatní, ale své rychlé kolo již nezačali, protože byly vyvěšeny opět červené vlajky. Tentokrát to bylo kvůli Russellovi, kterému v poslední zatáčce okruhu taktéž ustřelila zadní část vozu.
And now Russell is into the barriers - he's okThe Mercedes driver spins off at Turn 10🚩 RED FLAG 🚩#AustrianGP #F1 pic.twitter.com/pJxbMuRiBb
— Formula 1 (@F1) July 8, 2022Po restartu měli všichni jezdci prostor k zajetí jednoho rychlého kola. Skvěle to vypadalo u Leclerca, ale toho dokázal o 29 tisícin přeskočit Max Verstappen (1:04,984), který tak získal na zítřejší sprint pole position.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.