Na Spielbergu byl v kvalifikaci nejrychlejší Verstappen před Leclercem a Sainzem, přičemž se všichni tři vešli do jedné desetiny. Rychlost ukazovali i jezdci Mercedesu, oba ale ve třetí části tvrdě havarovali.
Kvalifikaci odstartovali svými časy jezdci AlphaTauri, přičemž byl rychlejší Cunoda. Po chvíli se k nim přidali i oba jezdci Ferrari, ale Sainzovi byl za překračování traťových limitů v 10. zatáčce čas škrtnut.
Look out for those track limits at Turn 10, Carlos 👀Sainz goes quickest but moments later his time is deleted#AustrianGP #F1 pic.twitter.com/hwkJ35eOP4
— Formula 1 (@F1) July 8, 2022Španěl ale nebyl jediný, protože časy byly škrtnuty velkému množství jezdců včetně těch obou kanadských. Před koncem Q1 patřil nejrychlejší čas Hamiltonovi (1:06,079). Jako první ho odsunul Verstappen, který musel zajet rychlé kolo, protože všechna dosavadní mu byla škrtnuta. Před Brita se dostali i oba piloti Ferrari. Trojice ve složení Leclerc, Sainz a Verstappen se dvě minuty před koncem Q1 na trať již nevydala, to ale neplatí o ostatních pilotech, kteří se snažili svá kola zrychlit a zajistit si postup do Q2. Komu se to ale nepodařilo byl Ricciardo, Stroll, Zhou, Latifi a Vettel, kterému bylo škrtnuto poslední kolo.
Q2První čas si mohl zapsat Norris, ten ale chyboval. Zkusil to znovu, ale kvůli přetrvávajícímu problému s brzdami se mu to nepovedlo. Nejrychlejší kolo patřilo Hamiltonovi (1:05,538), kterému se ztrátou 3 setin sekundoval Verstappen, třetí byl zatím George Russell (+0,296).
Hamilton puts down an early markerHe's P1, his team mate Russell is currently P3 #AustrianGP #F1 pic.twitter.com/doE6XxwJvW
— Formula 1 (@F1) July 8, 2022V dobrém světle se ukazovali i jezdci stájí Alpine a Haas, kteří zajížděli časy v TOP 10. Před koncem se trať opět zaplnila, ale ke zlepšení to vedlo jen u některých - nejvíce u Péreze, protože dosavadní čas Mexičana na Q3 nestačil. Nejrychlejší v Q2 byl Leclerc (1:05,287), druhý byl Verstappen (+0,087) a třetí Hamilton (+0,188). Do Q3 se ale nepodařilo dostat Gaslymu, Albonovi, Bottasovi, Cunodovi a Norrisovi, který sice po problémech zajel rychlé kolo, ale bylo mu za překračování traťových limitů v 7. zatáčce škrtnuto.
Q3Ještě před začátkem byl vyšetřován Sergio Pérez za překročení traťových limitů v 8. zatáčce, ale komisaři rozhodli o jeho nevině. Po prvních pokusech byl nejrychlejší Verstappen (1:05,092) před Leclercem (+0,091) a Sainzem (+0,208). Rychlost ukazoval v prvním pokusu i Hamilton, ale chyboval a zůstal na trati ještě na 2. kvalifikační pokus, který mu také nevyšel. Sedminásobný mistr světa se stal na výjezdu ze 7. zatáčky spolujezdcem a jeho vůz doskákal přes kačírek až do bariér - červené vlajky.
RED FLAG Hamilton into the barriers. He radios that he is ok#AustrianGP #F1 pic.twitter.com/yyTtcaN9h0
— Formula 1 (@F1) July 8, 2022Ihned po restartu se na trať vydal Russell s Alonsem. Na okruh se po chvíli začali vydávat i ostatní, ale své rychlé kolo již nezačali, protože byly vyvěšeny opět červené vlajky. Tentokrát to bylo kvůli Russellovi, kterému v poslední zatáčce okruhu taktéž ustřelila zadní část vozu.
And now Russell is into the barriers - he's okThe Mercedes driver spins off at Turn 10🚩 RED FLAG 🚩#AustrianGP #F1 pic.twitter.com/pJxbMuRiBb
— Formula 1 (@F1) July 8, 2022Po restartu měli všichni jezdci prostor k zajetí jednoho rychlého kola. Skvěle to vypadalo u Leclerca, ale toho dokázal o 29 tisícin přeskočit Max Verstappen (1:04,984), který tak získal na zítřejší sprint pole position.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.