V Silverstone jsme viděli závod s mnoha souboji, který musel zvednout ze sedadel snad všechny fanoušky. Nadšením hýří také mistr světa z roku 1997 Jacques Villeneuve.
„Tolik těsných soubojů... Bylo úžasné to sledovat, opravdu jsem si to užil. Tedy až na ty protestující blázny na trati. Nechápu je. Auta jezdí rychlostmi 300 km/h, evidentně si neuvědomují, jaké nebezpečí nejen jim, ale i jezdcům samotným hrozí," říká Kanaďan, který dále rozebírá situaci u Ferrari. Podle něj by bylo předčasné zvolit v Maranellu jezdce číslo jedna a dva.
„Leclerc jel skvěle. Líbil se mi jeho závod, měl poškozené přední křídlo, ale stejně dokázal být velmi rychlý, což značí, že jejich auto je navržené velmi dobře. Prohození jezdců byla v danou chvíli správná věc, Sainz byl pomalejší, ale Leclerc pak mluvil, jak kdyby byl definitivním lídrem týmu. To není. Pořád mají dva piloty, kteří jsou schopni vyhrát mistrovství. Byla by chyba, kdyby jednoho z nich odřízli příliš brzy. V roce 1999 musel Irvine přenechat spoustu bodů Michaelu Schumacherovi, což ho nakonec stálo titul," popisuje Villeneuve.
Bývalý pilot Williamsu nebo BAR si zároveň myslí, že první vítězství ve Formuli 1 Carlsoe Sainze povzbudí. „Už nikdo nemůže říct, že je synem Carlose Sainze, teď je on sám Carlos Sainz. Bude zajímavé sledovat, co s ním první triumf udělá. Jde o inteligentního chlapce, možná ho to uklidní a ještě zrychlí," přemítá Villeneuve.
Mistr světa z roku 1997 však zároveň kritizuje strategii Ferrari. „Nechat Leclerca na tvrdých pneumatikách byla jednoznačně chyba. Připravili se tím o double. Je to chyba, kterou u Ferrari vidím pořád. Musí na tom zapracovat. Pro šampionát to každopádně ve Velké Británii dopadlo skvěle, těším se na další závody." Ten následující přijde na řadu už tento víkend v Rakousku. Kdo se bude radovat tentokrát?
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem a přistál na letišti v Praze.
Přestože McLaren slavil vítězství, průběh závodu rozhodně nebyl bezstarostný. Napětí v garáži výrazně stouplo ve chvíli, kdy začala být zřejmá Verstappenova strategie tří zastávek. V táboře papájových se v tu chvíli rozhodně nedýchalo klidně.
Mistr světa Max Verstappen se během Velké ceny Španělska dostal do sporu kvůli kolizi s Georgem Russellem, kterou nejprve bagatelizoval. Později však na sociálních sítích přiznal, že „to se nemělo stát“, což ukazuje jeho schopnost uznat chybu.
Nico Hülkenberg ze šestnáctého místa v závodě vylepšil pozici až na pátou a předjel i Lewisa Hamiltona, což podpořilo skvělé tempo Sauberu a výhoda čerstvých pneumatik po restartu. Vyzdvihl také zásluhu nedávných vylepšení vozu.
Kontakt mezi Leclercem a Verstappenem ve Velké ceně Španělska zůstal bez trestu, sportovní komisaři se rozhodli nezasahovat. Pilot Ferrari si tak udržel třetí místo.
Nico Rosberg po Velké ceně Španělska prohlásil, že Max Verstappen si za svůj manévr zasloužil černou vlajku a okamžité vyloučení ze závodu. Jeho ostrá slova vyvolala rozruch v paddocku i mezi fanoušky a znovu otevřela debatu o hranicích férového závodění.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem na letiště v Praze.
Max Verstappen čelí hrozbě zákazu startu ve formuli 1. Po kontroverzní kolizi s Georgem Russellem ve Velké ceně Španělska dostal tříbodový trest a deset sekund penalizace. Celkem už má jedenáct trestných bodů – a k automatickému zastavení mu chybí jediný.
Lewis Hamilton v Barceloně bojoval s obtížemi a dojel původně sedmý, ale díky penalizaci Verstappena se posunul na šesté místo. Trať v Katalánsku mu ale příliš nevyhovovala a bude muset najít způsob, jak zlepšit svůj výkon do příštích závodů.
Max Verstappen obdržel od FIA tři trestné body za kolizi s Georgem Russellem ve Velké ceně Španělska. Spolu s dřívější desetisekundovou penalizací tak incident zasáhl nejen jeho výsledek v závodě, ale i bilanci v superlicenci. S celkovým počtem 11 bodů je úřadující mistr světa jediný bod od automatického zákazu startu v závodě.
Tři kola před cílem Velké ceny Španělska došlo k incidentu mezi Maxem Verstappenem a Georgem Russellem, při kterém Verstappen narazil do Russella. Za tuto kolizi obdržel Verstappen desetisekundovou penalizaci, která ho posunula z páté na desátou pozici a obdržel tři trestné body.
Aston Martin přišel o Lance Strolla ve Velké ceně Španělska kvůli zhoršujícím se bolestem pravé ruky a zápěstí, které ho nakonec donutily závod vynechat. Přesto se však objevily náznaky, že skutečný důvod jeho absence může být komplikovanější, než jak tým oficiálně uvádí.