I když Mercedes letos žádný závod nevyhrál a za špičkou hodně zaostává, jeho pokroky v posledních závodech přidělávají vrásky vedení Red Bullu před Velkou cenou Británie. Velmi silné podle něj bude i Ferrari.
Mohly by se Stříbrné šípy o víkendu zapojit do boje o vítězství s Red Bully a Ferrari? Tuto ambici Lewis Hamilton s Georgem Russellem rozhodně mají, do karet jim hrají vlastnosti tradičního okruhu v Silverstone, který není hrbolatý a obsahuje táhlé a rychlé zatáčky.
Nejhorší víkend pro Red Bull?A podle Christiana Hornera jeho soupeři nebude svědčit pouze britská trať: "Myslím, že Mercedes bude silný v Silverstone a nevidím žádný důvod, proč by nemohli být silní ani v Paul Ricard."
"Podle mě bude v Silverstone rychlé i Ferrari. Pro nás může jít o náročnější okruh kvůli jeho vlastnostem. Je neuvěřitelné, že jsme dali dohromady šňůru šesti vítězství, Silverstone může být nicméně zatím tím nejtěžším podnikem," nečeká šéf Red Bullu nic lehkého.
Odborný poradce týmu Helmut Marko s ním souhlasí: "Mercedes byl v neděli v Kanadě velmi silný. V určitých chvílích byl dokonce rychlejší než my! A Silverstone jim podle mě bude sedět ještě lépe."
Hamilton, jenž v Montrealu dojel třetí, vyhrál sedm z posledních osmi závodů v Silverstone. Kontroverzní byl loňský rok, kdy v první zatáčce došlo ke kontaktu s Maxem Verstappenem, po němž Holanďan narazil ve vysoké rychlosti do zdi a poté skončil v nemocnici.
Další vylepšení Mercedesu, u Red Bullu nic extraMercedes pro víkendový závod připravuje řadu vylepšení, díky kterým by chtěl dále stáhnout náskok soupeřů na čele. Red Bull naproti tomu podle Hornera "nic velkého" tentokrát neplánuje, podle něj až do srpna půjde spíše cestou "velmi skromné evoluce."
"Díly měníme tehdy, když se blíží konci své životnosti. Jde o velmi odlišnou formu vývoje, než jste vídávali v předchozích letech," shrnuje šéf Red Bullu, který vede letošní šampionát s náskokem 76 bodů před Ferrari, přičemž třetí Mercedes je o dalších 40 bodů pozadu.
Ferrari na Monze nevyužilo Hamiltonův slipstream pro Leclerca, který tak musel spoléhat jen na vlastní tempo. Hamilton klesl na desáté místo kvůli penalizaci.
Lando Norris přiznal, že předjetí Maxe Verstappena v nedělním závodě na Monze bude velkou výzvou, přestože startuje z první řady. Britský jezdec McLarenu je spokojený se druhým místem a těší se na strategickou bitvu o přední pozice.
Max Verstappen si na legendárním okruhu v Monze vyjel pole position pro Velkou cenu Itálie a potvrdil tak svou kvalitu v klíčovém okamžiku kvalifikace.
Isack Hadjar nedávno slavil své první pódiové umístění ve Formuli 1 s týmem Racing Bulls, jeho postup do hlavního Red Bullu se však odkládá. Mladý Francouz ukázal svůj talent a potenciál, ale vedení stáje z Enstone dává přednost postupnému rozvoji, aby si jezdec mohl na další krok připravit pevné základy.
Lando Norris zajel nejrychlejší čas třetího tréninku na Velkou cenu Itálie, přičemž Charles Leclerc mu byl velmi blízko. Celé pole se vešlo do rozdílu menšího než jedné sekundy, což slibuje napínavou kvalifikaci.
Jediný vítěz velké ceny F1 označil své dlouhodobé pokračování u Alpine za „přirozené rozhodnutí“, vycházející z dosavadní spolupráce a důvěry v tým. Podle něj stabilita a jasná vize představují klíč k postupnému zlepšování výkonů.
Lando Norris zazářil ve druhém tréninku GP Itálie v Monze, když zajel nejlepší čas a potvrdil konkurenceschopnost McLarenu. Druhý skončil Charles Leclerc na Ferrari. Kimi Antonelli opět v problémech.
Charles Leclerc přiznal, že po nehodě na GP Nizozemska zůstal sedět na svahu, protože jediná cesta zpět do garáže Ferrari vedla přes zaplněnou tribunu. Podle něj šlo o pragmatické a bezpečné rozhodnutí, aby se vyhnul riziku mezi diváky.
Lewis Hamilton a Charles Leclerc začali domácí Grand Prix Ferrari ve velkém stylu, když obsadili první dvě místa v úvodním tréninku. Tímto výsledkem potěšili tisíce fanoušků na tribunách a ukázali, že tým má na startu víkendu výraznou sílu.
Krátce poté, co byl jmenován prvním testovacím jezdcem Cadillacu pro F1, udělal Colton Herta další významný krok směrem ke svému cíli závodit v šampionátu Formule 1.
Max Verstappen varuje před přílišnými změnami formátu F1, včetně kratších závodů a více sprintů. Podle něj je třeba zachovat tradiční podobu šampionátu.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali naznačil, že sport může v budoucnu čekat výrazná úprava podoby závodních víkendů. Cílem má být větší zapojení fanoušků, přičemž Domenicali tvrdí, že většina účastníků je těmto plánům nakloněna.