I když Mercedes letos žádný závod nevyhrál a za špičkou hodně zaostává, jeho pokroky v posledních závodech přidělávají vrásky vedení Red Bullu před Velkou cenou Británie. Velmi silné podle něj bude i Ferrari.
Mohly by se Stříbrné šípy o víkendu zapojit do boje o vítězství s Red Bully a Ferrari? Tuto ambici Lewis Hamilton s Georgem Russellem rozhodně mají, do karet jim hrají vlastnosti tradičního okruhu v Silverstone, který není hrbolatý a obsahuje táhlé a rychlé zatáčky.
Nejhorší víkend pro Red Bull?A podle Christiana Hornera jeho soupeři nebude svědčit pouze britská trať: "Myslím, že Mercedes bude silný v Silverstone a nevidím žádný důvod, proč by nemohli být silní ani v Paul Ricard."
"Podle mě bude v Silverstone rychlé i Ferrari. Pro nás může jít o náročnější okruh kvůli jeho vlastnostem. Je neuvěřitelné, že jsme dali dohromady šňůru šesti vítězství, Silverstone může být nicméně zatím tím nejtěžším podnikem," nečeká šéf Red Bullu nic lehkého.
Odborný poradce týmu Helmut Marko s ním souhlasí: "Mercedes byl v neděli v Kanadě velmi silný. V určitých chvílích byl dokonce rychlejší než my! A Silverstone jim podle mě bude sedět ještě lépe."
Hamilton, jenž v Montrealu dojel třetí, vyhrál sedm z posledních osmi závodů v Silverstone. Kontroverzní byl loňský rok, kdy v první zatáčce došlo ke kontaktu s Maxem Verstappenem, po němž Holanďan narazil ve vysoké rychlosti do zdi a poté skončil v nemocnici.
Další vylepšení Mercedesu, u Red Bullu nic extraMercedes pro víkendový závod připravuje řadu vylepšení, díky kterým by chtěl dále stáhnout náskok soupeřů na čele. Red Bull naproti tomu podle Hornera "nic velkého" tentokrát neplánuje, podle něj až do srpna půjde spíše cestou "velmi skromné evoluce."
"Díly měníme tehdy, když se blíží konci své životnosti. Jde o velmi odlišnou formu vývoje, než jste vídávali v předchozích letech," shrnuje šéf Red Bullu, který vede letošní šampionát s náskokem 76 bodů před Ferrari, přičemž třetí Mercedes je o dalších 40 bodů pozadu.
Mexická národní sportovní autorita OMDAI poskytla komentář k události z minulého závodního víkendu, kdy Liam Lawson zažil nebezpečný moment na trati.
Felipe Massa zahájil u londýnského Nejvyššího soudu spor o 82 milionů dolarů kvůli aféře „Crashgate“ z roku 2008.
Lewis Hamilton byl po Velké ceně Mexika zklamaný z desetisekundové penalizace za souboj s Maxem Verstappenem. Podle něj bylo rozhodnutí komisařů zbytečně přísné.
Martin Brundle naznačuje, že start Mexické Grand Prix měl mnohem dramatičtější podtext, než se zdálo. Podle něj si Max Verstappen zasloužil přísný trest, který by jasně vymezil hranice chování na trati, a poukázal tak na nedostatečné rozhodnutí rozhodčích.
Kandidátka na prezidentku FIA Laura Villars oznámila, že obdržela povolení k mimořádnému soudnímu slyšení v Paříži. Tento krok naznačuje další vývoj v napjaté situaci kolem vedení federace.
Lando Norris z McLarenu prozradil, že v posledních závodech nepoužívá jeden z běžných nástrojů na svém palubním displeji během kvalifikace.
Fernando Alonso kritizoval FIA za postup při startu Velké ceny Mexika. Podle něj nebyla reakce komisařů dostatečně rychlá ani konzistentní.
Oscar Piastri po Grand Prix Mexika přiznal, že je potřeba zhodnotit změny jeho jízdního stylu, které ovlivnily výkon.
Carlos Sainz čelil v Mexiku nečekaným potížím, které výrazně ovlivnily jeho závod. Problém se ukázal už po úvodním kole, kdy se na jeho voze objevila technická závada, jež vedla k sérii nepříjemných následků.
George Russell po Grand Prix Mexika ostře kritizoval Mercedes za pomalé reakce, které ho připravily o lepší výsledek.
Na Grand Prix Mexika měli dva maršálové velké štěstí, že vyvázli bez újmy. Rychlé reakce Liama Lawsona zabránily potenciálně vážnému neštěstí.
Lando Norris se posunul do čela šampionátu jezdců, když o jediný bod předstihl svého týmového kolegu Oscara Piastriho.