I když Mercedes letos žádný závod nevyhrál a za špičkou hodně zaostává, jeho pokroky v posledních závodech přidělávají vrásky vedení Red Bullu před Velkou cenou Británie. Velmi silné podle něj bude i Ferrari.
Mohly by se Stříbrné šípy o víkendu zapojit do boje o vítězství s Red Bully a Ferrari? Tuto ambici Lewis Hamilton s Georgem Russellem rozhodně mají, do karet jim hrají vlastnosti tradičního okruhu v Silverstone, který není hrbolatý a obsahuje táhlé a rychlé zatáčky.
Nejhorší víkend pro Red Bull?A podle Christiana Hornera jeho soupeři nebude svědčit pouze britská trať: "Myslím, že Mercedes bude silný v Silverstone a nevidím žádný důvod, proč by nemohli být silní ani v Paul Ricard."
"Podle mě bude v Silverstone rychlé i Ferrari. Pro nás může jít o náročnější okruh kvůli jeho vlastnostem. Je neuvěřitelné, že jsme dali dohromady šňůru šesti vítězství, Silverstone může být nicméně zatím tím nejtěžším podnikem," nečeká šéf Red Bullu nic lehkého.
Odborný poradce týmu Helmut Marko s ním souhlasí: "Mercedes byl v neděli v Kanadě velmi silný. V určitých chvílích byl dokonce rychlejší než my! A Silverstone jim podle mě bude sedět ještě lépe."
Hamilton, jenž v Montrealu dojel třetí, vyhrál sedm z posledních osmi závodů v Silverstone. Kontroverzní byl loňský rok, kdy v první zatáčce došlo ke kontaktu s Maxem Verstappenem, po němž Holanďan narazil ve vysoké rychlosti do zdi a poté skončil v nemocnici.
Další vylepšení Mercedesu, u Red Bullu nic extraMercedes pro víkendový závod připravuje řadu vylepšení, díky kterým by chtěl dále stáhnout náskok soupeřů na čele. Red Bull naproti tomu podle Hornera "nic velkého" tentokrát neplánuje, podle něj až do srpna půjde spíše cestou "velmi skromné evoluce."
"Díly měníme tehdy, když se blíží konci své životnosti. Jde o velmi odlišnou formu vývoje, než jste vídávali v předchozích letech," shrnuje šéf Red Bullu, který vede letošní šampionát s náskokem 76 bodů před Ferrari, přičemž třetí Mercedes je o dalších 40 bodů pozadu.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.