McLaren připustil, že letos už žádné větší novinky na svůj monopost MCL36 nenasadí. Jeho vývoj nekončí, hodlá se však soustředit spíše na drobné změny a optimalizaci celého balíku, aby z něj dokázal vyždímat maximum.
Výkony oranžového vozu jsou tento rok nevyzpytatelné: v Austrálii byl například třetí nejrychlejší, v Bahrajnu naopak až osmý nejrychlejší. Na body nedosáhl ve třech závodech, zároveň s ním ale Lando Norris dojel v Imole na pódiu, což podtrhuje nekonzistentní výkonnost.
Už žádný velký balík vylepšení, pouze drobné změnyPodle šéfa Andrease Seidla však přesto řešení těchto výkyvů nebude spočívat ve velkých novinkách: "V tuto chvíli je stále tou hlavní věcí odemykání výkonnosti balíku, který máme. Potom se budeme muset podívat na to, ke kterým drobným změnám v této sezóně sáhneme."
Po vyřešení problému s brzdami z úvodu sezóny si tým uvědomil, že MCL36 má potenciál a ve Španělsku nasadil větší balík vylepšení, která fungovala. Další takový balík však již není v plánu. Místo toho se chce soustředit na lepší poznání vozu a jeho optimalizaci, jako to například v úvodu sezóny udělalo Ferrari.
Vedení týmů se také musí vyrovnat s přísnějším omezením aerodynamického testování, rozpočtovým strop či inflací. I proto musí letos McLaren "zatáhnout za ruční brzdu, pokud jde o další vývoj... Fakt musíte být velmi opatrní v tom, jak využíváte svůj čas v aerodynamickém tunelu," poznamenává Seidl.
Frustrace z Kanady, vozu MCL36 schází rychlostMinulý víkend opět nedosáhli ani jeden bod a z Montrealu odjížděli frustrovaní. "Možná věci někdy vypadají skvěle, ale nikdy nejde o skutečnou rychlost. Občas těžíme ze štěstí. V takových dnech, kdy to je jednodušší a nemáme štěstí na své straně, tak se ukazuje, jak na tom vlastně jsme," poznamenal pilot Lando Norris po GP Kanady.
Podle něj není MCL36 dostatečně rychlý, byť tentokrát nemohl předvést vše, protože kvůli problémům s motorem přišel v kvalifikaci o výhodnější startovní pozici, v závodě se k tomu navíc přidala zpackaná zastávka v boxech, kdy pro něj mechanici neměli připravené pneumatiky.
McLaren se tedy musí zlepšit i mimo trať a zapracovat na nastavení a sklonu a velikosti křídel, protože na rovinkách vůz generuje příliš velký odpor, jak ukázal třetí sektor v Montrealu. Během závodu pak také těžko může předjíždět své soupeře.
Soupeři mu jdou po krku, McLaren chce zlepšit konzistenciV pořadí konstruktérů je sice stále na čtvrtém místě, zezadu se na něj dotahuje lepšící se Alpina, která ztrácí už jen 8 bodů. "Musíme se zkrátka zajistit, že budeme pokračovat v pokrocích s autem," uznává Seidl před domácím závodem v Silverstone.
"S tímto vozem jsme už dosáhli pokroku, pokud jde o některé slabiny, jež jsme měli loni - například rychlost v pomalých zatáčkách. Proto si rozhodně myslím, že je vhodnější pro všechny druhy okruhů," pokračuje šéf McLarenu.
"Zároveň zřejmě kvůli tomu, že tato auta jsou pořád tak nová, tak vídáme velké výkyvy mezi různými vozy, s nimiž bojujeme okruh od okruhu, kde jsme jeden víkend třetím nebo čtvrtým nejrychlejším týmem a další víkend jsme v kvalifikaci najednou sedmí nejrychlejší.
"Když se na nás podíváte, ta naše sezóna je rozhodně jako na houpačce. Zažili jsme náročný vstup ze špatných důvodů, pak jsme měli velmi dobrý víkend v Melbourne a v Imole, potom opět náročnější víkendy a další vydařený z pohledu výkonnosti v Monaku. To je oblast, kterou musíme zlepšit - zkrátka být konzistentnější," dodává Seidl.
            Paul Monaghan z Red Bullu upozornil, že poslední zlepšení týmu nejsou výsledkem jen jednotlivých technických novinek na voze RB21.
            Max Verstappen z Red Bullu a Oliver Bearman z Haasu vstupují do víkendu v Brazílii s větším klidem, protože jim již nehrozí zákaz startu.
            Podle informací médií si Ferrari po slibných výsledcích na nedávných závodech v USA a Mexiku rozmyslelo rozsah změn na svém voze pro sezónu 2026.
            Jezdci McLarenu, Lando Norris a Oscar Piastri, prozradili, jak ladí přípravy na závěrečný boj o titul, aby zůstali konkurenceschopní až do posledního závodu sezóny.
            Pilot Ferrari Charles Leclerc oznámil zásnuby se svou partnerkou Alexandrou Saint Mleux prostřednictvím příspěvku na Instagramu, který během chvíle zaplavil sociální sítě.
            Yuki Tsunoda stojí před rozhodujícím obdobím své kariéry u Red Bullu. Jezdec i tým potvrdili, kdy padne definitivní rozhodnutí.
            Bývalý mechanik Red Bullu, Calum Nicholas, odhalil nové a zajímavé detaily o dění během kontroverzní Velké ceny Abu Dhabi 2021.
            Guenther Steiner se po Velké ceně Mexika opět dostal do centra pozornosti, když vyzdvihl skvělý výkon Olivera Bearmana.
            Italská média naznačují, že George Russell by se mohl objevit na radaru Ferrari, pokud by se v týmu uvolnilo místo po Hamiltonovi nebo Leclercovi. I když je v Mercedesu spokojený, jeho schopnosti z něj činí lákavou možnost pro budoucnost Maranella.
            Liam Lawson zažil v úvodu Velké ceny Mexika okamžik, který vyděsil celý paddock. Krátce po startu se ocitl v nečekané a znepokojivé situaci, jež znovu připomněla, jak křehká může být bezpečnost ve Formuli 1.
            Bývalý jezdec F1 Christijan Albers zpochybnil, že Lando Norris a Oscar Piastri patří mezi největší talenty současného motorsportu.
            Lewis Hamilton se otevřeně podělil o své dojmy z nové kapitoly své kariéry a popsal ji jako mimořádně silný moment.