McLaren připustil, že letos už žádné větší novinky na svůj monopost MCL36 nenasadí. Jeho vývoj nekončí, hodlá se však soustředit spíše na drobné změny a optimalizaci celého balíku, aby z něj dokázal vyždímat maximum.
Výkony oranžového vozu jsou tento rok nevyzpytatelné: v Austrálii byl například třetí nejrychlejší, v Bahrajnu naopak až osmý nejrychlejší. Na body nedosáhl ve třech závodech, zároveň s ním ale Lando Norris dojel v Imole na pódiu, což podtrhuje nekonzistentní výkonnost.
Už žádný velký balík vylepšení, pouze drobné změnyPodle šéfa Andrease Seidla však přesto řešení těchto výkyvů nebude spočívat ve velkých novinkách: "V tuto chvíli je stále tou hlavní věcí odemykání výkonnosti balíku, který máme. Potom se budeme muset podívat na to, ke kterým drobným změnám v této sezóně sáhneme."
Po vyřešení problému s brzdami z úvodu sezóny si tým uvědomil, že MCL36 má potenciál a ve Španělsku nasadil větší balík vylepšení, která fungovala. Další takový balík však již není v plánu. Místo toho se chce soustředit na lepší poznání vozu a jeho optimalizaci, jako to například v úvodu sezóny udělalo Ferrari.
Vedení týmů se také musí vyrovnat s přísnějším omezením aerodynamického testování, rozpočtovým strop či inflací. I proto musí letos McLaren "zatáhnout za ruční brzdu, pokud jde o další vývoj... Fakt musíte být velmi opatrní v tom, jak využíváte svůj čas v aerodynamickém tunelu," poznamenává Seidl.
Frustrace z Kanady, vozu MCL36 schází rychlostMinulý víkend opět nedosáhli ani jeden bod a z Montrealu odjížděli frustrovaní. "Možná věci někdy vypadají skvěle, ale nikdy nejde o skutečnou rychlost. Občas těžíme ze štěstí. V takových dnech, kdy to je jednodušší a nemáme štěstí na své straně, tak se ukazuje, jak na tom vlastně jsme," poznamenal pilot Lando Norris po GP Kanady.
Podle něj není MCL36 dostatečně rychlý, byť tentokrát nemohl předvést vše, protože kvůli problémům s motorem přišel v kvalifikaci o výhodnější startovní pozici, v závodě se k tomu navíc přidala zpackaná zastávka v boxech, kdy pro něj mechanici neměli připravené pneumatiky.
McLaren se tedy musí zlepšit i mimo trať a zapracovat na nastavení a sklonu a velikosti křídel, protože na rovinkách vůz generuje příliš velký odpor, jak ukázal třetí sektor v Montrealu. Během závodu pak také těžko může předjíždět své soupeře.
Soupeři mu jdou po krku, McLaren chce zlepšit konzistenciV pořadí konstruktérů je sice stále na čtvrtém místě, zezadu se na něj dotahuje lepšící se Alpina, která ztrácí už jen 8 bodů. "Musíme se zkrátka zajistit, že budeme pokračovat v pokrocích s autem," uznává Seidl před domácím závodem v Silverstone.
"S tímto vozem jsme už dosáhli pokroku, pokud jde o některé slabiny, jež jsme měli loni - například rychlost v pomalých zatáčkách. Proto si rozhodně myslím, že je vhodnější pro všechny druhy okruhů," pokračuje šéf McLarenu.
"Zároveň zřejmě kvůli tomu, že tato auta jsou pořád tak nová, tak vídáme velké výkyvy mezi různými vozy, s nimiž bojujeme okruh od okruhu, kde jsme jeden víkend třetím nebo čtvrtým nejrychlejším týmem a další víkend jsme v kvalifikaci najednou sedmí nejrychlejší.
"Když se na nás podíváte, ta naše sezóna je rozhodně jako na houpačce. Zažili jsme náročný vstup ze špatných důvodů, pak jsme měli velmi dobrý víkend v Melbourne a v Imole, potom opět náročnější víkendy a další vydařený z pohledu výkonnosti v Monaku. To je oblast, kterou musíme zlepšit - zkrátka být konzistentnější," dodává Seidl.
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.