McLaren připustil, že letos už žádné větší novinky na svůj monopost MCL36 nenasadí. Jeho vývoj nekončí, hodlá se však soustředit spíše na drobné změny a optimalizaci celého balíku, aby z něj dokázal vyždímat maximum.
Výkony oranžového vozu jsou tento rok nevyzpytatelné: v Austrálii byl například třetí nejrychlejší, v Bahrajnu naopak až osmý nejrychlejší. Na body nedosáhl ve třech závodech, zároveň s ním ale Lando Norris dojel v Imole na pódiu, což podtrhuje nekonzistentní výkonnost.
Už žádný velký balík vylepšení, pouze drobné změnyPodle šéfa Andrease Seidla však přesto řešení těchto výkyvů nebude spočívat ve velkých novinkách: "V tuto chvíli je stále tou hlavní věcí odemykání výkonnosti balíku, který máme. Potom se budeme muset podívat na to, ke kterým drobným změnám v této sezóně sáhneme."
Po vyřešení problému s brzdami z úvodu sezóny si tým uvědomil, že MCL36 má potenciál a ve Španělsku nasadil větší balík vylepšení, která fungovala. Další takový balík však již není v plánu. Místo toho se chce soustředit na lepší poznání vozu a jeho optimalizaci, jako to například v úvodu sezóny udělalo Ferrari.
Vedení týmů se také musí vyrovnat s přísnějším omezením aerodynamického testování, rozpočtovým strop či inflací. I proto musí letos McLaren "zatáhnout za ruční brzdu, pokud jde o další vývoj... Fakt musíte být velmi opatrní v tom, jak využíváte svůj čas v aerodynamickém tunelu," poznamenává Seidl.
Frustrace z Kanady, vozu MCL36 schází rychlostMinulý víkend opět nedosáhli ani jeden bod a z Montrealu odjížděli frustrovaní. "Možná věci někdy vypadají skvěle, ale nikdy nejde o skutečnou rychlost. Občas těžíme ze štěstí. V takových dnech, kdy to je jednodušší a nemáme štěstí na své straně, tak se ukazuje, jak na tom vlastně jsme," poznamenal pilot Lando Norris po GP Kanady.
Podle něj není MCL36 dostatečně rychlý, byť tentokrát nemohl předvést vše, protože kvůli problémům s motorem přišel v kvalifikaci o výhodnější startovní pozici, v závodě se k tomu navíc přidala zpackaná zastávka v boxech, kdy pro něj mechanici neměli připravené pneumatiky.
McLaren se tedy musí zlepšit i mimo trať a zapracovat na nastavení a sklonu a velikosti křídel, protože na rovinkách vůz generuje příliš velký odpor, jak ukázal třetí sektor v Montrealu. Během závodu pak také těžko může předjíždět své soupeře.
Soupeři mu jdou po krku, McLaren chce zlepšit konzistenciV pořadí konstruktérů je sice stále na čtvrtém místě, zezadu se na něj dotahuje lepšící se Alpina, která ztrácí už jen 8 bodů. "Musíme se zkrátka zajistit, že budeme pokračovat v pokrocích s autem," uznává Seidl před domácím závodem v Silverstone.
"S tímto vozem jsme už dosáhli pokroku, pokud jde o některé slabiny, jež jsme měli loni - například rychlost v pomalých zatáčkách. Proto si rozhodně myslím, že je vhodnější pro všechny druhy okruhů," pokračuje šéf McLarenu.
"Zároveň zřejmě kvůli tomu, že tato auta jsou pořád tak nová, tak vídáme velké výkyvy mezi různými vozy, s nimiž bojujeme okruh od okruhu, kde jsme jeden víkend třetím nebo čtvrtým nejrychlejším týmem a další víkend jsme v kvalifikaci najednou sedmí nejrychlejší.
"Když se na nás podíváte, ta naše sezóna je rozhodně jako na houpačce. Zažili jsme náročný vstup ze špatných důvodů, pak jsme měli velmi dobrý víkend v Melbourne a v Imole, potom opět náročnější víkendy a další vydařený z pohledu výkonnosti v Monaku. To je oblast, kterou musíme zlepšit - zkrátka být konzistentnější," dodává Seidl.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.