Bývalý pilot Formule 1 David Coulthard nemá moc pochopení pro neustále nářky některých jezdců na poskakování. Pokud s tím mají problém, měli by podle něj odstoupit a dát šanci některým z mnoha talentů toužících po tom, aby mohli předvést své umění s rychlými monoposty. Jackie Stewart je ještě konkrétnější, na mušku si bere trápícího se Lewise Hamiltona.
Letošní vozy postavené podle nových pravidel při vytváření přítlaku spoléhají na přísavný efekt podlah. Ve vyšších rychlostech však dochází k cyklickému poskakování, což některým týmům a jezdcům činí potíže. Ne všichni s tím bojují - stabilní na rovinkách je McLaren nebo Red Bull.
Interpretace pravidel se mezi týmy liší, Newey odvádí skvělou práci"Je to o tom, jak vlastně porozumíte pravidlům," popisuje Coulthard a poukazuje na hlavního konstruktéra Red Bullu: "Adrian Newey je někdo, s kým jsem spolupracoval během mého působení u Williamsu. Vždy říkal, že čte pravidla kvůli tomu, aby věděl, co říkají, ale ještě důležitější je to, co neříkají."
"A konstruuje v oblasti, o které nic neříkají. Spoléhá na mezery, které mu poskytnou výhodu. Protože to dává smysl, ne? Když navrhujete pouze do této velikosti a snažíte se vejít do takových rozměrů, jak byste někdy chtěli překonat své soupeře?" komentuje Coulthard dlouhodobé špičkovou práci Neweyho.
"Neustále dochází k evoluci, technika se stále zlepšuje. Ti, kteří se více trápí, budou samozřejmě hlasitější než ti, kteří mají výsledky. Všichni nicméně dostávají stejnou sadu pravidel. Byl jsem v situaci, kdy jsme jako tým měli díky lepší práci výhodu, ale byl jsem i na druhé straně, kdy jsme neodvedl tak dobrou práci a bolelo to - a je jedno, jestli to prochází vašimi zády," poznamenává bývalý pilot Williamsu, McLarenu a Red Bullu.
Kdo se na to necítí, ať odstoupíPodle něj by ti piloti, kteří si dělají velké starosti o své zdraví, měli z Formule 1 odejít: "Kdokoliv se necítí pohodlně, kdokoliv cítí, že si z dlouhodobého hlediska škodí, ať odstoupí. Existuje spousta kluků a holek, kteří budou velmi rádi, když budou moci usednout do vašeho vozu, když se necítíte komfortně."
"Myslím, že bychom neměli ztratit ze zřetele, že v tomto sportu nemáme matrace jako v Princezně na hrášku. Když jste boxerem, tak se musíte smířit s tím, že vám někdo vrazí do tváře. Když jste fotbalistou, někdo vám kolíky sjede nohy. Musíme to mít trochu na paměti, kde se nacházejí některé týmy, a že bude docházet k evoluci. Ale pro většinu platí: zvykněte si na to!" vyzývá Coulthard.
Hamilton by si měl ušetřit trápení a skončitNejvíce si na poskakování stěžuje Mercedes a jeho hlavní hvězda Lewis Hamilton, který v Baku sotva vystoupil s vozu, přičemž se držel za záda. O týdne později dojel na pódiu a bolesti páteře byly tytam.
Pro něj má radu bývalý šampion F1 Jackie Stewart: "Je čas, aby odešel. Má svou hudbu, kulturu, má rád oblékání a oděvní průmysl pro něj bude naprosto vhodný. Jsem si jistý, že bude velmi úspěšný, protože vydělává obrovské množství peněz, a to právem, protože byl ve své době jedním z nejlepších."
Podle něj to měl Hamilton zabalit již po loňské sezóně, kterou nakonec prohrál s Maxem Verstappenem: "Škoda, že neskončil na vrcholu, ale nemyslím si, že k tomu nyní dojde. I tak je ale moudřejší skončit než zažívat veškerou tu bolest, kdy už nejste schopni dělat to, co jste dělali dříve. Ve sportu se dobře prosadil. Teď bych rád viděl, jak odstupuje," dodává 83letý Skot.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.
Sedminásobný mistr světa Lewis Hamilton se v lednu podruhé setkal s monopostem Ferrari F1, když si vyzkoušel jízdu s modelem roku 2023 na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya.
Lewis Hamilton, jak jistě všichni fanoušci F1NEWS.cz již vědí, přechází do Ferrari pro sezónu 2025 Formule 1, což vyvolává velkou pozornost veřejnosti. Jde o novou etapu jeho kariéry, kterou odstartuje Velká cena Austrálie od 14. do 16. března 2025.
Sezóna F1 2025 odstartuje netradičně, když všech 10 týmů představí svá nová zbarvení vozů společně během jedinečného večera v londýnské O2 Areně. Tato historická událost slibuje přilákat pozornost fanoušků z celého světa. Víme, kdy se tato událost odehraje.