Velké emoce vzbudila nová směrnice FIA, která vešla v platnost v Kanadě a která má řešit poskakování. Odborný poradce Red Bullu Helmut Marko při této příležitosti kritizuje Lewise Hamiltona.
Vše začalo po závodě v Baku, kde Hamilton vystoupil z vozu evidentně nesvůj. Minimálně to tak vypadalo. Právě poté se začala řešit nová směrnice, jež začala platit od následujícího závodu v Kanadě. V něm Lewis dojel třetí a Helmut Marko si na jeho adresu neodpustil štiplavou poznámku. „No... Lewis v Kanadě dojel třetí a zdá se, že když dojedete třetí, je vystupování z auta mnohem snazší," rýpnul si odborný poradce.
Marko s technickou směrnicí nesouhlasí. Podle něj není správné například to, že se něco takového zavádí během sezony. „Neřekl bych, že FIA rozhodla správně. Mercedes měl s poskakováním největší problémy, tak jim prostě během sezony pomohli. Není to správné. Přitom řešení je jednoduché. Stačí zvednout auto. Pak netrpíte poskakováním, ale přicházíte o rychlost," popisuje jeden z veteránů Formule 1.
Dále Markovi vadí rychlost, s jakou byla nová směrnice zavedena. Kvůli ní je podle něj celá záležitost nedomyšlená. „Vymysleli rychlé řešení, ale určitě nebylo promyšlené. FIA jím v podstatě rozhoduje o nastavení všech vozů," zlobí se Helmut Marko.
Mercedes údajně měsíce pracoval na řešení přehřívání pneumatik. Výkon v Rakousku však ukázal, že problém přetrvává.
Lando Norris potvrdil svůj impozantní vzestup a v Rakousku si připsal už třetí vítězství v sezóně 2025. Ačkoliv jeho triumf nepřišel jako překvapení, svým výkonem nekompromisně dokázal, že patří mezi absolutní špičku. Navíc poslal jasný vzkaz všem, kdo o jeho schopnostech pochybují.
Nové záběry mimo televizní přenos, kde Fernando Alonso vyjel z tratě poté, co Lewis Hamilton při předjíždění v Rakousku přišel „trochu pozdě“. Alonso se tak vyhnul kolizi při Hamiltonově riskantním manévru.
Toto Wolff vyzval italské fanoušky a média, aby dali Fredericu Vasseurovi čas a prostor na práci ve Ferrari. Reagoval tak na rostoucí spekulace o jeho budoucnosti v čele týmu.
Red Bull se i po povýšení Jukiho Cunody stále potýká s problémy na druhém místě, což vyvolává otázky, zda bude muset provést druhou změnu jezdce v tomto roce.
Fanoušci Franca Colapinta vyzvali FIA a Formuli 1, aby odsoudily nenávistné útoky vůči jezdci Alpine. Po incidentu s Oscarem Piastrim v Rakousku čelil Colapinto urážkám i výhrůžkám smrtí.
Tým Williams zažil v Rakousku těžký den, když oba jeho vozy nedokončily závod. Dvojité odstoupení podtrhlo pokračující technické i výkonnostní problémy, které stáj v letošní sezóně trápí.
Lando Norris stáhl náskok týmového kolegy Oscara Piastriho na pouhých 15 bodů. Tím dál potvrzuje svou formu a zajišťuje McLarenu napínavý interní boj o titul.
Ferrari skončilo na Velké ceně Rakouska s Charlesem Leclercem třetí a Lewisem Hamiltonem čtvrtý, přičemž Hamilton během závodu zpochybňoval týmovou strategii. Zástupce šéfa Ferrari Jerome d'Ambrosio však ujistil, že zvolený přístup byl optimální.
Šéf Red Bullu Christian Horner po Velké ceně Rakouska jen stroze komentoval výkon Yukiho Tsunody. Jeho zdrženlivé vyjádření naznačuje, že důvěra v japonského jezdce v týmu slábne.
Po nevydařené domácí Velké ceně Red Bullu Helmut Marko uvedl, že letošní titul s Maxem Verstappenem je velmi nepravděpodobný. Zůstává však otázkou, jak vážné problémy tým skutečně má.
Bernie Ecclestone, bývalý šéf Formule 1, se v Rakousku objevil při slavnostním ceremoniálu, kde předával Prezidentskou medaili vítězi závodu Landu Norrisovi. Tento čestný úkol mu byl svěřen na pozvání prezidenta FIA Mohammeda Ben Sulayema.