Ve druhém tréninku v Baku kraloval Charles Leclerc. Blízko mu byl Sergio Pérez a špatně si nevedl ani Max Verstappen. Mezi piloty elitních týmů se dokázal vklínit Fernando Alonso.
Do čela se v začátku prvního tréninku dostal Leclerc kroužící na středních pneumatikách. Druhý Pérez ztrácel po prvních pokusech sedm desetin. Třetí příčka patřila Alonsovi. Verstappen v úvodních patnácti minutách nevyjel z garáže. Sainz ztrácel na svého týmového kolegu půl sekundy. To Daniel Ricciardo měl ošidnou chvilku. Australan se ve třetí zatáčce málem dotknul bariéry, situaci ale nakonec ustál.
Na trati kroužil rovněž Mick Schumacher. Pilot Haasu ztratil první trénink kvůli technickým problémům. Pěkná kola zajížděl Cunoda s Gaslym. AlphaTauri vypadá v ulicích Baku konkurenceschopně. S kvalifikačními simulacemi započal Vettel. Ten se se svým vozem očividně pral. Němec musel v několika zatáčkách výrazně korigovat.
V kvalifikačních simulacích na tom byl nejlépe Leclerc, který měl náskok dvě a půl desetiny na Péreze. Dramatickou chvilku zažil Albon. Thajec narazil do zdi a poškodil si zavěšení. Nutno říct, že i tak dopadl Alex ještě dobře. Stačilo málo a škody na jeho voze mohly být mnohem výraznější.
Dvacet minut před koncem druhého měřeného tréninku rozjel rychlý kvalifikační pokus Verstappen. První sektor měl Holanďan slušný, v tom druhém musel zpomalit kvůli žlutým vlajkám, o které se postaral výletem mimo trať Pérez. V závěru už se toho moc nedělo. Leclerc tedy ve druhém tréninku zvítězil. Následovali Pérez, Verstappen, Alonso a Sainz. Závodní víkend pokračuje zítra třetím tréninkem a kvalifikací.
David Coulthard upozornil, že rivalita mezi týmovými kolegy může posouvat jezdce vpřed, ale zároveň ohrožovat spolupráci a výsledky týmu. Podle něj nejlepší jezdci dokážou soupeřit naplno, aniž by si zbytečně komplikovali práci navzájem.
Carlos Sainz je přesvědčený, že jeho přestup z Ferrari do Williamsu pro sezonu 2025 byl správný, ačkoli start u nového týmu byl náročný.
Helmut Marko z Red Bullu potvrdil, že budoucnost Yukiho Tsunody pro sezonu 2026 zatím není jasná a konečné rozhodnutí ohledně jeho místa v týmu padne až po letní přestávce, přičemž vedení pečlivě zvažuje všechny možnosti.
Oscar Piastri, mladý talent McLarenu, se dočká v roce 2026 vlastního vyhlídkového ochozu na hlavní rovince okruhu Albert Park. Tým tak chce oslavit jeho rostoucí význam a poskytnout fanouškům jedinečný zážitek sledovat jeho závody z bezprostřední blízkosti.
Ralf Schumacher kritizoval Lewisa Hamiltona za „divadelní“ gesta na okruhu. Podle něj se Hamilton pomalu adaptuje na podmínky ve Ferrari.
Max Verstappen přijímá pokles formy Red Bullu a soustředí se na učení s aktuálním vozem. Jeho cílem je být připraven na technické změny v roce 2026.
Na Esports World Cupu v Rijádu zavzpomínal Lando Norris na své dětství plné motorek, které formovalo jeho závodnické schopnosti. Britský pilot McLarenu přiznal, že právě tyto zkušenosti ho naučily odvaze, soustředění a soutěživému duchu, který dnes uplatňuje ve Formuli 1.
Nico Hülkenberg i Gabriel Bortoleto vyzdvihli výrazný pokrok týmu Kick Sauber v sezoně 2025, který jim dodává sebevědomí před nadcházející proměnou v Audi.
Formule 1 se připravuje na zásadní obrat v technických pravidlech, která vstoupí v platnost už příští rok.
Sebastian Vettel, čtyřnásobný mistr světa, zůstává skeptický k plánovaným pravidlům Formule 1 pro rok 2026. Podle něj není jisté, zda nová éra skutečně přinese atraktivnější a vyrovnanější závodění, jak si vedení šampionátu slibuje.
Max Verstappen připouští, že Red Bull po ztrátě dominance prochází lehkou přestavbou. Podle něj nejde o krizi, ale o přirozenou reakci na to, že soupeři stáhli náskok.
Letní přestávka F1 2025 není pouhým volnem, ale klíčovým obdobím pro načerpání sil těla, odpočinek mysli a posílení týmového ducha. Jezdci i týmy kombinují regeneraci, lehký trénink, koníčky a cestování, aby se po návratu do Zandvoortu v závodním tempu opět objevili svěží a připraveni na boj o každý bod šampionátu.