Cunoda si vyskakuje: "Nevěřím FIA, komisaři jsou hrozně nekonzistentní." Chválí Masiho

Juki Cunoda ve Velké ceně Monaka
Juki Cunoda ve Velké ceně Monaka, foto: Red Bull Content Pool
Petr Hlawiczka 10. června 2022 06:00
Sdílej:

Japonský pilot Juki Cunoda zkritizoval komisaře FIA, kteří jsou podle něj letos obzvlášť nekonzistentní při posuzování přestupků a udílení penalizací. Srovnává současné ředitele závodů s loňským Michaelem Masim, jehož po Velké ceně Abú Zabí 2021 drží Mezinárodní automobilová federace ve svém ústraní.

Hodně vzrušení v Monaku vyvolal návrat Maxe Verstappena na trať od svých mechaniků, kdy se částí pneumatiky dostal za čáru oddělující výjezd z boxů od zbytku závodní dráhy. Zatímco dříve se piloti museli držet zcela mimo tuto čáru, Ferrari se svým protestem neuspělo - FIA pro rok 2022 upravila pravidla tak, že piloti mohou vyjíždět i na tuto čáru, nesmí se však dostat celým kolem za ni.

Cunoda loni ve Velké ceně Rakouska dostal právě za tento prohřešek dva tresty. Pro rozhodování komisařů proto nemá vůbec pochopení, navíc když před 2 týdny dostal ještě napomenutí za zdržování Kevina Magnussena během tréninku v Monte Carlu - letos již čtvrté, a tak mu hrozí zákaz startu v jednom závodě, protože na svém kontě má již osm trestných bodů.

"Vůbec FIA nevěřím. Pokaždé jsou hrozně nekonzistentní. Už jsem dostal čtyři napomenutí a to poslední v Monaku stále nevím proč. Asi není dobré mluvit o tom, co dělají ostatní jezdci, ale provádějí ještě horší věci a nejsou ani vyšetřováni, zatímco v jiných závodech je FIA najednou přísná," kritizuje nahlas Cunoda.

"Když tedy někdo přejede bílou čáru, tak za to v některých závodech možná bude penalizace. Já se budu co nejvíce držet toho, co říkají pravidla, nebo toho nejbezpečnějšího, abych se nedostal do potíží," vysvětluje pilot AlphaTauri.

"Takže si nemyslím, že když Max a Checo posledně v Monaku přejížděli bílou čáru, že to je OK a že bychom to mohli dělat i my. Pokaždé to je jinak," zlobí se Cunoda, jenž se nebojí nahlas zkritizovat komisaře FIA.

Ta letos nahradila bývalého ředitele závodů Michaela Masiho Nielsem Wittichem a Eduardem Freitasem. Jak jejich vedení hodnotí japonský pilot? "Jde o zcela jiný styl ředitelství závodů. Nehovořím o negativních věcech, protože to je dobré, když se snaží, aby byli konzistentní a vůči všem týmům co nejférovější."

"Ale hodně věcí, jiné věci, závodní incidenty nebo zvládání provozu a tyto věci, Michael Masi v nich měl větší zkušenosti, pokud to srovnám. Musím chvíli počkat, abych si na to zvykl nebo oni získat více zkušeností v získáváni dobrých dat, aby mohli vytvářet dobrá pravidla. Do té doby to musím přežít bez penalizace," dodává Cunoda.

Stalo se
Novinky
Valtteri Bottas

Valtteri Bottas nabízí svou pomoc Red Bullu: Místo toho dostává studenou sprchu

Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.

Novinky
Lewis Hamilton v Barceloně.

Lewis Hamilton u premiéra: Školství potřebuje reformu

Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.

Novinky
Max Verstappen v Barceloně

„Rozpoutalo se peklo.“ Helmut Marko se rozmluvil, jak se Max Verstappen zhroutil

Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.

Novinky
James Vowles

Vowlesova slova o omluvě Totu Wolffovi: Rivalita versus respekt

James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.