Japonský pilot Juki Cunoda zkritizoval komisaře FIA, kteří jsou podle něj letos obzvlášť nekonzistentní při posuzování přestupků a udílení penalizací. Srovnává současné ředitele závodů s loňským Michaelem Masim, jehož po Velké ceně Abú Zabí 2021 drží Mezinárodní automobilová federace ve svém ústraní.
Hodně vzrušení v Monaku vyvolal návrat Maxe Verstappena na trať od svých mechaniků, kdy se částí pneumatiky dostal za čáru oddělující výjezd z boxů od zbytku závodní dráhy. Zatímco dříve se piloti museli držet zcela mimo tuto čáru, Ferrari se svým protestem neuspělo - FIA pro rok 2022 upravila pravidla tak, že piloti mohou vyjíždět i na tuto čáru, nesmí se však dostat celým kolem za ni.
Cunoda loni ve Velké ceně Rakouska dostal právě za tento prohřešek dva tresty. Pro rozhodování komisařů proto nemá vůbec pochopení, navíc když před 2 týdny dostal ještě napomenutí za zdržování Kevina Magnussena během tréninku v Monte Carlu - letos již čtvrté, a tak mu hrozí zákaz startu v jednom závodě, protože na svém kontě má již osm trestných bodů.
"Vůbec FIA nevěřím. Pokaždé jsou hrozně nekonzistentní. Už jsem dostal čtyři napomenutí a to poslední v Monaku stále nevím proč. Asi není dobré mluvit o tom, co dělají ostatní jezdci, ale provádějí ještě horší věci a nejsou ani vyšetřováni, zatímco v jiných závodech je FIA najednou přísná," kritizuje nahlas Cunoda.
"Když tedy někdo přejede bílou čáru, tak za to v některých závodech možná bude penalizace. Já se budu co nejvíce držet toho, co říkají pravidla, nebo toho nejbezpečnějšího, abych se nedostal do potíží," vysvětluje pilot AlphaTauri.
"Takže si nemyslím, že když Max a Checo posledně v Monaku přejížděli bílou čáru, že to je OK a že bychom to mohli dělat i my. Pokaždé to je jinak," zlobí se Cunoda, jenž se nebojí nahlas zkritizovat komisaře FIA.
Ta letos nahradila bývalého ředitele závodů Michaela Masiho Nielsem Wittichem a Eduardem Freitasem. Jak jejich vedení hodnotí japonský pilot? "Jde o zcela jiný styl ředitelství závodů. Nehovořím o negativních věcech, protože to je dobré, když se snaží, aby byli konzistentní a vůči všem týmům co nejférovější."
"Ale hodně věcí, jiné věci, závodní incidenty nebo zvládání provozu a tyto věci, Michael Masi v nich měl větší zkušenosti, pokud to srovnám. Musím chvíli počkat, abych si na to zvykl nebo oni získat více zkušeností v získáváni dobrých dat, aby mohli vytvářet dobrá pravidla. Do té doby to musím přežít bez penalizace," dodává Cunoda.
Fred Vasseur uvedl, že přestože výsledky v Belgii byly různorodé, v týmu panuje pozitivní atmosféra. Všichni jsou optimističtí a plně soustředění na další kroky vedoucí ke zlepšení.
Andrea Stella přiznává, že pokud by chtěl, aby souboj o titul mezi Norrisem a Piastrem byl pohodlný, neplnil by svou roli správně. Intenzita a napětí v boji podle něj znamenají správné vedení a motivaci jezdců.
Gabriel Bortoleto byl po belgickém závodě přesvědčen, že odvedl maximum navzdory nepříznivému výsledku. Jeho týmový kolega Nico Hülkenberg se mezitím upíná k Maďarsku, kde očekává silnější výkon od celého týmu Kick Sauber.
Fintech společnost Revolut se stane klíčovým partnerem týmu Audi F1, který v roce 2026 převezme současný tým Sauber. Audi tak vstoupí do Formule 1 s výraznou podporou ze světa digitálních financí.
Martin Brundle nastínil, co bude klíčové pro Landa Norrise, má-li v letošní sezóně porazit týmového kolegu Oscara Piastriho. Podle bývalého pilota F1 musí Norris ve zbytku šampionátu potvrdit svou zkušenost, jezdeckou vyzrálost a pravidelně přivážet silné výsledky, pokud si chce udržet pozici jedničky v týmu McLaren.
Navzdory spekulacím o přestupu k Mercedesu Helmut Marko potvrzuje, že Max Verstappen zůstane u Red Bullu i v sezóně 2026. Fanoušci tak mohou počítat s jeho pokračováním v týmu z Milton Keynes.
Mercedes připouští, že pokles výkonnosti v průběhu sezóny může souviset s některými úpravami, které tým provedl na monopostu W16. Podle inženýra Andrewa Shovlina nyní tým důkladně analyzuje, zda se vývoj vozu neubral chybným směrem.
Lewis Hamilton vzbudil pozornost fanoušků tajemným příspěvkem na sociálních sítích, v němž avizuje oznámení na začátek srpna. Zatím není jasné, čeho se novinka týká, spekulace však okamžitě nabraly na obrátkách.
Šéf stáje Williams James Vowles vyjádřil Carlosi Sainzovi omluvu za nepovedený pitstop během Velké ceny Belgie. Incident, který ovlivnil průběh závodu, přiměl vedení týmu k veřejnému přiznání chyby.
Během dešťového přerušení na Velké ceně Belgie si Nico Rosberg připomněl divokou historku z dětství s Lewisem Hamiltonem. Ukázalo se, že jejich rivalita začala ještě dávno předtím, než se střetli jako soupeři na trati.
Média po celém světě reagovala na odloženou Velkou cenu Belgie ve Spa-Francorchamps. Závod, který se nakonec rozjel, však nesplnil očekávání divoké mokré podívané.
Zatímco nejmladší jezdec startovního pole procházel během belgického víkendu těžkým obdobím jak na trati, tak mimo ni, jeho předchůdce v týmu Mercedes promluvil s dávkou zkušeností a nabídl cenné rady.