Japonský pilot Juki Cunoda zkritizoval komisaře FIA, kteří jsou podle něj letos obzvlášť nekonzistentní při posuzování přestupků a udílení penalizací. Srovnává současné ředitele závodů s loňským Michaelem Masim, jehož po Velké ceně Abú Zabí 2021 drží Mezinárodní automobilová federace ve svém ústraní.
Hodně vzrušení v Monaku vyvolal návrat Maxe Verstappena na trať od svých mechaniků, kdy se částí pneumatiky dostal za čáru oddělující výjezd z boxů od zbytku závodní dráhy. Zatímco dříve se piloti museli držet zcela mimo tuto čáru, Ferrari se svým protestem neuspělo - FIA pro rok 2022 upravila pravidla tak, že piloti mohou vyjíždět i na tuto čáru, nesmí se však dostat celým kolem za ni.
Cunoda loni ve Velké ceně Rakouska dostal právě za tento prohřešek dva tresty. Pro rozhodování komisařů proto nemá vůbec pochopení, navíc když před 2 týdny dostal ještě napomenutí za zdržování Kevina Magnussena během tréninku v Monte Carlu - letos již čtvrté, a tak mu hrozí zákaz startu v jednom závodě, protože na svém kontě má již osm trestných bodů.
"Vůbec FIA nevěřím. Pokaždé jsou hrozně nekonzistentní. Už jsem dostal čtyři napomenutí a to poslední v Monaku stále nevím proč. Asi není dobré mluvit o tom, co dělají ostatní jezdci, ale provádějí ještě horší věci a nejsou ani vyšetřováni, zatímco v jiných závodech je FIA najednou přísná," kritizuje nahlas Cunoda.
"Když tedy někdo přejede bílou čáru, tak za to v některých závodech možná bude penalizace. Já se budu co nejvíce držet toho, co říkají pravidla, nebo toho nejbezpečnějšího, abych se nedostal do potíží," vysvětluje pilot AlphaTauri.
"Takže si nemyslím, že když Max a Checo posledně v Monaku přejížděli bílou čáru, že to je OK a že bychom to mohli dělat i my. Pokaždé to je jinak," zlobí se Cunoda, jenž se nebojí nahlas zkritizovat komisaře FIA.
Ta letos nahradila bývalého ředitele závodů Michaela Masiho Nielsem Wittichem a Eduardem Freitasem. Jak jejich vedení hodnotí japonský pilot? "Jde o zcela jiný styl ředitelství závodů. Nehovořím o negativních věcech, protože to je dobré, když se snaží, aby byli konzistentní a vůči všem týmům co nejférovější."
"Ale hodně věcí, jiné věci, závodní incidenty nebo zvládání provozu a tyto věci, Michael Masi v nich měl větší zkušenosti, pokud to srovnám. Musím chvíli počkat, abych si na to zvykl nebo oni získat více zkušeností v získáváni dobrých dat, aby mohli vytvářet dobrá pravidla. Do té doby to musím přežít bez penalizace," dodává Cunoda.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.
Sedminásobný mistr světa Lewis Hamilton se v lednu podruhé setkal s monopostem Ferrari F1, když si vyzkoušel jízdu s modelem roku 2023 na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya.
Lewis Hamilton, jak jistě všichni fanoušci F1NEWS.cz již vědí, přechází do Ferrari pro sezónu 2025 Formule 1, což vyvolává velkou pozornost veřejnosti. Jde o novou etapu jeho kariéry, kterou odstartuje Velká cena Austrálie od 14. do 16. března 2025.
Sezóna F1 2025 odstartuje netradičně, když všech 10 týmů představí svá nová zbarvení vozů společně během jedinečného večera v londýnské O2 Areně. Tato historická událost slibuje přilákat pozornost fanoušků z celého světa. Víme, kdy se tato událost odehraje.