Záblesky vysoké konkurenceschopnosti Mercedesu přidělávají vrásky na čele odbornému poradci Red Bullu Helmutovi Markovi. Naštěstí podle něj ani inženýři Stříbrných šípů netuší, kde se občas ta jejich rychlost bere.
Mercedes sice ovládl předchozích osm šampionátů, letos ale po sedmi podnicích na Red Bull ztrácí už 101 bodů. I přes tuto propast jej Helmut Marko stále považuje za nebezpečného soupeře v boji o titul. Důvod? V posledních závodech po nasazení nového aerodynamického balíku ve Španělsku chvílemi předváděl takové tempo, na které neměl ani jeho tým, ani Ferrari.
"Mercedes v trénincích a také v závodech zajíždí neuvěřitelně rychlá kola, s Hamiltonem i s Russellem. Nikoliv kontinuálně, takže to je pro nás těžké interpretovat, kde se ty časy berou. Když dobře nasloucháme lidem z Mercedesu, tak si nemyslím, že by to věděli i oni," popisuje Marko.
"Nebezpečnou věcí ale je to, že mají ten potenciál. A jakmile ho dokážou využít na vzdálenost závodu, tak budou rovnou vpředu nebo na čele," domnívá se odborný poradce Red Bullu.
Nesnaží se podle něj Mercedes jen skrývat svou rychlost? "Ne, nejde o blafování. To dělali tehdy, když měli náskok ve výkonu motoru a loni s Hamiltonovým motorem - to bylo těžké blafování. Takže ne, tomu nevěřím," má Marko jasno.
"A je neuvěřitelně těžké pochopit, v čem je jejich auto tak strašně rychlé. V některých chvílích jsou nejrychlejší z celého pole, ale netrvá to dlouho. Co se tam mění, proč tak nedokážou jezdit kontinuálně, to je díky Bohu zkrátka stále problém, řekl bych," komentuje 79letý Rakušan.
Stříbrný šíp W13 je podle něj hmotnostně na úrovni jejich vozu RB18. O tom Marko prozrazuje, že má stále pětikilovou nadváhu. Limit pro letošní sezónu je přitom stanoven na 798 kg (včetně jezdce, bez paliva). O něco lépe je na tom stáj z Maranella.
"Myslím, že Ferrari je v podstatě na limitu. Je pozitivní, že máme rezervu v podobě několika desetin, když se dostaneme na minimální hmotnost." Jenže jak si sám dobře uvědomuje, Red Bullu to ještě chvíli potrvá. "To nedokážete přes noc," dodává Marko. Týmy mají svázané ruce rozpočtovými stropy, nasazování nových dílů si musí pečlivěji rozmýšlet a více šetřit: každé ušetřené kilo v F1 vychází v F1 draze.
You can do it. We can do it. We're in this together. ✊ pic.twitter.com/BT5503nwvG
— Mercedes-AMG PETRONAS F1 Team (@MercedesAMGF1) June 8, 2022Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.
Sedminásobný mistr světa Lewis Hamilton se v lednu podruhé setkal s monopostem Ferrari F1, když si vyzkoušel jízdu s modelem roku 2023 na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya.
Lewis Hamilton, jak jistě všichni fanoušci F1NEWS.cz již vědí, přechází do Ferrari pro sezónu 2025 Formule 1, což vyvolává velkou pozornost veřejnosti. Jde o novou etapu jeho kariéry, kterou odstartuje Velká cena Austrálie od 14. do 16. března 2025.