Záblesky vysoké konkurenceschopnosti Mercedesu přidělávají vrásky na čele odbornému poradci Red Bullu Helmutovi Markovi. Naštěstí podle něj ani inženýři Stříbrných šípů netuší, kde se občas ta jejich rychlost bere.
Mercedes sice ovládl předchozích osm šampionátů, letos ale po sedmi podnicích na Red Bull ztrácí už 101 bodů. I přes tuto propast jej Helmut Marko stále považuje za nebezpečného soupeře v boji o titul. Důvod? V posledních závodech po nasazení nového aerodynamického balíku ve Španělsku chvílemi předváděl takové tempo, na které neměl ani jeho tým, ani Ferrari.
"Mercedes v trénincích a také v závodech zajíždí neuvěřitelně rychlá kola, s Hamiltonem i s Russellem. Nikoliv kontinuálně, takže to je pro nás těžké interpretovat, kde se ty časy berou. Když dobře nasloucháme lidem z Mercedesu, tak si nemyslím, že by to věděli i oni," popisuje Marko.
"Nebezpečnou věcí ale je to, že mají ten potenciál. A jakmile ho dokážou využít na vzdálenost závodu, tak budou rovnou vpředu nebo na čele," domnívá se odborný poradce Red Bullu.
Nesnaží se podle něj Mercedes jen skrývat svou rychlost? "Ne, nejde o blafování. To dělali tehdy, když měli náskok ve výkonu motoru a loni s Hamiltonovým motorem - to bylo těžké blafování. Takže ne, tomu nevěřím," má Marko jasno.
"A je neuvěřitelně těžké pochopit, v čem je jejich auto tak strašně rychlé. V některých chvílích jsou nejrychlejší z celého pole, ale netrvá to dlouho. Co se tam mění, proč tak nedokážou jezdit kontinuálně, to je díky Bohu zkrátka stále problém, řekl bych," komentuje 79letý Rakušan.
Stříbrný šíp W13 je podle něj hmotnostně na úrovni jejich vozu RB18. O tom Marko prozrazuje, že má stále pětikilovou nadváhu. Limit pro letošní sezónu je přitom stanoven na 798 kg (včetně jezdce, bez paliva). O něco lépe je na tom stáj z Maranella.
"Myslím, že Ferrari je v podstatě na limitu. Je pozitivní, že máme rezervu v podobě několika desetin, když se dostaneme na minimální hmotnost." Jenže jak si sám dobře uvědomuje, Red Bullu to ještě chvíli potrvá. "To nedokážete přes noc," dodává Marko. Týmy mají svázané ruce rozpočtovými stropy, nasazování nových dílů si musí pečlivěji rozmýšlet a více šetřit: každé ušetřené kilo v F1 vychází v F1 draze.
You can do it. We can do it. We're in this together. ✊ pic.twitter.com/BT5503nwvG
— Mercedes-AMG PETRONAS F1 Team (@MercedesAMGF1) June 8, 2022Liam Lawson po incidentu s Carlosem Sainzem na Velké ceně Nizozemska uvedl, že nechápe, proč je Španěl rozrušený, protože šlo o běžný závodní souboj.
Isack Hadjar z týmu Racing Bulls přiznal, že i přes nejistotu ohledně své budoucnosti před sezonou Formule 1 v roce 2026 zůstává klidný a vyrovnaný.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali potvrdil, že tři stávající okruhy projevily zájem vrátit se do závodního kalendáře.
Jacques Villeneuve varuje, že Ferrari před domácí Monzou čelí velkému tlaku. Podle něj mohou očekávání tifosi ovlivnit výkony týmu.
Lando Norris musel v Zandvoortu předčasně odstoupit kvůli úniku oleje, zatímco se snažil dotáhnout na týmového kolegu Oscara Piastriho. Nadějný závod se tak proměnil v hořké zklamání pro britského jezdce.
Lewis Hamilton přiznal, že Ferrari čelí před domácím závodem v Monze obrovskému tlaku, a to zejména on sám. Podle něj půjde kromě výkonu vozu i o zvládnutí emocí a očekávání fanoušků.
Jezdec IndyCar z týmu Andretti se stane testovacím pilotem Cadillacu ve Formuli 1. Pomůže Valtterimu Bottasovi a Sergiu Pérezovi s přípravami na vstup stáje do šampionátu v roce 2026.
Lando Norris přiznal, že jeho osobnost a přístup k závodění se liší od špičkových jezdců F1, Maxe Verstappena a Oscara Piastriho. Podle něj to ovlivňuje nejen jeho výkon, ale i způsob, jakým zvládá tlak na trati.
Max Verstappen po Zandvoortu otevřeně kritizoval Red Bull a přiznal, že souboj se sesterským týmem Racing Bulls by se vůbec neměl odehrávat.
Šéf Mercedesu Toto Wolff připustil, že Hamiltonův odchod do Ferrari mu ulehčil situaci, protože se tak vyhnul těžkému rozhodnutí o Britově budoucnosti u stříbrných šípů.
Půl století uplynulo od chvíle, kdy Niki Lauda poprvé korunoval svou kariéru mistrovským titulem. Ve službách Ferrari tehdy začal psát příběh, který z něj učinil jednu z největších ikon F1.
Mistr světa Max Verstappen i po tolika letech a titulech nepřestává tým Red Bull překvapovat. Jeho touha po dokonalosti a schopnost posouvat limity z něj dělají klíčového jezdce