Red Bull po Velké ceně Monaka oznámil, že Sergiovi Pérezovi prodloužil o dva roky jeho závodní kontrakt. Odborný poradce týmu Helmut Marko uvedl, že k podpisu došlo dříve, než se obecně očekávalo.
Oficiální oznámení přišlo po vítězství Mexičana v Monte Carlu, kde Pérez ve svém výroku směrem k šéfovi Christianovi Hornerovi prohlásil: "Zřejmě jsem podepsal příliš brzy."
Helmut Marko na otázku, kdy vlastně k dohodě došlo, odpověděl: "V pátek před Velkou cenou Monaka jsme mu poskytli prodloužení smlouvy. To mu pak dalo dodatečnou motivaci. Je to velmi příjemné mít takovou dvojici jezdců. Letos jsme získali už pět vítězství."
V Monte Carlu šlo nicméně teprve o první vítězství Péreze v této sezóně. Na svého týmového kolegu Maxe Verstappena, který vede šampionát s náskokem devíti bodů před Charlesem Leclercem z Ferrari, ztrácí 15 bodů. Red Bull tvrdí, že oba mají stejnou šanci získat titul a že žádného z nich neupřednostňuje.
Poslední podnik však ukázal, že Ferrari má po vylepšení svého vozu F1-75 výkonnostně navrch. Red Bull RB18 není v zatáčkách tak precizní a stabilní, což šlo zřetelně vidět v části kolem bazénu či v jiných rychlých místech s náhlými změnami směru.
Podle Marka se však musí předvést spíše Scuderia: "Max zůstává klidný. Má dostatek sebevědomí. Oni jsou pod tlakem. Charles Leclerc to má těžké a navíc dělají chyby, ale to je závodění," komentuje průběh posledního závodu.
"V Monaku jsme donutili Ferrari k tomu, aby zareagovali na naši strategii zastávek. Zareagovali špatně," dodává odborný poradce Red Bullu k Velké ceně Monaka, do níž Ferrari startovalo z prvního a druhého místa. Vítězství si ale připsal Red Bull, přičemž z počátku vedoucí Leclerc projel cílem až jako čtvrtý.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.