Red Bull po Velké ceně Monaka oznámil, že Sergiovi Pérezovi prodloužil o dva roky jeho závodní kontrakt. Odborný poradce týmu Helmut Marko uvedl, že k podpisu došlo dříve, než se obecně očekávalo.
Oficiální oznámení přišlo po vítězství Mexičana v Monte Carlu, kde Pérez ve svém výroku směrem k šéfovi Christianovi Hornerovi prohlásil: "Zřejmě jsem podepsal příliš brzy."
Helmut Marko na otázku, kdy vlastně k dohodě došlo, odpověděl: "V pátek před Velkou cenou Monaka jsme mu poskytli prodloužení smlouvy. To mu pak dalo dodatečnou motivaci. Je to velmi příjemné mít takovou dvojici jezdců. Letos jsme získali už pět vítězství."
V Monte Carlu šlo nicméně teprve o první vítězství Péreze v této sezóně. Na svého týmového kolegu Maxe Verstappena, který vede šampionát s náskokem devíti bodů před Charlesem Leclercem z Ferrari, ztrácí 15 bodů. Red Bull tvrdí, že oba mají stejnou šanci získat titul a že žádného z nich neupřednostňuje.
Poslední podnik však ukázal, že Ferrari má po vylepšení svého vozu F1-75 výkonnostně navrch. Red Bull RB18 není v zatáčkách tak precizní a stabilní, což šlo zřetelně vidět v části kolem bazénu či v jiných rychlých místech s náhlými změnami směru.
Podle Marka se však musí předvést spíše Scuderia: "Max zůstává klidný. Má dostatek sebevědomí. Oni jsou pod tlakem. Charles Leclerc to má těžké a navíc dělají chyby, ale to je závodění," komentuje průběh posledního závodu.
"V Monaku jsme donutili Ferrari k tomu, aby zareagovali na naši strategii zastávek. Zareagovali špatně," dodává odborný poradce Red Bullu k Velké ceně Monaka, do níž Ferrari startovalo z prvního a druhého místa. Vítězství si ale připsal Red Bull, přičemž z počátku vedoucí Leclerc projel cílem až jako čtvrtý.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.