Ferrari po vítězství v kvalifikaci a obsazení první řady Velké ceny Monaka o vítězství přišlo po sérii vlastních chyb, po nichž obdaroval Red Bull. Šéf týmu Mattia Binotto po svém týmu požadoval řádné vyšetření toho, co se přihodilo. Na co v Maranellu přišli, to nyní odhaluje šéf strategie Iňaki Rueda.
Krátké shrnutí: Charles Leclerc po startu z pole-position dojel čtvrtý, Carlos Sainz druhý, byť měl velkou šanci skončit před vítězným Sergiem Pérezem. Třetí příčku obsadil lídr šampionátu Max Verstappen. Závod byl ovlivněn deštěm, který vše zdramatizoval. Scuderia by si ho jinak zřejmě v pohodě pohlídala.
Velmi rychlé auto, náhlá změna plánů"Do tohoto závodu jsme šli s velmi vysokými očekáváními, čekali jsme, že budeme mít hodně konkurenceschopné auto. V sobotu jsme zjistili, že tomu tak skutečně je. Získat první řadu v Monte Carlu je něco, na co jsme byli velmi hrdí, dosáhnout to je velmi náročné," popisuje Rueda.
Očekávané vítězství však překvapivě nepřišlo: "V neděli byl závod o hodinu odložen a my jsme se museli začít soustředit na něco jiného. Místo našich předzávodních plánů pro suché podmínky jsme museli začít přemýšlet o tom, jak zvládneme mokrou velkou cenu."
Nebýt zdržení od Latifiho, Sainz by závod vyhrál"S Carlosem jsme odjeli velmi dobrý závod. Startoval z 2. místa a po první sérii zastávek vedl, i když dle našich původních plánů se měl pokusit pokrýt Péreze. S klidnou myslí jsme si uvědomili, že to nevyjde. V poslední vteřině jsme mu sdělili, aby zůstal na dráze, což učinil," pokračuje hlavní stratég Ferrari.
"Ve správný okamžik jsme usoudili, že trať bude nejrychlejší na suchých pneumatikách, a Carlos byl prvním vozem z vedoucí skupiny, kdo zastavil pro suché pneumatiky, což mu rozhodně dalo výhodu. Žel vyjel za Latifim, což jej stálo tři sekundy. Pokud by jej Latifi nezablokoval, pak docela pevně věříme, že by závod vyhrál," má jasno Rueda.
První chyba s Leclercem"Promluvili jsme o pozitivech, nyní pojďme na negativa. S Charlesem jsme udělali dvě chyby. První se týkala pokrytí Péreze. Zatímco u Carlose jsme si velmi pozdě v jeho kole uvědomili, že Péreze nepokryjeme, tak Charles měl velký náskok a mysleli jsme si, že to s ním zvládneme.
Na počátku kola, kdy zamířil do boxů, měl Charles náskok přes 10 sekund na Péreze. Předpokládali jsme si, že se sníží, jelikož Pérez na přechodných pneumatikách jezdil mnohem rychleji než Charles. Sledovali jsme ostatní lidi, měli jsme živá data z au a mysleli jsme si, že tento náskok se z 10 sekund smrskne možná na pět, čtyři, nebo přinejhorším na tři sekundy," vrací se Rueda ke kritické fázi Velké ceny Monaka.
Jak jsme se blížili, tak jsme pozorovali snižování 10sekundového náskoku. Když Charles projížděl kolem bazénu, tak poslední časová reference ukazovala, že vyjedeme o sekundu před Pérezem. Nečekali jsme to, že Pérez bude v tom kole celkem o devět sekund rychlejší - kvůli tomu jsme přišli o závod s Charlesem," přiznává 43letý Španěl.
Druhá chyba, které využil VerstappenI přes ztrátu pozice ve prospěch Péreze byl Leclerc stále před druhým Red Bullem. Jenže Ferrari se dopustilo další chyby, kvůli níž se monacký pilot propadl ještě níže - za svého největšího soupeře v boji o titul, za Verstappena.
"Druhá chyba, které jsme se dopustili s Charlesem, se opět týkala rozestupů. Chtěli jsme přejít s oběma vozy na suché pneumatik. V 21. kole jsme si mysleli, že je trať dobrá pro tyto pneumatiky. Ve stejné chvíli, kdy jsme do boxů povolali Carlose ve snaze udržet vedení v závodě, jsme si pomysleli: 'Povolejme i Charlese, abychom se pokusili podseknout Péreze a skončili na prvním a druhém místě.'
Když jsme se k tomu blížili, tak jsme sledovali naše rozestupy. Rozdíl mezi oběma vozy byl 5 sekund. Pro dvojzastávku to bylo těsné - abyste ji pohodlně zvládli, potřebujete mezi auty rozdíl 6 sekund. Mysleli jsme si však, že pět a půl sekundy by mohlo stačit," říká Rueda.
"Jak se auta blížila k nájezdu do boxů, rozdíl se snížil na pouhé tři a půl sekundy. Na poslední chvíli jsme se pokusili říct Charlesovi, aby zůstal na dráze, jenže už bylo příliš pozdě: už zabočil do boxů. Během této zastávky přišel o dvě sekundy. To bylo klíčové. Proč? Umožnilo to Verstappenovi, aby o kolo později vyjel před Charlesem," vysvětluje zklamaně šéf strategií Ferrari.
I když podle něj šlo o "hořkosladký" víkend pro stáj z Maranella, tak zároveň dodává, že rychlost vozu byla pro jeho tým povzbuzení a že je události z Monaka učiní "silnějšími." Vývoj posledních závodů totiž ukazuje, že vylepšení rudého vozu fungují a že jsou rychlostně opět před Red Bullem.
Oscar Piastri momentálně vede průběžné pořadí šampionátu F1, avšak sám nevěří, že by některý z jezdců byl skutečným kandidátem na titul mistra světa.
Isack Hadjar je vážným kandidátem na nahrazení Yukiho Tsunody v Red Bullu, což by pro něj mohlo být životní šancí i obrovským testem. Tento krok může odstartovat jeho hvězdnou kariéru, nebo ji naopak brzy ukončit.
Toto Wolff představil tříletý vývojový plán pro Kimiho Antonelliho, čímž potvrdil, že Mercedes s mladým Italem počítá dlouhodobě. Podle Wolffa je klíčové, aby Antonelli dostal čas na zrání a přípravu, než vstoupí do světa Formule 1.
Šéf Ferrari Fred Vasseur uvedl, že tým pravděpodobně přiveze na Velkou cenu Rakouska novinky pro monopost SF-25. Úpravy by měly pomoci zvýšit konkurenceschopnost na Red Bull Ringu.
Liam Lawson zažil nepříjemný začátek sezony, když po pouhých dvou závodech přišel o místo v hlavním týmu Red Bull. Tento nečekaný krok jasně ukázal, jak rychle se mohou měnit plány ve vysoce konkurenčním prostředí Formule 1. Novozélanďan reagoval na tvrzení Red Bullu.
Toto Wolff uvedl, že Mercedes má stanovený časový plán pro podpis nové smlouvy s Georgem Russellem. Naznačuje tím, že tým chce mít o budoucnosti britského jezdce jasno co nejdříve.
Spekulace o budoucnosti šéfa Ferrari Frederica Vasseura sílí, ale podle Ralfa Schumachera za problémy týmu nestojí on. Bývalý pilot F1 naznačuje, že příčinu stagnace je třeba hledat jinde.
George Russell naznačil, že Hamiltonovy potíže ve Ferrari mohou souviset s odlišnou týmovou dynamikou oproti Mercedesu. Podle něj nejde jen o adaptaci, ale o hlubší rozdíly v prostředí.
Jenson Button ocenil Landa Norrise za psychickou odolnost po kolizi s týmovým kolegou Oscarem Piastrim. Podle něj Norris ukázal vyspělost tím, jak situaci zvládl.
Po premiéře filmu „F1“ v New Yorku zamířil Brad Pitt do Austinu, kde údajně absolvoval svůj první oficiální test s monopostem Formule 1 na okruhu COTA.
Lewis Hamilton zatím ve Ferrari během sezony 2025 nenaplňuje očekávání. Bez mimořádně konkurenceschopného vozu se mu nedaří držet krok s nejlepšími a na pódium se dosud nedostal. Podle odborníků začíná být navíc jeho věk nevýhodou.
Lewis Hamilton a Charles Leclerc si na trati ve Fioranu vyzkoušeli nový supervůz Ferrari F80, který oba ohodnotili jako nejrychlejší a nejpříjemnější auto, jaké kdy řídili.