Ze začátku klidnou kvalifikaci v Monaku ovládl domácí hrdina Charles Leclerc, kterého pronásledoval Sainz s Pérezem. Pérez ale v posledním pokusu havaroval, přičemž na to doplatil i Sainz, ten nestihl včas zareagovat. Kvalifikace po tomto incidentu již restartovaná nebyla.
Scéna pro jednu z nejdůležitějších kvalifikací tohoto ročníku byla téměř ideální - nad Azurovým pobřežím sice visel sem tam nějaký mrak, ale jinak bylo slunečno, teplota vyšplhala na 26°C - trať sálala bez dvou stupňů padesátkou - a vlhkost vzduchu dosáhla hodnoty 46 %. Prakticky panovalo bezvětří, takže dvacítka pilotů se mohla pustit do boje o pozice.
Q1První časy v kvalifikaci stanovily opět Haasy, přičemž rychlejším z dvojice byl Schumacher. Trať se zaplňovala a svoje rychlé kolo si zajel i Russell, ale stěžoval si na grip. Další kolo mu vyšlo o něco lépe. Jezdci Ferrari vyjeli na trať až jako poslední, ale oba se dostali do provozu, takže museli na trati zůstat a zajet konkurenceschopná kola. Mezitím zajel nejrychlejší kolo Fernando Alonso, ale ten se dojetím jezdců Ferrari a Red Bullu propadl prozatím na 5. místo. Sainz dokázal při svém dalším pokusu zajet totožný čas s Pérezem, ale Španěl svoje další kolo ještě vylepšil a ztratil jen 4 setiny na Leclerca, který stanovil čas o hodnotě 1:12,569. Jezdce stáje z Maranella pronásledoval tandem vozů Red Bull, sice s větší ztrátou, ale minimálním rozestupem mezi sebou. Začaly se rozjíždět poslední pokusy, ale v tu chvíli byla vyvěšená první červená vlajka v dnešní kvalifikaci. Viníkem se stal Juki Cunoda, ten trefil vnitřní bariéru v Nouvelle Chicane, ale poškození nebylo velké a japonský jezdec stihl zajet za svými mechaniky.
Tsunoda clips the barrier on the entry to the Nouvelle Chicane and it triggers a red flag The session will resume shortly with just under three minutes to go#MonacoGP #F1 pic.twitter.com/JWWiFPJkbb
— Formula 1 (@F1) May 28, 2022Zbývaly jen 2 minuty a krom první pětice jsme měli na trati všechny jezdce startovního pole, ale ne všichni stihli najet do rychlého kola. Doplatil na to hlavně Gasly, který díky tomu nepostoupil do Q2. Své časy musely zlepšit oba McLareny, protože Norris byl patnáctý a Ricciardo hned za ním. Oba se zlepšit dokázali a postoupili do Q2, Norris zajel dokonce 5. nejrychlejší čas a připsal si i nejrychlejší poslední sektor okruhu. Zlepšil se i Ocon, ten ze 17. místa poskočil na místo čtvrté. Takové štěstí ale krom již zmíněného Gaslyho neměli Albon, Stroll, Latifi a Zhou.
Q2Prvním na trati v Q2 byl Max Verstappen, který zvolil tentokrát odlišnou strategii, snažil se zajet co nejrychlejší zahřívací kolo, z čeho by profitoval v podobě rychlejšího kvalifikačního kola. Ale tato strategie mu nevyšla podle představ, protože na nejrychlejšího ztratil skoro půl vteřinu, což je na trati v Monaku celkem hodně. Tím nejrychlejším byl Sergio Pérez, ten byl ještě o 5 desetin rychlejší než Leclerc v Q1. Sainz s Leclercem se prozatím seřadili za Péreze s minimální ztrátou nepřesahující desetinu vteřiny. Na kolo Péreze se snažil odpovědět domácí hrdina, ten stanovil čas 1:11,864, ale Mexičan se zdá tento víkend velice silný, protože při svém dalším kole ztratil na Leclerca necelou desetinu. Třetí Sainz ztratil 2 desetiny, čtvrtý Verstappen ztrácel desetin pět. Potom všem zatrnulo při pohledu na červený monopost s číslem 16, který pomalu projížděl boxovou uličkou, na vině ale bylo přejetí místa, kde se váží vozy F1.
Leclerc overruns the weigh bridge and is helped back into position by his mechanics #MonacoGP #F1 pic.twitter.com/ZhsY56xSl9
— Formula 1 (@F1) May 28, 2022Zbývalo minimum času a do bot teklo také Ricciardovi, protože se nacházel na nepostupových pozicích. Ale Lando Norris ukazoval sílu jejich vozu, protože se po konci Q2 nacházel na 5. místě. Australan ale na lepší čas dosáhnout nedokázal, takže jsme ho společně s Cunodou, Bottasem, Magnussenem a Schumacherem v Q3 neviděli.
Q3První čas stanovil Leclerc, který se svým časem 1:11,376 ujel všem o 2 desetiny. Že první čtveřice jede opravdu rychle ukazoval i rozestup 6 desetin mezi čtvrtým Verstappenem a pátým Alonsem. Stříbrným šípům se ale první kolo vůbec nepovedlo, protože oba jezdci ztráceli na Monačana přes jednu vteřinu. S velkou časovou rezervou se začaly rozjíždět poslední pokusy, ale mnoho jezdců je zajet nedokázalo. Příčinou byla havárie Sergia Péreze v Portier. Ale hned za Pérezem jel ještě Sainz, který sice zareagoval rychle, ale levým zadním kolem naboural do monopostu Red Bullu.
In the dying seconds Perez hits the barriers at Portier and Sainz can't avoid contact#MonacoGP #F1 pic.twitter.com/EpNO9CnhBl
— Formula 1 (@F1) May 28, 2022Ale to nebylo vše, protože havaroval i Alonso, ten skončil se svým vozem v Mirabeau Haute. Po těchto incidentech již kvalifikace nebyla restartovaná, což přineslo domácímu hrdinovi pole position do zítřejšího závodu.
IT'S POLE FOR LECLERC IN MONACO!!! 👏👏👏#MonacoGP #F1 pic.twitter.com/9a1XdvtLKe
— Formula 1 (@F1) May 28, 2022Oscar Piastri momentálně vede průběžné pořadí šampionátu F1, avšak sám nevěří, že by některý z jezdců byl skutečným kandidátem na titul mistra světa.
Isack Hadjar je vážným kandidátem na nahrazení Yukiho Tsunody v Red Bullu, což by pro něj mohlo být životní šancí i obrovským testem. Tento krok může odstartovat jeho hvězdnou kariéru, nebo ji naopak brzy ukončit.
Toto Wolff představil tříletý vývojový plán pro Kimiho Antonelliho, čímž potvrdil, že Mercedes s mladým Italem počítá dlouhodobě. Podle Wolffa je klíčové, aby Antonelli dostal čas na zrání a přípravu, než vstoupí do světa Formule 1.
Šéf Ferrari Fred Vasseur uvedl, že tým pravděpodobně přiveze na Velkou cenu Rakouska novinky pro monopost SF-25. Úpravy by měly pomoci zvýšit konkurenceschopnost na Red Bull Ringu.
Liam Lawson zažil nepříjemný začátek sezony, když po pouhých dvou závodech přišel o místo v hlavním týmu Red Bull. Tento nečekaný krok jasně ukázal, jak rychle se mohou měnit plány ve vysoce konkurenčním prostředí Formule 1. Novozélanďan reagoval na tvrzení Red Bullu.
Toto Wolff uvedl, že Mercedes má stanovený časový plán pro podpis nové smlouvy s Georgem Russellem. Naznačuje tím, že tým chce mít o budoucnosti britského jezdce jasno co nejdříve.
Spekulace o budoucnosti šéfa Ferrari Frederica Vasseura sílí, ale podle Ralfa Schumachera za problémy týmu nestojí on. Bývalý pilot F1 naznačuje, že příčinu stagnace je třeba hledat jinde.
George Russell naznačil, že Hamiltonovy potíže ve Ferrari mohou souviset s odlišnou týmovou dynamikou oproti Mercedesu. Podle něj nejde jen o adaptaci, ale o hlubší rozdíly v prostředí.
Jenson Button ocenil Landa Norrise za psychickou odolnost po kolizi s týmovým kolegou Oscarem Piastrim. Podle něj Norris ukázal vyspělost tím, jak situaci zvládl.
Po premiéře filmu „F1“ v New Yorku zamířil Brad Pitt do Austinu, kde údajně absolvoval svůj první oficiální test s monopostem Formule 1 na okruhu COTA.
Lewis Hamilton zatím ve Ferrari během sezony 2025 nenaplňuje očekávání. Bez mimořádně konkurenceschopného vozu se mu nedaří držet krok s nejlepšími a na pódium se dosud nedostal. Podle odborníků začíná být navíc jeho věk nevýhodou.
Lewis Hamilton a Charles Leclerc si na trati ve Fioranu vyzkoušeli nový supervůz Ferrari F80, který oba ohodnotili jako nejrychlejší a nejpříjemnější auto, jaké kdy řídili.