Vypadá to, že monacká kvalifikace nabídne pořádnou řežbu. Rozdíly mezi Ferrari a Red Bullem jsou těsné, což potvrdil i třetí trénink, který patřil Sergiu Pérezovi.
Třetí trénink přinesl slunečné počasí. Do čela se brzy dostal Alonso (1:14,757). Aktivně kroužil také Ricciardo, který včera havaroval a přišel o druhý trénink. Následovalo rychlé kolo Sainze, přičemž rodák z Madridu byl o šest desetin rychlejší než Alonso. Sainzův čas vylepšil o chvilku později Leclerc (1:14,0).
Verstappen se svým prvním měřeným kolem zařadil na třetí příčku. Úřadující mistr světa ztrácel čtyři desetiny. Následovalo další Leclercovo zlepšení (1:13,6). To Sainz projel šikanu za tunelem rovně, čímž přišel o slibně rozjeté kolo. Pěkný čas zajel Magnussen. Dánovi patřila průběžná šestá pozice s vteřinovou ztrátou.
💥 Stroll slides into the wall...But he's able to keep on going and heads straight for the pits 🛠#MonacoGP #F1 pic.twitter.com/Nv8V4S60Co
— Formula 1 (@F1) May 28, 2022Po 25 minutách vstrčil růžky Pérez. Čas 1:13,297 znamenal vedení. O minutu později zajel Leclerc na tisícinu shodný čas s tím Péreze. Mercedesy neměly tempo. Stříbrné vozy trápilo na oko viditelné poskakování prakticky ve všech pasážích okruhu. Hamilton ztrácel na vedoucí čas vteřinu a tři desetiny. Sedminásobný šampion se do týmové vysílačky divil, kde takové manko nabral.
V dalším stlačování času pokračoval Leclerc (1:12,885). Ze zbytku pole vypadali nejlépe Gasly s Norrisem. Naopak Alpine v trénincích tápe. Zejména Ocon nemůže najít v ulicích monackého knížectví potřebné tempo. Sainz se snažil zrychlit, avšak v první zatáčce probrzdil a vzal zavděk úprkem do únikové zóny.
Drobný kontakt s bariérou zažil Stroll, který si poškodil bočnici předního křídla. V závěrečných kolech zajel nejrychlejší kolo Pérez, jehož těsně následovali Leclerc a Sainz. Verstappenova ztráta už byla výraznější. Trápili se Ricciardo a Ocon, kteří mají do kvalifikace o čem přemýšlet.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.