Vypadá to, že monacká kvalifikace nabídne pořádnou řežbu. Rozdíly mezi Ferrari a Red Bullem jsou těsné, což potvrdil i třetí trénink, který patřil Sergiu Pérezovi.
Třetí trénink přinesl slunečné počasí. Do čela se brzy dostal Alonso (1:14,757). Aktivně kroužil také Ricciardo, který včera havaroval a přišel o druhý trénink. Následovalo rychlé kolo Sainze, přičemž rodák z Madridu byl o šest desetin rychlejší než Alonso. Sainzův čas vylepšil o chvilku později Leclerc (1:14,0).
Verstappen se svým prvním měřeným kolem zařadil na třetí příčku. Úřadující mistr světa ztrácel čtyři desetiny. Následovalo další Leclercovo zlepšení (1:13,6). To Sainz projel šikanu za tunelem rovně, čímž přišel o slibně rozjeté kolo. Pěkný čas zajel Magnussen. Dánovi patřila průběžná šestá pozice s vteřinovou ztrátou.
💥 Stroll slides into the wall...But he's able to keep on going and heads straight for the pits 🛠#MonacoGP #F1 pic.twitter.com/Nv8V4S60Co
— Formula 1 (@F1) May 28, 2022Po 25 minutách vstrčil růžky Pérez. Čas 1:13,297 znamenal vedení. O minutu později zajel Leclerc na tisícinu shodný čas s tím Péreze. Mercedesy neměly tempo. Stříbrné vozy trápilo na oko viditelné poskakování prakticky ve všech pasážích okruhu. Hamilton ztrácel na vedoucí čas vteřinu a tři desetiny. Sedminásobný šampion se do týmové vysílačky divil, kde takové manko nabral.
V dalším stlačování času pokračoval Leclerc (1:12,885). Ze zbytku pole vypadali nejlépe Gasly s Norrisem. Naopak Alpine v trénincích tápe. Zejména Ocon nemůže najít v ulicích monackého knížectví potřebné tempo. Sainz se snažil zrychlit, avšak v první zatáčce probrzdil a vzal zavděk úprkem do únikové zóny.
Drobný kontakt s bariérou zažil Stroll, který si poškodil bočnici předního křídla. V závěrečných kolech zajel nejrychlejší kolo Pérez, jehož těsně následovali Leclerc a Sainz. Verstappenova ztráta už byla výraznější. Trápili se Ricciardo a Ocon, kteří mají do kvalifikace o čem přemýšlet.
David Coulthard upozornil, že rivalita mezi týmovými kolegy může posouvat jezdce vpřed, ale zároveň ohrožovat spolupráci a výsledky týmu. Podle něj nejlepší jezdci dokážou soupeřit naplno, aniž by si zbytečně komplikovali práci navzájem.
Carlos Sainz je přesvědčený, že jeho přestup z Ferrari do Williamsu pro sezonu 2025 byl správný, ačkoli start u nového týmu byl náročný.
Helmut Marko z Red Bullu potvrdil, že budoucnost Yukiho Tsunody pro sezonu 2026 zatím není jasná a konečné rozhodnutí ohledně jeho místa v týmu padne až po letní přestávce, přičemž vedení pečlivě zvažuje všechny možnosti.
Oscar Piastri, mladý talent McLarenu, se dočká v roce 2026 vlastního vyhlídkového ochozu na hlavní rovince okruhu Albert Park. Tým tak chce oslavit jeho rostoucí význam a poskytnout fanouškům jedinečný zážitek sledovat jeho závody z bezprostřední blízkosti.
Ralf Schumacher kritizoval Lewisa Hamiltona za „divadelní“ gesta na okruhu. Podle něj se Hamilton pomalu adaptuje na podmínky ve Ferrari.
Max Verstappen přijímá pokles formy Red Bullu a soustředí se na učení s aktuálním vozem. Jeho cílem je být připraven na technické změny v roce 2026.
Na Esports World Cupu v Rijádu zavzpomínal Lando Norris na své dětství plné motorek, které formovalo jeho závodnické schopnosti. Britský pilot McLarenu přiznal, že právě tyto zkušenosti ho naučily odvaze, soustředění a soutěživému duchu, který dnes uplatňuje ve Formuli 1.
Nico Hülkenberg i Gabriel Bortoleto vyzdvihli výrazný pokrok týmu Kick Sauber v sezoně 2025, který jim dodává sebevědomí před nadcházející proměnou v Audi.
Formule 1 se připravuje na zásadní obrat v technických pravidlech, která vstoupí v platnost už příští rok.
Sebastian Vettel, čtyřnásobný mistr světa, zůstává skeptický k plánovaným pravidlům Formule 1 pro rok 2026. Podle něj není jisté, zda nová éra skutečně přinese atraktivnější a vyrovnanější závodění, jak si vedení šampionátu slibuje.
Max Verstappen připouští, že Red Bull po ztrátě dominance prochází lehkou přestavbou. Podle něj nejde o krizi, ale o přirozenou reakci na to, že soupeři stáhli náskok.
Letní přestávka F1 2025 není pouhým volnem, ale klíčovým obdobím pro načerpání sil těla, odpočinek mysli a posílení týmového ducha. Jezdci i týmy kombinují regeneraci, lehký trénink, koníčky a cestování, aby se po návratu do Zandvoortu v závodním tempu opět objevili svěží a připraveni na boj o každý bod šampionátu.