Vypadá to, že monacká kvalifikace nabídne pořádnou řežbu. Rozdíly mezi Ferrari a Red Bullem jsou těsné, což potvrdil i třetí trénink, který patřil Sergiu Pérezovi.
Třetí trénink přinesl slunečné počasí. Do čela se brzy dostal Alonso (1:14,757). Aktivně kroužil také Ricciardo, který včera havaroval a přišel o druhý trénink. Následovalo rychlé kolo Sainze, přičemž rodák z Madridu byl o šest desetin rychlejší než Alonso. Sainzův čas vylepšil o chvilku později Leclerc (1:14,0).
Verstappen se svým prvním měřeným kolem zařadil na třetí příčku. Úřadující mistr světa ztrácel čtyři desetiny. Následovalo další Leclercovo zlepšení (1:13,6). To Sainz projel šikanu za tunelem rovně, čímž přišel o slibně rozjeté kolo. Pěkný čas zajel Magnussen. Dánovi patřila průběžná šestá pozice s vteřinovou ztrátou.
💥 Stroll slides into the wall...But he's able to keep on going and heads straight for the pits 🛠#MonacoGP #F1 pic.twitter.com/Nv8V4S60Co
— Formula 1 (@F1) May 28, 2022Po 25 minutách vstrčil růžky Pérez. Čas 1:13,297 znamenal vedení. O minutu později zajel Leclerc na tisícinu shodný čas s tím Péreze. Mercedesy neměly tempo. Stříbrné vozy trápilo na oko viditelné poskakování prakticky ve všech pasážích okruhu. Hamilton ztrácel na vedoucí čas vteřinu a tři desetiny. Sedminásobný šampion se do týmové vysílačky divil, kde takové manko nabral.
V dalším stlačování času pokračoval Leclerc (1:12,885). Ze zbytku pole vypadali nejlépe Gasly s Norrisem. Naopak Alpine v trénincích tápe. Zejména Ocon nemůže najít v ulicích monackého knížectví potřebné tempo. Sainz se snažil zrychlit, avšak v první zatáčce probrzdil a vzal zavděk úprkem do únikové zóny.
Drobný kontakt s bariérou zažil Stroll, který si poškodil bočnici předního křídla. V závěrečných kolech zajel nejrychlejší kolo Pérez, jehož těsně následovali Leclerc a Sainz. Verstappenova ztráta už byla výraznější. Trápili se Ricciardo a Ocon, kteří mají do kvalifikace o čem přemýšlet.
První sezona Lewise Hamiltona ve Ferrari byla poznamenána výzvami a adaptací na nový tým, přičemž výrazné úspěchy se objevily jen zřídka. Insideři odhalili, jaký je skutečný stav vztahů a atmosféra uvnitř týmu.
Třídenní akce McLaren F1 Teamu a společnosti Allwyn proměnila pražské Holešovice v interaktivní centrum Formule 1. Fanouškům nabídla bezplatný a otevřený pohled do světa F1.
Honda Racing poprvé poodhalila zvukovou identitu své pohonné jednotky pro Formuli 1 od roku 2026. Krátká zvuková ukázka nabízí autentický náhled na to, jaký projev budou mít monoposty nové generace
Lando Norris převzal v Taškentu trofej za titul mistra Formule 1 v sezóně 2025. Ceremoniál završil jeho úspěšnou sezonu a oslavil triumf McLarenu v Poháru konstruktérů.
Dosavadní prezident FIA si zajistil další čtyřleté funkční období v čele federace. Pokračuje tak kontinuita vedení jedné z klíčových institucí světového motorsportu.
Odchod Helmuta Marka znamená pro Red Bull i Maxe Verstappena konec klíčové kapitoly moderní éry týmu. Muž, který stál u zrodu týmu současné dominance, zanechává výraznou stopu.
Jack Doohan měl náročný start v Super Formuli a během testů v Suzuce havaroval dva dny po sobě v zatáčce Degner 2. Debut tedy rozhodně neprobíhal podle jeho očekávání.
Lewis Hamilton má za sebou první rok u Ferrari, který se od předsezónních očekávání výrazně lišil. Pro slavného jezdce to byla náročná sezóna, jež ostře kontrastovala s jeho ambiciózním příchodem do Maranella.
Bývalý pilot Formule 1 Ralf Schumacher se vyjádřil k budoucnosti jednoho z jezdců Aston Martinu a otevřeně komentoval jeho postavení v šampionátu.
Yuki Tsunoda pogratuloval Landu Norrisovi k zisku titulu v sezóně 2025. Britský pilot z McLarenu porazil svého týmového kolegu z Red Bullu Maxe Verstappena.
Šéf Ferrari Fred Vasseur se nenechává znepokojit veřejnými komentáři svých jezdců a zdůrazňuje, že jeho hlavním zájmem je práce týmu a příprava na další sezonu.
Lando Norris představil svůj krátký, ale nabitý program zimní přestávky, zahrnující týmové rozbory, odpočinek s rodinou a přáteli a tradiční akce McLarenu.