Druhý trénink na GP Monaka patřil jezdcům Ferrari. Radost neměli u McLarenu, neboť Daniel Ricciardo tvrdě havaroval a nepřipsal si ani jedno měřené kolo.
Druhý trénink v Monaku započal klidně. Jednotlivé týmy se snažily nasbírat maximum dat. Většina pilotů kroužila na středních pneumatikách. Výjimkou byli Leclerc a Sainz, ti měli nazutu nejtvrdší směs. Na čele výsledkové listiny se usadilo duo Red Bullu.
Klidný průběh narušil Daniel Ricciardo. Australan ve službách McLarenu tvrdě boural, načež zavlála červená vlajka. Tahle rána bude stát britskou stáj spoustu peněz. Po restartování tréninku reflektoval Sergio Pérez do týmového rádia, že mu upadlo levé zrcátko. Nejrychlejší kvalifikační simulaci předvedl Leclerc (1:12.656).
Ricciardo emerges from the cockpit after radioing his McLaren team to say that he's unhurt#MonacoGP #F1 pic.twitter.com/d2lJ1X0q0t
— Formula 1 (@F1) May 27, 2022Ztrátu dvou desetin měl Sainz. Třetí a čtvrtá příčka patřila jezdcům Red Bullu. Následovali Norris a Russell. Hamilton se trápil. Sedminásobný šampion byl dvanáctý a na svého mladého týmového kolegu ztrácel vteřinu. Sainz dokázal zrychlit. Ale i tak na Leclerca ztrácel - 0,044 sekundy.
Nedařilo se Schumacherovi. Micka v prvním tréninku postihly technické problémy a v tom druhém nestíhal. Magnussen byl rychlejší o osm desetin. Na své týmové kolegy ztráceli balík času také Ocon a Stroll. Naopak matadoři Alonso s Vettelem vypadali solidně. Zvěr tréninku patřil dlouhým jízdám. V nich měli navrch Ferrari s Red Bullem. V Monaku však bývá většinou klíčová kvalifikace.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.