Druhý trénink na GP Monaka patřil jezdcům Ferrari. Radost neměli u McLarenu, neboť Daniel Ricciardo tvrdě havaroval a nepřipsal si ani jedno měřené kolo.
Druhý trénink v Monaku započal klidně. Jednotlivé týmy se snažily nasbírat maximum dat. Většina pilotů kroužila na středních pneumatikách. Výjimkou byli Leclerc a Sainz, ti měli nazutu nejtvrdší směs. Na čele výsledkové listiny se usadilo duo Red Bullu.
Klidný průběh narušil Daniel Ricciardo. Australan ve službách McLarenu tvrdě boural, načež zavlála červená vlajka. Tahle rána bude stát britskou stáj spoustu peněz. Po restartování tréninku reflektoval Sergio Pérez do týmového rádia, že mu upadlo levé zrcátko. Nejrychlejší kvalifikační simulaci předvedl Leclerc (1:12.656).
Ricciardo emerges from the cockpit after radioing his McLaren team to say that he's unhurt#MonacoGP #F1 pic.twitter.com/d2lJ1X0q0t
— Formula 1 (@F1) May 27, 2022Ztrátu dvou desetin měl Sainz. Třetí a čtvrtá příčka patřila jezdcům Red Bullu. Následovali Norris a Russell. Hamilton se trápil. Sedminásobný šampion byl dvanáctý a na svého mladého týmového kolegu ztrácel vteřinu. Sainz dokázal zrychlit. Ale i tak na Leclerca ztrácel - 0,044 sekundy.
Nedařilo se Schumacherovi. Micka v prvním tréninku postihly technické problémy a v tom druhém nestíhal. Magnussen byl rychlejší o osm desetin. Na své týmové kolegy ztráceli balík času také Ocon a Stroll. Naopak matadoři Alonso s Vettelem vypadali solidně. Zvěr tréninku patřil dlouhým jízdám. V nich měli navrch Ferrari s Red Bullem. V Monaku však bývá většinou klíčová kvalifikace.
David Coulthard upozornil, že rivalita mezi týmovými kolegy může posouvat jezdce vpřed, ale zároveň ohrožovat spolupráci a výsledky týmu. Podle něj nejlepší jezdci dokážou soupeřit naplno, aniž by si zbytečně komplikovali práci navzájem.
Carlos Sainz je přesvědčený, že jeho přestup z Ferrari do Williamsu pro sezonu 2025 byl správný, ačkoli start u nového týmu byl náročný.
Helmut Marko z Red Bullu potvrdil, že budoucnost Yukiho Tsunody pro sezonu 2026 zatím není jasná a konečné rozhodnutí ohledně jeho místa v týmu padne až po letní přestávce, přičemž vedení pečlivě zvažuje všechny možnosti.
Oscar Piastri, mladý talent McLarenu, se dočká v roce 2026 vlastního vyhlídkového ochozu na hlavní rovince okruhu Albert Park. Tým tak chce oslavit jeho rostoucí význam a poskytnout fanouškům jedinečný zážitek sledovat jeho závody z bezprostřední blízkosti.
Ralf Schumacher kritizoval Lewisa Hamiltona za „divadelní“ gesta na okruhu. Podle něj se Hamilton pomalu adaptuje na podmínky ve Ferrari.
Max Verstappen přijímá pokles formy Red Bullu a soustředí se na učení s aktuálním vozem. Jeho cílem je být připraven na technické změny v roce 2026.
Na Esports World Cupu v Rijádu zavzpomínal Lando Norris na své dětství plné motorek, které formovalo jeho závodnické schopnosti. Britský pilot McLarenu přiznal, že právě tyto zkušenosti ho naučily odvaze, soustředění a soutěživému duchu, který dnes uplatňuje ve Formuli 1.
Nico Hülkenberg i Gabriel Bortoleto vyzdvihli výrazný pokrok týmu Kick Sauber v sezoně 2025, který jim dodává sebevědomí před nadcházející proměnou v Audi.
Formule 1 se připravuje na zásadní obrat v technických pravidlech, která vstoupí v platnost už příští rok.
Sebastian Vettel, čtyřnásobný mistr světa, zůstává skeptický k plánovaným pravidlům Formule 1 pro rok 2026. Podle něj není jisté, zda nová éra skutečně přinese atraktivnější a vyrovnanější závodění, jak si vedení šampionátu slibuje.
Max Verstappen připouští, že Red Bull po ztrátě dominance prochází lehkou přestavbou. Podle něj nejde o krizi, ale o přirozenou reakci na to, že soupeři stáhli náskok.
Letní přestávka F1 2025 není pouhým volnem, ale klíčovým obdobím pro načerpání sil těla, odpočinek mysli a posílení týmového ducha. Jezdci i týmy kombinují regeneraci, lehký trénink, koníčky a cestování, aby se po návratu do Zandvoortu v závodním tempu opět objevili svěží a připraveni na boj o každý bod šampionátu.