První trénink na GP Monaka ovládly dva top týmy. Tedy Ferrari a Red Bull. Jejich piloti si mezi sebou rozdělili první čtyři místa výsledkové listiny. Zbytek světa ztrácí.
První monacký trénink přinesl prosluněné počasí a hustý provoz na trati. Jak by taky ne, vždyť šlo o premiéru nových vozů v monackém knížectví a všichni potřebovali zjistit, jak se auta v atypických podmínkách chovají. Na mizernou ovladatelnost - zejména nedotáčivost si brzy stěžovali Sainz a Hamilton. Pilot Ferrari se však společně s týmovým kolegou Leclercem a Verstappenem přetahoval o nejvyšší příčky.
Po patnácti minutách byl v čele Verstappen (1:15,327). Jeho čas byl o pět vteřin pomalejší než hodnota loňské pole position. Drobnou chybu předvedl Leclerc, který probzrdil v první zatáčce a dostal se do únikové zóny. To Hamilton žádal po svém týmu změnu nastavení.
Verstappen slots it into P1 💪But then heads down the escape road at Sainte Devote 😅#MonacoGP #F1 pic.twitter.com/WuKgbAtQ2H
— Formula 1 (@F1) May 27, 2022Následně vystrčil růžky Norris, který se díky kolu v hodnotě 1:15,301 dostal do průběžného vedení. Daniel Ricciardo byl s ztrátou čtyř desetin čtvrtý. Technické problémy řešili u Alfy Romeo. Valtteri Bottas neměl na svém kontě po polovině tréninku žádný měřený čas.
Prvním, kdo pokořil metu minutu a patnácti vteřin byl Verstappen (1:14,7) O pár chvil později Holanďan masivně probrzdil v první zatáčce. Krizovým okamžikům se nevyhnuli Albon s Hamiltonem. I oni ale vše ustáli bez pohromy.
V závěrečné fázi prvního tréninku zajel nejrychlejší čas Leclerc, kterého těsně následovali Pérez, Sainz a Verstappen. Rozdíly mezi prvními čtyřmi byly vskutku minimální, Slušně vypadá rovněž McLaren nebo Alpha Tauri. Naopak neviditelně si zatím počíná Alpine.
Charles Leclerc se ohlíží za sezonou 2025 s kombinací spokojenosti a kritického pohledu. Poté přinesl svůj pohled na budoucnost.
První sezona Lewise Hamiltona ve Ferrari byla poznamenána výzvami a adaptací na nový tým, přičemž výrazné úspěchy se objevily jen zřídka. Insideři odhalili, jaký je skutečný stav vztahů a atmosféra uvnitř týmu.
Třídenní akce McLaren F1 Teamu a společnosti Allwyn proměnila pražské Holešovice v interaktivní centrum Formule 1. Fanouškům nabídla bezplatný a otevřený pohled do světa F1.
Honda Racing poprvé poodhalila zvukovou identitu své pohonné jednotky pro Formuli 1 od roku 2026. Krátká zvuková ukázka nabízí autentický náhled na to, jaký projev budou mít monoposty nové generace
Lando Norris převzal v Taškentu trofej za titul mistra Formule 1 v sezóně 2025. Ceremoniál završil jeho úspěšnou sezonu a oslavil triumf McLarenu v Poháru konstruktérů.
Dosavadní prezident FIA si zajistil další čtyřleté funkční období v čele federace. Pokračuje tak kontinuita vedení jedné z klíčových institucí světového motorsportu.
Odchod Helmuta Marka znamená pro Red Bull i Maxe Verstappena konec klíčové kapitoly moderní éry týmu. Muž, který stál u zrodu týmu současné dominance, zanechává výraznou stopu.
Jack Doohan měl náročný start v Super Formuli a během testů v Suzuce havaroval dva dny po sobě v zatáčce Degner 2. Debut tedy rozhodně neprobíhal podle jeho očekávání.
Lewis Hamilton má za sebou první rok u Ferrari, který se od předsezónních očekávání výrazně lišil. Pro slavného jezdce to byla náročná sezóna, jež ostře kontrastovala s jeho ambiciózním příchodem do Maranella.
Bývalý pilot Formule 1 Ralf Schumacher se vyjádřil k budoucnosti jednoho z jezdců Aston Martinu a otevřeně komentoval jeho postavení v šampionátu.
Yuki Tsunoda pogratuloval Landu Norrisovi k zisku titulu v sezóně 2025. Britský pilot z McLarenu porazil svého týmového kolegu z Red Bullu Maxe Verstappena.
Šéf Ferrari Fred Vasseur se nenechává znepokojit veřejnými komentáři svých jezdců a zdůrazňuje, že jeho hlavním zájmem je práce týmu a příprava na další sezonu.