První trénink na GP Monaka ovládly dva top týmy. Tedy Ferrari a Red Bull. Jejich piloti si mezi sebou rozdělili první čtyři místa výsledkové listiny. Zbytek světa ztrácí.
První monacký trénink přinesl prosluněné počasí a hustý provoz na trati. Jak by taky ne, vždyť šlo o premiéru nových vozů v monackém knížectví a všichni potřebovali zjistit, jak se auta v atypických podmínkách chovají. Na mizernou ovladatelnost - zejména nedotáčivost si brzy stěžovali Sainz a Hamilton. Pilot Ferrari se však společně s týmovým kolegou Leclercem a Verstappenem přetahoval o nejvyšší příčky.
Po patnácti minutách byl v čele Verstappen (1:15,327). Jeho čas byl o pět vteřin pomalejší než hodnota loňské pole position. Drobnou chybu předvedl Leclerc, který probzrdil v první zatáčce a dostal se do únikové zóny. To Hamilton žádal po svém týmu změnu nastavení.
Verstappen slots it into P1 💪But then heads down the escape road at Sainte Devote 😅#MonacoGP #F1 pic.twitter.com/WuKgbAtQ2H
— Formula 1 (@F1) May 27, 2022Následně vystrčil růžky Norris, který se díky kolu v hodnotě 1:15,301 dostal do průběžného vedení. Daniel Ricciardo byl s ztrátou čtyř desetin čtvrtý. Technické problémy řešili u Alfy Romeo. Valtteri Bottas neměl na svém kontě po polovině tréninku žádný měřený čas.
Prvním, kdo pokořil metu minutu a patnácti vteřin byl Verstappen (1:14,7) O pár chvil později Holanďan masivně probrzdil v první zatáčce. Krizovým okamžikům se nevyhnuli Albon s Hamiltonem. I oni ale vše ustáli bez pohromy.
V závěrečné fázi prvního tréninku zajel nejrychlejší čas Leclerc, kterého těsně následovali Pérez, Sainz a Verstappen. Rozdíly mezi prvními čtyřmi byly vskutku minimální, Slušně vypadá rovněž McLaren nebo Alpha Tauri. Naopak neviditelně si zatím počíná Alpine.
Oscar Piastri momentálně vede průběžné pořadí šampionátu F1, avšak sám nevěří, že by některý z jezdců byl skutečným kandidátem na titul mistra světa.
Isack Hadjar je vážným kandidátem na nahrazení Yukiho Tsunody v Red Bullu, což by pro něj mohlo být životní šancí i obrovským testem. Tento krok může odstartovat jeho hvězdnou kariéru, nebo ji naopak brzy ukončit.
Toto Wolff představil tříletý vývojový plán pro Kimiho Antonelliho, čímž potvrdil, že Mercedes s mladým Italem počítá dlouhodobě. Podle Wolffa je klíčové, aby Antonelli dostal čas na zrání a přípravu, než vstoupí do světa Formule 1.
Šéf Ferrari Fred Vasseur uvedl, že tým pravděpodobně přiveze na Velkou cenu Rakouska novinky pro monopost SF-25. Úpravy by měly pomoci zvýšit konkurenceschopnost na Red Bull Ringu.
Liam Lawson zažil nepříjemný začátek sezony, když po pouhých dvou závodech přišel o místo v hlavním týmu Red Bull. Tento nečekaný krok jasně ukázal, jak rychle se mohou měnit plány ve vysoce konkurenčním prostředí Formule 1. Novozélanďan reagoval na tvrzení Red Bullu.
Toto Wolff uvedl, že Mercedes má stanovený časový plán pro podpis nové smlouvy s Georgem Russellem. Naznačuje tím, že tým chce mít o budoucnosti britského jezdce jasno co nejdříve.
Spekulace o budoucnosti šéfa Ferrari Frederica Vasseura sílí, ale podle Ralfa Schumachera za problémy týmu nestojí on. Bývalý pilot F1 naznačuje, že příčinu stagnace je třeba hledat jinde.
George Russell naznačil, že Hamiltonovy potíže ve Ferrari mohou souviset s odlišnou týmovou dynamikou oproti Mercedesu. Podle něj nejde jen o adaptaci, ale o hlubší rozdíly v prostředí.
Jenson Button ocenil Landa Norrise za psychickou odolnost po kolizi s týmovým kolegou Oscarem Piastrim. Podle něj Norris ukázal vyspělost tím, jak situaci zvládl.
Po premiéře filmu „F1“ v New Yorku zamířil Brad Pitt do Austinu, kde údajně absolvoval svůj první oficiální test s monopostem Formule 1 na okruhu COTA.
Lewis Hamilton zatím ve Ferrari během sezony 2025 nenaplňuje očekávání. Bez mimořádně konkurenceschopného vozu se mu nedaří držet krok s nejlepšími a na pódium se dosud nedostal. Podle odborníků začíná být navíc jeho věk nevýhodou.
Lewis Hamilton a Charles Leclerc si na trati ve Fioranu vyzkoušeli nový supervůz Ferrari F80, který oba ohodnotili jako nejrychlejší a nejpříjemnější auto, jaké kdy řídili.