První trénink na GP Monaka ovládly dva top týmy. Tedy Ferrari a Red Bull. Jejich piloti si mezi sebou rozdělili první čtyři místa výsledkové listiny. Zbytek světa ztrácí.
První monacký trénink přinesl prosluněné počasí a hustý provoz na trati. Jak by taky ne, vždyť šlo o premiéru nových vozů v monackém knížectví a všichni potřebovali zjistit, jak se auta v atypických podmínkách chovají. Na mizernou ovladatelnost - zejména nedotáčivost si brzy stěžovali Sainz a Hamilton. Pilot Ferrari se však společně s týmovým kolegou Leclercem a Verstappenem přetahoval o nejvyšší příčky.
Po patnácti minutách byl v čele Verstappen (1:15,327). Jeho čas byl o pět vteřin pomalejší než hodnota loňské pole position. Drobnou chybu předvedl Leclerc, který probzrdil v první zatáčce a dostal se do únikové zóny. To Hamilton žádal po svém týmu změnu nastavení.
Verstappen slots it into P1 💪But then heads down the escape road at Sainte Devote 😅#MonacoGP #F1 pic.twitter.com/WuKgbAtQ2H
— Formula 1 (@F1) May 27, 2022Následně vystrčil růžky Norris, který se díky kolu v hodnotě 1:15,301 dostal do průběžného vedení. Daniel Ricciardo byl s ztrátou čtyř desetin čtvrtý. Technické problémy řešili u Alfy Romeo. Valtteri Bottas neměl na svém kontě po polovině tréninku žádný měřený čas.
Prvním, kdo pokořil metu minutu a patnácti vteřin byl Verstappen (1:14,7) O pár chvil později Holanďan masivně probrzdil v první zatáčce. Krizovým okamžikům se nevyhnuli Albon s Hamiltonem. I oni ale vše ustáli bez pohromy.
V závěrečné fázi prvního tréninku zajel nejrychlejší čas Leclerc, kterého těsně následovali Pérez, Sainz a Verstappen. Rozdíly mezi prvními čtyřmi byly vskutku minimální, Slušně vypadá rovněž McLaren nebo Alpha Tauri. Naopak neviditelně si zatím počíná Alpine.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.