U Ferrari očekávají, že s dalšími velkými novinami přijdou až kolem Grand Prix Velké Británie. Důvodem jsou finance i následující závody na městských okruzích.
Letošní ročník je na špici zatím ve znamení těsných soubojů Ferrari a Red Bullu. Obhájce titulu Max Verstappen po posledním závodě v Barceloně poprvé vystoupal do čela šampionátu jezdců před Charlese Leclerca. Dohnat značnou ztrátu se také snaží Mercedes, který postupně řeší chování jejich vozu.
Týmy se tak shodují, že kromě chyb či technických problémů, bude letos klíčový i vývoj monopostů během roku. Ferrari přivezlo vůbec první řadu novinek právě minulý víkend do Španělska.
Ačkoliv si v Maranellu uvědomují, že ve vývoji nesmějí polevit, zároveň musejí udržet finance ve stanovených limitech. Právě proto novinky, konkrétně například podlahu, přivezli až do Barcelony. A nyní prý s dalšími budou zřejmě čekat až do července, konkrétně by to mělo být do Velké ceny Velké Británie na okruhu v Silverstone. Kromě ceny však mají i další důvody.
"Hodně rozhodující jsou finanční stropy. Musíme se na to podrobně podívat a neutrácet zbytečně, protože to si prostě nemůžeme dovolit. Myslím, že novinky přivezeme, až nějaké důležité budeme mít. Nebude to v každém závodě. Navíc se podívejme na následující místa v kalendáři. Třeba do Monaka přivezete možná tak upravené přední zavěšení. Potom následuje další městský okruh v Baku," popisuje pro Motorsport.com šéf italského týmu Mattia Binotto.
S posledními novinkami byli sice spokojeni, ale odstoupení Leclerca kvůli závadě motoru je rozhodně nepotěšilo. Vedení týmu i jezdci se však po závodě snažili najít spíše pozitiva a těch podle nich byla spousta.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.