U Ferrari očekávají, že s dalšími velkými novinami přijdou až kolem Grand Prix Velké Británie. Důvodem jsou finance i následující závody na městských okruzích.
Letošní ročník je na špici zatím ve znamení těsných soubojů Ferrari a Red Bullu. Obhájce titulu Max Verstappen po posledním závodě v Barceloně poprvé vystoupal do čela šampionátu jezdců před Charlese Leclerca. Dohnat značnou ztrátu se také snaží Mercedes, který postupně řeší chování jejich vozu.
Týmy se tak shodují, že kromě chyb či technických problémů, bude letos klíčový i vývoj monopostů během roku. Ferrari přivezlo vůbec první řadu novinek právě minulý víkend do Španělska.
Ačkoliv si v Maranellu uvědomují, že ve vývoji nesmějí polevit, zároveň musejí udržet finance ve stanovených limitech. Právě proto novinky, konkrétně například podlahu, přivezli až do Barcelony. A nyní prý s dalšími budou zřejmě čekat až do července, konkrétně by to mělo být do Velké ceny Velké Británie na okruhu v Silverstone. Kromě ceny však mají i další důvody.
"Hodně rozhodující jsou finanční stropy. Musíme se na to podrobně podívat a neutrácet zbytečně, protože to si prostě nemůžeme dovolit. Myslím, že novinky přivezeme, až nějaké důležité budeme mít. Nebude to v každém závodě. Navíc se podívejme na následující místa v kalendáři. Třeba do Monaka přivezete možná tak upravené přední zavěšení. Potom následuje další městský okruh v Baku," popisuje pro Motorsport.com šéf italského týmu Mattia Binotto.
S posledními novinkami byli sice spokojeni, ale odstoupení Leclerca kvůli závadě motoru je rozhodně nepotěšilo. Vedení týmu i jezdci se však po závodě snažili najít spíše pozitiva a těch podle nich byla spousta.
Nové záběry mimo televizní přenos, kde Fernando Alonso vyjel z tratě poté, co Lewis Hamilton při předjíždění v Rakousku přišel „trochu pozdě“. Alonso se tak vyhnul kolizi při Hamiltonově riskantním manévru.
Toto Wolff vyzval italské fanoušky a média, aby dali Fredericu Vasseurovi čas a prostor na práci ve Ferrari. Reagoval tak na rostoucí spekulace o jeho budoucnosti v čele týmu.
Red Bull se i po povýšení Jukiho Cunody stále potýká s problémy na druhém místě, což vyvolává otázky, zda bude muset provést druhou změnu jezdce v tomto roce.
Fanoušci Franca Colapinta vyzvali FIA a Formuli 1, aby odsoudily nenávistné útoky vůči jezdci Alpine. Po incidentu s Oscarem Piastrim v Rakousku čelil Colapinto urážkám i výhrůžkám smrtí.
Tým Williams zažil v Rakousku těžký den, když oba jeho vozy nedokončily závod. Dvojité odstoupení podtrhlo pokračující technické i výkonnostní problémy, které stáj v letošní sezóně trápí.
Lando Norris stáhl náskok týmového kolegy Oscara Piastriho na pouhých 15 bodů. Tím dál potvrzuje svou formu a zajišťuje McLarenu napínavý interní boj o titul.
Ferrari skončilo na Velké ceně Rakouska s Charlesem Leclercem třetí a Lewisem Hamiltonem čtvrtý, přičemž Hamilton během závodu zpochybňoval týmovou strategii. Zástupce šéfa Ferrari Jerome d'Ambrosio však ujistil, že zvolený přístup byl optimální.
Šéf Red Bullu Christian Horner po Velké ceně Rakouska jen stroze komentoval výkon Yukiho Tsunody. Jeho zdrženlivé vyjádření naznačuje, že důvěra v japonského jezdce v týmu slábne.
Po nevydařené domácí Velké ceně Red Bullu Helmut Marko uvedl, že letošní titul s Maxem Verstappenem je velmi nepravděpodobný. Zůstává však otázkou, jak vážné problémy tým skutečně má.
Bernie Ecclestone, bývalý šéf Formule 1, se v Rakousku objevil při slavnostním ceremoniálu, kde předával Prezidentskou medaili vítězi závodu Landu Norrisovi. Tento čestný úkol mu byl svěřen na pozvání prezidenta FIA Mohammeda Ben Sulayema.
Charles Leclerc si na Velké ceně Rakouska vyjel třetí místo, čímž potvrdil svou stabilní formu v aktuální sezóně. Jeho výkon opět ukázal, že je jedním z hlavních adeptů na špičkové příčky v šampionátu.
Šéf McLarenu Andrea Stella vyjádřil hrdost na výkon svých jezdců na GP Rakouska. I přesto, že Oscar Piastri posunul hranice týmových „Papaya Rules“ téměř za hranu, týmový šéf jejich jízdu ocenil.