Během závodního víkendu v Barceloně se jezdec Mclarenu, Lando Norris, vůbec necítil dobře. Závod odjel a z auta zamířil v podstatě rovnou do postele. Trápí ho zánět mandlí.
Šéf týmu McLaren, Andreas Seidl, prozradil, že Lando Norris se během závodního víkendu ve Španělsku trápil se zánětem mandlí (latinsky tonsillitis, jedná se o onemocnění nejčastěji vyvolané streptokokem skupiny a jeho příznakem jsou horečky, polykací obtíže apod.) V sobotu si britský jezdec stěžoval na bolest v krku a zhoršené vidění. Nicméně výsledky na Covid-19 vycházely negativně a od lékařů nakonec dostal svolení nastoupit.
Před závodem byl na ošetřovně, zmeškal i španělskou a katalánskou hymnu a na startovním roštu se objevil později. Ačkoliv se necítil vůbec dobře, zajel Norris skvělý závod a vysloužil si body za osmé místo. Jeho týmový kolega Ricciardo skončil mimo body, dvanáctý.
Podmínky během závodu byly náročné, panovalo velké horko a po dojezdu do cíle Norris zrušil rozhovory s novináři a nabíral síly. "Necítil se vůbec dobře a neměl energii, což je pochopitelné, protože bojuje se zánětem mandlí. Nesmírně mu děkuji, že do toho šel a ukázal bojového ducha a získal pro tým body. Byl to náročný závod, bylo horko a byl hodně unaven, ale děkujeme za skvělou lékařskou podporu v týmu, kterou kolem sebe má. Dostal před závodem zelenou, rozhodnutí padlo společně lékaři a jeho zdraví bychom nikdy neriskovali," cituje Seidla Autosport.
Cíl je prý nyní jasný. Přáli by si, aby se Norris během čtyř dní uzdravil a mohl se tak připravit na závod v Monaku již příští víkend. Zda se to podaří, na to si musíme ještě počkat.
Fernando Alonso vstupuje do nové sezony Formule 1 s týmem Aston Martin s jasným cílem být připraven na nadcházející výzvy. Úvod sezony slibuje dynamiku, přesto Alonso zůstává klidný a optimistický.
Pierre Gasly se ohlíží za napjatou rivalitou s Estebanem Oconem, která postupně přerostla z čistě týmového soupeření v osobní rozkol. Podle francouzského jezdce zanechala jejich společná minulost výraznější stopy, než se navenek zdálo.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.