Během závodního víkendu v Barceloně se jezdec Mclarenu, Lando Norris, vůbec necítil dobře. Závod odjel a z auta zamířil v podstatě rovnou do postele. Trápí ho zánět mandlí.
Šéf týmu McLaren, Andreas Seidl, prozradil, že Lando Norris se během závodního víkendu ve Španělsku trápil se zánětem mandlí (latinsky tonsillitis, jedná se o onemocnění nejčastěji vyvolané streptokokem skupiny a jeho příznakem jsou horečky, polykací obtíže apod.) V sobotu si britský jezdec stěžoval na bolest v krku a zhoršené vidění. Nicméně výsledky na Covid-19 vycházely negativně a od lékařů nakonec dostal svolení nastoupit.
Před závodem byl na ošetřovně, zmeškal i španělskou a katalánskou hymnu a na startovním roštu se objevil později. Ačkoliv se necítil vůbec dobře, zajel Norris skvělý závod a vysloužil si body za osmé místo. Jeho týmový kolega Ricciardo skončil mimo body, dvanáctý.
Podmínky během závodu byly náročné, panovalo velké horko a po dojezdu do cíle Norris zrušil rozhovory s novináři a nabíral síly. "Necítil se vůbec dobře a neměl energii, což je pochopitelné, protože bojuje se zánětem mandlí. Nesmírně mu děkuji, že do toho šel a ukázal bojového ducha a získal pro tým body. Byl to náročný závod, bylo horko a byl hodně unaven, ale děkujeme za skvělou lékařskou podporu v týmu, kterou kolem sebe má. Dostal před závodem zelenou, rozhodnutí padlo společně lékaři a jeho zdraví bychom nikdy neriskovali," cituje Seidla Autosport.
Cíl je prý nyní jasný. Přáli by si, aby se Norris během čtyř dní uzdravil a mohl se tak připravit na závod v Monaku již příští víkend. Zda se to podaří, na to si musíme ještě počkat.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.